Sprzedaż mieszkania przez pośrednika

1. Data: 2010-09-06 14:18:12

Temat: Sprzedaż mieszkania przez pośrednika
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Wystawiłem swoje mieszkanie na otodom :)

Jednakże zdecydowałem ze dam "szansę" także pośrednikom.

Wysłałem swój anons do wielu agencji nieruchomości i zacząłem
podpisywać umowy (bez prawa wyłączności) ...

Prowizje są róże od 1,22% , przez 1,5% aż po 2% (wszystko z VAT).

Zastanawia mnie jedno:

W jednej umowie mam że w chwili podpisania umowy przedwstępnej płace
pośrednikowi połowę prowizji. O reszcie nic nie ma więc rozumię że po
podpisaniu umowy "końcowej" (notarialnej).

W drugiej umowie jest napisane że płacę prowizję w chwili podpisania
umowy przedwstępnej ...

I tutaj pytania :

Takie sytuacje:

Jest klient zainteresowany przyprowadzony przez jedną firmę (powiedzmy
A) , jednakże stwierdza po obejrzeniu że nie jest zainteresowany.
Przyprowadza tego samego klienta firma B , jest wtedy
zainteresowany ...

Podpisuję umowę z klientem przyprowadzonym przez firmę B , ale
przecież ten "klient" też jest klientem firmy "A"
Czy bez żadnych "roszczeń" mogę podpisać z takim klientem umowę ???
Czy to już sprawa pomiędzy "firmami" ?

Druga sytuacja:

Klient zdecydował się na zakup mieszkania. Podpisana umowa
przedwstępna , wpłacone 10-20% ceny mieszkania (zadatek). Klient potem
rezygnuje (brak funduszy , rozmyślił się). Zadatek jest mój.
jednak przy podpisaniu umowy przedwstępnej musiałem zapłacić prowizję
pośrednikowi (50% prowizji lub 100% prowizji). Czy jeśli nie dojdzie
do podpisania umowy notarialnej (końcowej) pośrednik zwraca mi
prowizję lub jej część?

Czy po prostu bierze kasę mimo że do transakcji nie doszło , a
jedynie moim 'zabezpieczeniem" jest zadatek ?

2. Data: 2010-09-06 15:12:57

Temat: Re: Sprzedaż mieszkania przez pośrednika
Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-06 16:18, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
> prowizję lub jej część?
>
> Czy po prostu bierze kasę mimo że do transakcji nie doszło , a
> jedynie moim 'zabezpieczeniem" jest zadatek ?

A nie jest rozsądniej ustalić to przy podpisaniu takiej umowy a nie
teraz domniemywać ?

3. Data: 2010-09-07 08:09:34

Od: "Ptr" <p...@p...org.pl.spam.jest.be> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Jednakże zdecydowałem ze dam "szansę" także pośrednikom.

Uważaj, żeby nie skorzystali z innej "szansy". Znam takich, którzy podpisują
umowy ale nie robią zupełnie nic po to, byś o nich zapomniał. Gdy sprzedasz
swoje mieszkanie i upłynie czas jaki ci dali w umowie na powiadomienie ich o
tym fakcie listem poleconym, przypomną Ci o sobie i o karze umownej...

Ptr

4. Data: 2010-09-09 16:30:15

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> przecież ten "klient" też jest klientem firmy "A"
> Czy bez żadnych "roszczeń" mogę podpisać z takim klientem umowę ???

a co masz w umowie?
generalnie ten, kogo przyprowadza agencja podpisuje papier, ze
mieszkanie obejrzal, i to on zobowiazuje sie kupic to konkretne
mieszkanie przez agencje, wiec problem ma na pewno. Ty chyba nie
podpisujesz, ze ta i ta osoba obejrzala mieszkanie, nie? :)
Ale najlepiej - sprawdz w umowie

> Czy po prostu bierze kasę mimo że do transakcji nie doszło , a
> jedynie moim 'zabezpieczeniem" jest zadatek ?

no jezeli masz napisane w umowie, ze placisz prowizje po podpisaniu
umowy przedwstepnej, i nie bedziesz uwazal na umowe przedwstepna
(np. bedzie zaliczka a nie zadatek) to do tego interesu mozesz nawet
doplacic... (zaliczke zwrocisz a do tego zaplacisz 2% agencji)

Podobnie moze byc przy mniejszym zadatku niz 2% (nie kazdy ma swoja kase
na wklad wlasny i chce finansowac zakup tylko z kredytu)

Generalnie (wg mnie) to zaplata powinna nastepowac jednak po podpisaniu
umowy przyzeczonej..

Sierp

5. Data: 2010-09-09 17:33:45

Od: Silinde Ringëril <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prowizję lub jej część?
>
> Czy po prostu bierze kasę mimo że do transakcji nie doszło , a
> jedynie moim 'zabezpieczeniem" jest zadatek ?
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Właśnie to przerabiam :) Generalnie wtedy oni swoje zrobili,
przyprowadzili Ci klienta, który podpisał umowę. Ty - w razie rezygnacji
klienta po podpisaniu umowy przedwstępnej - tracisz pół prowizji, ale
zyskujesz zadatek. W praktyce rzadko się chyba zdarza, żeby ktoś np.
dziesięcioprocentowy zadatek (czyli plus-minus 20-30 tysięcy!) puścił w
niepamięć.

SR
--
http://qck.pl/Rc
Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

Wybór alarmu
Ciepla woda w mieszkaniu
Klimatyzator z LerojaMerlina
przezroczysty dach na taras