Wybór alarmu

1. Data: 2010-09-05 18:33:48

Temat: Wybór alarmu
Od: anka <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Po (kolejnym) włamaniu stoję przed koniecznością zamontowania w domu
alarmu. Dom nie jest fortecą, jest jednak rozsądnie zabezpieczony w
sensie pasywnym.

Do ochrony jest dom piętrowy bez balkonu/ tarasu (włamania odbywały
się przez zakratowane okna w piwnicy) stojący na działce ok. 1500 m^2.
Ewentualnie rozważam również chronienie wolnostojącego garażu.

Dom zamieszkany przez dwie dorosłe osoby, brak zwierząt i dzieci (choć
te w przyszłości się pojawią). Ze względu na tryb pracy jedna osoba
najczęściej jest w domu; czasami wyjeżdżamy na jeden dzień, rzadziej
na dłużej.

Mieszkam przy dość ruchliwej drodze, jednak w mojej miejscowości domy
są dość oddalone od siebie, co ułatwia "pracę" włamywaczom. Kilkaset
metrów dalej mieszka rodzina, którą ewentualnie mogę prosić o
sprawdzenie sytuacji w przypadku wykrycia włamania.

Od alarmu oczekuję:
- standardowych cech alarmu, czyli odstraszania amatorów i pokazania
potencjalnemu złodziejowi, że alarm jest (syrena/ migające światło),
- możliwości częściowej ochrony budynku (np. gdy wyjeżdżam, to
jakikolwiek ruch jest nienormalny; gdy idę spać, to nie spodziewam
się, że ktoś będzie chodził po piwnicy czy strychu),
- ewentualnie możliwości ochrony okolic budynku (nikt nie powinien
kręcić się po mojej działce, gdy śpimy),
- powiadamianie o zdarzeniach/ sterowanie z zewnątrz -- nie orientuję
się, co jest możliwe, ale fajnie byłoby przez GSM i przez Internet,
- możliwości współpracy z firmą ochroniarską (interwencja po wykryciu
włamania).

Fajnie byłoby też, gdyby system był w miarę otwarty, t.j.:
- pozwalał na modyfikacje w przyszłości (nowe strefy, nowe programy,
etc),
- nie uwiązał mnie do jednej konkretnej agencji ochrony (to w zasadzie
jest warunek sine qua non).

Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?
Czego w ogóle powinienem szukać, co zamontować w domu?
Na co zwrócić uwagę?

2. Data: 2010-09-05 18:37:09

Temat: Re: Wybór alarmu
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Sep 2010 11:33:48 -0700 (PDT), anka napisał(a):

> Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?
> Czego w ogóle powinienem szukać, co zamontować w domu?
> Na co zwrócić uwagę?

Tylko i wyłącznie na ubezpieczenie i nieprzywiązywanie przesadnej wagi do
rzeczy. Żaden alarm nie jest skuteczny w zapobieganiu włamaniom.

3. Data: 2010-09-05 19:27:38

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anka" <a...@g...com> napisał w wiadomości

> Ewentualnie rozważam również chronienie wolnostojącego garażu.

Zaden problem.

> [...]
> metrów dalej mieszka rodzina, którą ewentualnie mogę prosić o
> sprawdzenie sytuacji w przypadku wykrycia włamania.

Dobre układy z sąsiadami to fajna sprawa, ale trzeba wziąć pod uwagę, że oni
także mogą być nieobecni.

> Od alarmu oczekuję:
> - standardowych cech alarmu, czyli odstraszania amatorów i pokazania
> potencjalnemu złodziejowi, że alarm jest (syrena/ migające światło),

To akurat odstrasza najbardziej popularnych "amatorów cudzej własności" tj.
dzieciaki i złodziei mało wprawnych. Ale tacy najczęściej się trafiają.

> - możliwości częściowej ochrony budynku (np. gdy wyjeżdżam, to
> jakikolwiek ruch jest nienormalny; gdy idę spać, to nie spodziewam
> się, że ktoś będzie chodził po piwnicy czy strychu),

Takie funkcje podziału stref realizują prawie wszystkie, popularne alarmy.

> - ewentualnie możliwości ochrony okolic budynku (nikt nie powinien
> kręcić się po mojej działce, gdy śpimy),

Także nie ma najmniejszego problemu w realizacji, ale czujki do pracy na
zewnątrz są dość kosztowne.

> - powiadamianie o zdarzeniach/ sterowanie z zewnątrz -- nie orientuję
> się, co jest możliwe, ale fajnie byłoby przez GSM i przez Internet,

Może być poprzez GSM, internet, może być podsłuch tego co się dzieje w domu
i otoczeniu, a nawet można oglądać obraz z kamer i widzieć co się dzieje w
domu czy też w okół domu przez komputer, a nawet poprzez telefon komórkowy.
Można włączać i wyłączać alarm telefonem komórkowym, można zdalnie uruchomić
sygnalizatory, otworzyć drzwi lub bramę (np. pracownikom, którzy przychodzą
pod naszą nieobecność), można nawet rozmawiać z potencjalnymi włamywaczami
przez domofon, kiedy zadzwonią, aby upewnić się, że nikogo nie ma w domu,
można symulować obecność domowników, czyli udawać, że ktoś w domu przebywa.
Można także nadzorować poprzez telefon pracę różnych urządzeń np.
centralnego ogrzewania itd.
Tutaj jedynym ograniczeniem jest zasobność portfela.

