Rozmieszczenie czujek alarmowych

21. Data: 2010-09-10 10:34:00

Temat: Re: Rozmieszczenie czujek alarmowych
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
news:189876a3-7e2f-4600-adc7-de266d9e533d@r10g2000vb
c.googlegroups.com...
> Wystarczy użyć dwóch kontaktronów. Jeden działa normalnie, reagując na
> magnes w skrzydle okiennym, drugi umieszczony obok zwiera całą gałąź
> (potrzebne są kontaktrony z opornikami, systemu 2EOL), ale nie ma w
> skrzydle swojego magnesu, ma za zadanie jedynie reagować na zewnętrzny
> magnes i wywoływać alarm.

Tyle że to zwiększa koszty ...

Jedno okno z dwoma uchylnymi oknami to od razu cztery kontraktony ,
więc od razu potrzebne 4 miejsca w centralce na jedno podwójne okno.
Nie wiem ile kosztuje taki kontrakton systemu 2eol ...

Wystarczy połączenie LUB, wtedy tylko jedno miejsce w centralce.

Ale zwykły kontrakton jaki popularnie montowany jako zabezpieczenie
nie jest żadnym zabezpieczeniem a jedynie niszczy okno i paskudzi
wygląd :(

Ja chciałem kontraktrony , ale po tym jak gościu mi powiedział jak je
obejść to chyba dam sobie spokój z tym "zabezpieczeniem" ...

Zapewne masz rację , dwa kontraktony w tym jeden specjalny może to
dobry pomysł , ale o ile to zwiększy koszt ...

W moim przypadku gdybym chciał zastosować podwójne kontraktony na
każdym oknie (okno pojedyncze - 2 kontraktony , okno "dwuskrzydłowe" -
4 kontraktony) , wychodzi aż 30 kontraktonów i 30 miejsc w centralce
oraz setki metrów okablowania ...
Wedlug mnie to lekkie "przegięcie" ...

trzydzieści szt zwiernych około 90zł. Do tego dla bezpieczeństwa
ozwierne - drugie tyle, + magnesiki neodymowe

22. Data: 2010-09-10 11:46:42

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Wrz, 12:17, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> Tyle że to zwiększa koszty ...

Jeden kontaktron kosztuje ~10PLN, nie jest to majątek w skali kosztów
całego alarmu.

> Jedno okno z dwoma uchylnymi oknami to od razu cztery kontraktony ,

Zgadza się, 40zł za bezpieczeństwo okien. Sama czujka PIR chroniąca to
pomieszczenie kosztowała dwa razy tyle.

> więc od razu potrzebne 4 miejsca w centralce na jedno podwójne okno.

NIe zrozumiałeś, te dwa kontaktrony pracują razem i łączysz je do
jednego wejścia. A jeśli chcesz oszczędzać na ilości portów, to oba
skrzydła możesz też połączyć tak, żeby je obsłużyło jedno wejscie
centralki, IMO zresztą jest to rozsądne, nie widzę sensu rozbijania
poszczególnych skrzydeł okien na osobne porty, bo i co to niby da?
Dodatkową informację, które skrzydło okna jest niedomknięte? A sama
informacja, o które okno chodzi, nie wystarczy?

> Nie wiem ile kosztuje taki kontrakton systemu 2eol ...

2EOL Satela około 10PLN, bez rezystorów są jeszcze tańsze.

> Ja chciałem kontraktrony , ale po tym jak gościu mi powiedział jak je
> obejść to chyba dam sobie spokój z tym "zabezpieczeniem" ...

Wszystko można obejść. Na czujki PIR też są sposoby, na syreny,
powiadomienia... Jesli twój dom będą chcieli obrobić specjaliści, to
się nie uchronisz, a przynajmniej nie takimi sposobami. Ale i
specjaliści niczego nie będą szukać w domu przeciętnego Kowalskiego,
który z cennych rzeczy w domu ma telewizor, wieżę i najwyżej trochę
biżuterii po babci. A na gówniarstwo w dresach i lokalną żulię te
kontaktrony spokojnie wystarczą, nawet bez dodatkowych zabezpieczeń.

> Zapewne masz rację , dwa kontraktony w tym jeden specjalny może to
> dobry pomysł , ale o ile to zwiększy koszt ...

