Wieszanie szafek kuchennych.

1. Data: 2010-09-07 06:04:27

Temat: Wieszanie szafek kuchennych.
Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś mi podpowie - jak prawidłowo powinny wyglądać haki do wiesania
szafek kuchennych. Będę wieszał nowe szafki i chciałbym to zrobić fachowo.
Te poprzednie wieszałem różnie. Na kołki drewniane i haczyki kute wbijane,
albo na kołki plastikowe i zwykłe (ale spore) wkręty tzw. do drewna.
Są jakieś "specjalne" haki do tych celów?
Pozdrawiam wszystkich miłośników majsterkowania.
Janusz

2. Data: 2010-09-07 06:19:17

Temat: Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pytanie zasadnicze czy szafki masz na uchwyty (2 po rogach?), jesli tak to
powinno siezastosować kołki rozporowe fi 10 np. z haczykami. Do
współczesnych szafek (inny rodzaj mocowania) stosuje się listwy metalowe
montowane na kołki rozporowe tradycyjne.

3. Data: 2010-09-07 06:37:06

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...pl> wrote in message
> [...]
> Są jakieś "specjalne" haki do tych celów?
> Pozdrawiam wszystkich miłośników majsterkowania.

Kup listwę drewnianą 5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den
szafek. Ona poniesie ich ciężar, dzięki temu szafki się nie oberwą pod
ciężarem zawartości, nie poniesiesz strat w zastawie, ani nie narazisz życia
członków rodziny, no chyba, żebyś chciał... Do tych listew możesz umocować
haczyki lub relingi...

4. Data: 2010-09-07 06:45:49

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> współczesnych szafek (inny rodzaj mocowania) stosuje się listwy metalowe
> montowane na kołki rozporowe tradycyjne.

Fujara jestem. Do dziś nie wiedziałem, że szafki montuje się na jakieś
stalowe listwy.
Hehe. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Idę do metalowego i nabędę stosowną
listwę. Bo szafki mają takie jakby pazurki z tyłu, które się telepią.
Teraz rozumiem, że to właśnie za te pazurki wiesza się szafki na listwie.
Teraz damy radę.
Dzięki.
Janusz.

5. Data: 2010-09-07 07:54:19

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Wrz, 08:45, "jagr" <j...@W...pl> wrote:
.
> [...]
> listwę. Bo szafki mają takie jakby pazurki z tyłu, które się telepią.
> Teraz rozumiem, że to właśnie za te pazurki wiesza się szafki na listwie.

Żeby było w pełni fachowo, do mocowania tej listwy zaopatrz się w
kołki odpowiednie do ściany, jaka jest u ciebie, zwłaszcza jeśli to
ściana z pustaka ceramicznego, cegły dziurawki albo czegoś w tym
stylu.

J.

6. Data: 2010-09-07 13:27:30

Od: "Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Kup listwę drewnianą 5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości
> den szafek. Ona poniesie ich ciężar, ...

Już widzę, jak moja małżonka zareagowałaby na przykręcenie do ściany łaty
pod szafkami:-)

EWa

7. Data: 2010-09-07 13:43:21

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message

> Już widzę, jak moja małżonka zareagowałaby na przykręcenie do ściany łaty
> pod szafkami:-)
>
> EWa

Można ją zabejcować i polakierować, dopasować kolorystycznie do mebli
kuchennych. Rozwiązanie proste, tanie i bezpieczeństwo dla sprzętów i
domowników. Mojej teściowej wytukła się zastawa z szafki nad
zlewozmywakiem... Spora strata, zwłaszcza, że pogięła zlewozmywak z
nierdzewki...

8. Data: 2010-09-07 14:39:15

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> S? jakie? "specjalne" haki do tych celów?
> Pozdrawiam wszystkich miło?ników majsterkowania.

Ikea. Użyłem grubych kołków fi 12 i wkrętów z łbem sześciokątnym. Szafki
wiszące pomiędzy sobą zostały skręcone przed dokręceniem do ściany, a także
dodatkowo przykręcone do szafek wysokich. Opcjonalnie mogłem też użyć listwy
wspierającej pod szafkami, ale zawsze mogę ją dołożyć później.
Wysokość zawieszenia szafek zdeterminowania szafką wysoką i cokołem pod nią.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

9. Data: 2010-09-07 17:40:44

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Można ją zabejcować i polakierować, dopasować kolorystycznie do mebli
> kuchennych. Rozwiązanie proste, tanie i bezpieczeństwo dla sprzętów i
> domowników.

Yes yes yes! Polakierowana i dopasowana kolorystycznie małżonka szczęśliwsza
będzie.
Tylko z tym bejcowaniem nie przesadzać, bo taka zabejcowana na miękko
bezpieczna może już nie być, nabrudzić w kuchni może no i strasznego kaca
będzie potem miała.

J.

10. Data: 2010-09-07 18:02:34

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Tylko z tym bejcowaniem nie przesadzać, bo taka zabejcowana na miękko
> bezpieczna może już nie być, nabrudzić w kuchni może no i strasznego kaca

Panslavista już niejedną zabejcował i warto było dla dopasowanej
kolorystycznie kuchni.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
ubezpieczenie domu ok 120m2
Sprzedaż mieszkania przez pośrednika
Wybór alarmu
Ciepla woda w mieszkaniu