> - możliwości współpracy z firmą ochroniarską (interwencja po wykryciu
> włamania).

Każdy bez wyjątku system może współpracować z firmą ochroniarską.

> Fajnie byłoby też, gdyby system był w miarę otwarty, t.j.:
> - pozwalał na modyfikacje w przyszłości (nowe strefy, nowe programy,
> etc),

Czyli raczej centrale z wyższej półki.

> - nie uwiązał mnie do jednej konkretnej agencji ochrony (to w zasadzie
> jest warunek sine qua non).

System alarmowy i agencja ochrony to dwie różne sprawy i całkowicie
niezalezne. Każdy bez wyjątku system może współpracować z dowolną firmą
ochroniarską.

> Skieruje mnie ktoś na właściwy trop poszukiwań?
> Czego w ogóle powinienem szukać, co zamontować w domu?
> Na co zwrócić uwagę?

Osobiście polecam zlecić projekt i instalację systemu alarmowego firmie,
która się na tym zna.
Wbrew pozorom zaprojektowanie i wykonaniu systemu alarmowego nie jest sprawą
prostą i wymaga ogromnej wiedzy zdobywanej latami. Źle zaprojektowany system
może stwarzać szereg problemów i stać się całkowicie bezużytecznym. Jako
instalator systemów alarmowych poprawiając systemy po amatorach bardzo
często pokazywałem użytkownikom, ze zamontowany przez nich system jest po
prostu bezużyteczny, gdyż umożliwia mi wejście do domu i całkowite
zdezaktywowanie systemu. Począwszy od niezmienionych, fabrycznych kodów,
skończywszy na źle dobranych czujkach i ich złym usytuowaniu. Nie mówiąc już
o tym, że niektóre, planowane funkcje w ogóle nie działały lub też działały
nieprawidłowo.

4. Data: 2010-09-05 19:50:50

Od: "SJS" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
.net...

> Tylko i wyłącznie na ubezpieczenie i nieprzywiązywanie przesadnej wagi do
> rzeczy. Żaden alarm nie jest skuteczny w zapobieganiu włamaniom.

znasz sie na grzybach - na alarmach - nie
SJS

5. Data: 2010-09-05 20:04:19

Od: "SJS" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

po kolei
http://www.wsbio.waw.pl/attachments/060_Wprowadzenie
%20poj%C4%99%C4%87%202008.pdf
to ci da pojecie o skali problemów
a tu ciag dalszy
http://www.pisa.org.pl/index.php?page=comment&nrstr=
0&id=3
jutro cd
SJS

6. Data: 2010-09-05 20:09:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Sep 2010 21:50:50 +0200, SJS napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
.net...

> znasz sie na grzybach - na alarmach - nie
> SJS

Znam sie na alarmach: w bliskim sąsiedztwie od czasu do czasu kilka dni z
rzędu wyje alarm - wszyscy okoliczni złodzieje wiedzą, ze wtedy nikogo nie
ma w domu i można się włamywać właśnie w tym czasie, bo sąsiezi maja tak
dosyć, że naprawdę już nie reagują.

7. Data: 2010-09-05 20:14:28

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma w domu i można się włamywać właśnie w tym czasie, bo sąsiezi maja tak

I to jest dowód na to, że ten system zamontował amator taki jak Ty, bo jest
bezużyteczny, gdyż wywołuje fałszywe alarmy.
Niestety, ale podzielam opinię kolego SJS - o alarmach nie masz
najmniejszego pojęcia.

8. Data: 2010-09-05 20:29:39

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Plumpi" <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>bezużyteczny, gdyż wywołuje fałszywe alarmy.
>Niestety, ale podzielam opinię kolego SJS - o alarmach nie masz

w sumie miala racje, ze do kazdego zamka jest klucz, ale zle to sformuowala

9. Data: 2010-09-05 21:19:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 5 Sep 2010 22:14:28 +0200, Plumpi napisał(a):

> I to jest dowód na to, że ten system zamontował amator taki jak Ty, bo jest
> bezużyteczny, gdyż wywołuje fałszywe alarmy.

Amator taki jak ja na pewno nie zamontuje sobie ani nikomu alarmu - alarm
to bezsensowne wydawanie kasy. Jak też i ochrona. Zdanie na temat
skuteczności alarmow i firm ochroniarskich już mam wyrobione.

10. Data: 2010-09-05 23:56:09

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"anka" <a...@g...com> wrote in message
e.googlegroups.com...

System telewizji, program monitorujący ruchy, ukryte rejestratory,
powiadamianie na komórkę, a także ochroniarzy. Tutaj wystarczy,mocniej
tupnę...

Ciepla woda w mieszkaniu
Klimatyzator z LerojaMerlina
przezroczysty dach na taras
szafka łazienkowa
Jak się nazywa/czego szukać - adapter gniazdka prądowego?