Wieszanie szafek kuchennych.

11. Data: 2010-09-07 19:00:49

Temat: Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-09-07 08:37, Panslavista wrote:
> Kup listwę drewnianą 5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den
> szafek. Ona poniesie ich ciężar [...]

A przypadkiem nie zadziala rownoczesnie jak zawias, powodujac, ze gorne
kolki zamiast pracowac tylko na scinanie beda dodatkowo wyciagane ze
sciany lub zginane?

Nie znam sie, ale na moj rozum sensowne podparcie szafki winno obejmowac
cala glebokosc, tak samo jak podpiera sie polki scienne.
Przyklad: http://www.dacter.pl/podpory/katownik05.jpg

--
NotBear

12. Data: 2010-09-07 19:03:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"NotBear" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
>
> Nie znam sie, ale na moj rozum sensowne podparcie szafki winno obejmowac
> cala glebokosc, tak samo jak podpiera sie polki scienne.

Jeżeli dasz kołki rozprężne metalowe fi = 10 lub więcej nie ma mozliwości
wyrwania ich ze ściany. Można zastosować też kotwy chemiczne lub
wstrzeliwane.

13. Data: 2010-09-07 19:03:31

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli szafka będzie podparta, to siła wyciągania będzie dla prawidłowo
osadzonego kołka pomijalna.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

14. Data: 2010-09-07 19:20:33

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> wrote in message
> Jeżeli szafka będzie podparta, to siła wyciągania będzie dla prawidłowo
> osadzonego kołka pomijalna.

Chyba, że bloczki są pianobetonowe.

15. Data: 2010-09-07 20:23:07

Od: NotBear <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2010-09-07 21:03, Panslavista wrote:
> Jeżeli dasz kołki rozprężne metalowe fi = 10 lub więcej nie ma mozliwości
> wyrwania ich ze ściany. Można zastosować też kotwy chemiczne lub
> wstrzeliwane.

Skoro ani wyrwac ani sciac sie tego nie da... to po co ta podpora? Dla
ozdoby (watpliwej) chyba :-)

--
NotBear

16. Data: 2010-09-07 20:28:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skoro ani wyrwac ani sciac sie tego nie da... to po co ta podpora? Dla
> ozdoby (watpliwej) chyba :-)

Widziałem szafkę rozerwaną.

17. Data: 2010-09-08 13:05:47

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista'
Wpis z dnia 07-09-2010:

> Kup listwę drewnianą 5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den
> szafek. Ona poniesie ich ciężar, dzięki temu szafki się nie oberwą pod
> ciężarem zawartości, nie poniesiesz strat w zastawie, ani nie narazisz życia
> członków rodziny, no chyba, żebyś chciał... Do tych listew możesz umocować
> haczyki lub relingi...

Tylko po co tak kombinować, hę?

Są specjalne listwy stalowe, dostosowane to tych zaczepów, co je kolega
"jagr" posiada przy szafkach.
Montaż banalny - nie trzeba celować w konkretne miejsce pod zaczepy, szafki
wiesza się jednoosobowo, ściąga również.
Jak ktoś ma słabą ścianę, to może tą listwę mocować kołkami nawet co 5 cm.

Nie wiedzę powodu, by wyważać lata temu otwarte drzwi.

--
TomaSz.

18. Data: 2010-09-08 14:07:34

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomaSz." <u...@o...pl> wrote in message
> [...]
> cm.
>
> Nie wiedzę powodu, by wyważać lata temu otwarte drzwi.

Swoje wieszałem sporo lat temu.

19. Data: 2010-09-10 05:49:07

Temat: Wieszanie szafek kuchennych raz jeszcze
Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując ... kupiłem szynę, kołki i śruby z łbem sześciokątnym. OK.
Na początek wieszałem szafkę w łazience. Przyciąłem szynę do długości szfki
minus obramowanie tylne. W ten sposób po powieszeniu i dokręceniu od środka
szafki wisi ona na ścianie nie tworząc żadnej szpary. Przylega bardzo
dobrze.

Ale mam dylemat. Z kolei w kuchni będę wieszał trzy szafki obok siebie na
jednej długiej listwie i siłą rzeczy powieszone szafki będą na górze
odstawać od ściany na grubość listwy mocującej. Inaczej być nie może.
I teraz właśnie pytanie. Jak jest prawidłowo?
Czy odstające szafki nie będą brzydko wyglądać?
Przed pierwszą i za ostatnią szafką będą widoczne końce listew.
Czy tak ma być?
Pozdrawiam,
Janusz

20. Data: 2010-09-10 05:59:34

Temat: Re: Wieszanie szafek kuchennych raz jeszcze
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jagr" <j...@W...pl> wrote in message
> [...]
> Czy odstające szafki nie będą brzydko wyglądać?
> Przed pierwszą i za ostatnią szafką będą widoczne końce listew.

Nie tylko brzydko, ale niebezpiecznie - coś może wyjechać komuś na głowę
po pochyłości. Rozwiązaniem byłoby wpuszczenie w ścianę.
W moim rozwiązaniu szafki stoją na listwie, zaś haki tylko utrzymują
górę szafki. Oczywiście moje rozwiązanie jest najtańsze, a przy tym dające
szafkom i ludziom bezpieczeństwo. Listwy zostały zabejcowane i pomalowane.
Jeżeli kto nie chce mieć takiej listwy widocznej może wykorzystać ją do
powieszenia oświetlenia świecącego prosto na blat - wtedy listwy skryją się
za szybkami maskującymi świetlówki czy halogeny.

Wybielac ale CZYM - bo duzo roznego do wybielania
ubezpieczenie domu ok 120m2
Sprzedaż mieszkania przez pośrednika
Wybór alarmu
Ciepla woda w mieszkaniu