Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg

1. Data: 2007-08-07 22:13:28

Temat: Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg
Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Ojciec jest od 3 tygodni w szpitalu, czeka na wszczepienie rozrusznika
serca (puls ok 35).
Niestety z pelna odpowiedzialnoscia musze przyznac, ze takiego partactwa
jakie wykonuja przy standardowych zabiegach jeszcze chyba nie widzialem.
Dodam, ze przez TOTALNA GLUPOTE lekarzy w moim miescie ojciec PRZEJECHAL
sie R-ką do Katowic i spowrotem, a Rka ta na pewno mogla przydac sie
bardziej potrzebujacej osobie!.

Jak juz wspomnialem: ROZRUSZNIK SERCA.

Pytanie, ktore mi sie nasuwa - troszke juz po fakcie, ale na przyszlosc
dobrze wiedziec. Jakbym chcial isc w jakis sposob prywatnie do jakiejs
kliniki na taki "zabieg" tzn. badania, opieka + samo wszczepienie
rozrusznika, + obserwacja po. Czyli caly pakiecik.
Czy sa takie kliniki, czy takie zabiegi wykonywane sa prywatnie. Ile
naprawde orientacyjnie takie cos moze kosztowac (rzedy kwot). I pytanie o
jakies namiary gdzie cos takiego mozna wykonac.
Przypuszczam, ze jesli place to wszystko trwa szybko, opieka jest bardziej
na poziomie oraz doswiadczenie lekarzy rowniez jest na choc troszke
wyzszym poziomie... a przynajmniej ich zaangazowanie jest wieksze.

Jesli ktos chcialby wypowiedziec sie w temacie - zapraszam.

P.S. Mysl "prywatnej kliniki" pojawila sie gdy znajomy opowiadal jak "NFZ"
jego uszkodzony bark wpakowal do gipsu, ustalil termin za miesiac.....
wkurzyl sie, poszedl zupelnie prywatnie i za naprawde niewielkie pieniadze
jego bark zostal przywrocony do 100% sprawnosci w mgnieniu oka!!! (dziala
po dzis dzien ;D)

--
[ .:p.biernacki:.]
[ gg# 82928 ] [ Tlen.pl: patryk_biernacki ]

2. Data: 2007-08-08 05:58:21

Temat: Re: Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Aug 2007, .:biernus:. wrote:

> dobrze wiedziec. Jakbym chcial isc w jakis sposob prywatnie do jakiejs
> kliniki na taki "zabieg" tzn. badania, opieka + samo wszczepienie
> rozrusznika, + obserwacja po. Czyli caly pakiecik.

rozrusznik kosztuje tyle co samochód - stać Cię na to (o cenie
samej usługi wszczepienia nie wspomnę)?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-08-08 11:00:30

Od: ".:p.biernacki:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Aug 2007 07:58:21 +0200, Piotr Kasztelowicz

> rozrusznik kosztuje tyle co samochód - stać Cię na to (o cenie
> samej usługi wszczepienia nie wspomnę)?

Pytanie powazne.
Czy chodzi o jakis samochod typu kia ceed za ~60 tys pln czy tez jakiegos
przechodzonego golfa II za ~3 tys?

Bo znalazlem cos takiego. Jest to wypowiedz Pani Kraweckiej-Jaszcz. Fakt
ze bylo to kilka lat temu, ale ceny az tak sie chyba nie zmienily.

http://www.su.krakow.pl/htm/wydarzenia/0103.htm

"Krakowscy kardiolodzy twierdzą, że to pokryje zaledwie dwie trzecie
ubiegłorocznego zapotrzebowania i jest to ilość na poziomie roku 2001, a
nie - roku minionego. Kasa proponuje za rozrusznik i hospitalizację zwrot
kwoty niższej niż cena samego sprzętu. Poza tym kupowane mają być głównie
stymulatory najprostsze, tzw. jednojamowe. - Tymczasem ok. 60 proc.
chorych wymaga wszczepienia stymulatorów dwujamowych. Cena rozrusznika
jednojamowego wynosi około 3 tys. złotych, dwujamowego ponad 4 tys. zł.
Zastosowanie niewłaściwego rozrusznika serca może doprowadzić do
wystąpienia tzw. zespołu stymulatorowego, którego objawami są: szybkie
męczenie się, zawroty głowy, duszność wysiłkowa i spoczynkowa, niskie
ciśnienie - informuje prof. Kawecka-Jaszcz.

Negocjacje z Małopolską Kasą Chorych trwają, a pacjenci czekają. Dla
niektórych to oczekiwanie stwarza zagrożenie dla życia, dla części,
szczególnie osób starszych, może oznaczać - wskutek powtarzającego się
niedotlenienia - nieodwracalne zmiany w mózgu. - To co mam zrobić? Umrzeć?
- zapytał lekarzy ostatnio jeden z pacjentów."