O kilkanaście zł na dwuskrzydłowe okno. Ilość wejść w centralce
zostaje bez zmian, ilość koniecznych przewodów także, bo tych
centymetrów potrzebnych na dołączenie dodatkowego kontaktronu nie ma
co doliczać, ze ścinków wystarczy.

J.

23. Data: 2010-09-10 11:47:43

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Wrz, 12:34, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:

> trzydzieści szt zwiernych około 90zł. Do tego dla bezpieczeństwa
> ozwierne  - drugie tyle, + magnesiki neodymowe

A widziałeś gdzieś kontaktrony rozwierne?

J.

24. Data: 2010-09-10 11:52:33

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
n.googlegroups.com...
On 10 Wrz, 12:17, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
wrote:

> [...]

zostaje bez zmian, ilość koniecznych przewodów także, bo tych
centymetrów potrzebnych na dołączenie dodatkowego kontaktronu nie ma

Już podałem - kontaktron zwierny na 250V dł. 10mm cena ponizej 3zł.
Nieco droższe są przełączające. Nie szukałem ceny rozwiernych, a warto dać
do pary - wtedy takie wejście nie da się zneutralizować magnesem. Magnes do
kontaktronu około 3zł - gwarantowana czułość pary 5 mm.

25. Data: 2010-09-10 11:54:57

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
q.googlegroups.com...
On 10 Wrz, 12:34, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:

> trzydzieści szt zwiernych około 90zł. Do tego dla bezpieczeństwa
> ozwierne - drugie tyle, + magnesiki neodymowe

A widziałeś gdzieś kontaktrony rozwierne?

Nawet miałem - jeden styk ferromagnetyczny, drugi diamagnetyczny.

26. Data: 2010-09-10 11:59:20

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

> "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
q.googlegroups.com...

> A widziałeś gdzieś kontaktrony rozwierne?
>
> Nawet miałem - jeden styk ferromagnetyczny, drugi diamagnetyczny.

http://www.dolam.pl/kontaktrony.html

Od biedy można zastosować przełączające (droższe).

27. Data: 2010-09-10 12:10:08

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

Tutaj więcej o sprzęcie i sklep:
http://www.e-alarmy.pl/

28. Data: 2010-09-10 13:25:03

Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tutaj więcej o sprzęcie i sklep:http://www.e-alarmy.pl/

A czy dysponujesz jakimiś zdjęciami jak wygląda zamontowany w okno
wpuszczany kontrakton ?

Chodzi mi o taki montaż , abym mógł sobie na noc "uchylić" okno i
włączyć alarm ...

Chciałbym "wizualnie" zobaczyć jak to wygląda i gdzie "wychodzi"
okablowanie ...

Dzięki !

29. Data: 2010-09-10 17:07:46

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do pary - wtedy takie wejście nie da się zneutralizować magnesem. Magnes
> do kontaktronu około 3zł - gwarantowana czułość pary 5 mm.

Ale Ty proponujesz rzeźbę, podczas gdy taki gotowy kontaktron do alarmu ma
postac wałeczka wciskanego palcem w nawiercony wiertłem otwór.

http://allegro.pl/satel-k-2-2e-kontaktron-czolowy-bi
aly-f-vat-i1202408686.html

J.

30. Data: 2010-09-10 17:29:52

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
wiadomości
f.googlegroups.com...
> [...]

włączyć alarm ...

Chciałbym "wizualnie" zobaczyć jak to wygląda i gdzie "wychodzi"

Część ruchoma

http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TCUJtNvlMxI/AAAAAA
AADPM/o9c6HFvcBNg/s640/JP250263.jpg

Część nieruchoma:

http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TCUJtYsct2I/AAAAAA
AADPQ/qDi3FpQWwSg/s640/JP250266.jpg

Inne okno, w stanie zamkniętym, przewody wystają od dołu, z boku puszka
umożliwiająca podłączenie do tego samego przewodu jeszcze czujki inercyjnej.
Puszka po obfotografowaniu jej położenia została zatynkowana na równo, więc
jej nie widać.

http://lh6.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TBSui3kGTvI/AAAAAA
AADNs/KFx5VyXqfSQ/s800/JP120180.jpg

J.