Dziennik Polski "Impuls Życia" z 25 stycznia 2003 roku

A odpowiadajac na Twoje pytanie: jesli podczas czekania na rozrusznik
nfztowsi byloby duze prawdopodobienstwo, ze ojciec moze na tym ucierpiec -
tak stac by mnie bylo.

4. Data: 2007-08-08 11:12:20

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

.:p.biernacki:. napisał(a):
> Dnia Wed, 08 Aug 2007 07:58:21 +0200, Piotr Kasztelowicz

> Pytanie powazne.
> Czy chodzi o jakis samochod typu kia ceed za ~60 tys pln czy tez
> jakiegos przechodzonego golfa II za ~3 tys?

Rozrusznik średniej klasy (Made in Sweden) kosztuje dzisiaj w dobrej
krakowskiej klinice 25 tysięcy złotych. Do tego dochodzą koszty badań
oraz koszty zabiegu. Na dzisiaj limit rozruszników dotowanych jest
wyczerpany... tak więc jak ktos Ci odpowiada poważnie, to nie rób sobie
dowcipów...

Juanitos

5. Data: 2007-08-08 11:36:42

Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Aug 2007 13:12:20 +0200, Juanitos <j...@r...pl> napisał:

> [...]
> oraz koszty zabiegu. Na dzisiaj limit rozruszników dotowanych jest
> wyczerpany... tak więc jak ktos Ci odpowiada poważnie, to nie rób sobie

Gdzie ty widzisz jakis dowcip z mojej strony?
Na wstepie dodalem, ze pytanie jest powazne bo roznica miedzy 3 tysiacami
a 60 tys jest znaczna!
To skad te ceny, ktore podalem w poscie 3-4 tys? Czyzby to byly chinskie
podrobki... czy tez ceny skoczyly kilkaset % w gore?

6. Data: 2007-08-08 11:51:05

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

.:biernus:. napisał(a):

> [...]
> To skad te ceny, ktore podalem w poscie 3-4 tys? Czyzby to byly chinskie
> podrobki... czy tez ceny skoczyly kilkaset % w gore?

Nie wiem co to za ceny... zwykły, średniej klasy stent kosztuje ca 8000
PLN, a najnowszej generacji już 16000 PLN. To jest kawałek drutu
zwinięty w sprężynkę, a rozrusznik to jednak trochę roboty i pomyślunku
zawiera. Przy okazji sprawdziłem, że taki "high-end" z samego USA
kosztuje nie 60 tys. PLN a dużo, dużo więcej...

Juanitos

7. Data: 2007-08-08 12:54:14

Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Aug 2007 13:51:05 +0200, Juanitos <j...@r...pl> napisał:

> [...]
> zawiera. Przy okazji sprawdziłem, że taki "high-end" z samego USA
> kosztuje nie 60 tys. PLN a dużo, dużo więcej...

Ooo to jest konkretna informacja. Dziekuje.
Rzeczywiscie ogromne kwoty!.
Troszke pomyslunku na pewno zawiera ale czy jest wart "technicznie" tyle
pieniedzy to juz temat na inna rozmowe ;D

8. Data: 2007-08-08 12:54:43

Od: "Marcin" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dowiedz sie tutaj:
http://www.medservice.waw.pl/podstrony/onas.html

Koszt okolo 10 tys za urzadzenie ale moze sie uda na NFZ
Ja mialem wczepiany na Banacha - koszt czekoladki dla pielegniarek :)

pozdrawiam i zycze zdrowia

9. Data: 2007-08-08 15:10:46

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

.:biernus:. napisał(a):
> Ooo to jest konkretna informacja. Dziekuje.
> Rzeczywiscie ogromne kwoty!.
> Troszke pomyslunku na pewno zawiera ale czy jest wart "technicznie" tyle
> pieniedzy to juz temat na inna rozmowe ;D

Myślę, że duży zysk przynosiłby już przy cenie ca 1000$ - ale wtedy
wyrób byłby ogólnie dostępny, a w globalizmie chyba jednak nie o to
chodzi :-)

Pozdrawiam

Juanitos

10. Data: 2007-08-08 16:14:44

Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08-08-2007 o 14:54:43 Marcin <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Koszt okolo 10 tys za urzadzenie ale moze sie uda na NFZ
> Ja mialem wczepiany na Banacha - koszt czekoladki dla pielegniarek :)

Oooo znowu jakas ciekawa informacja
a moglbys napisac jaki model jakiej firmy zostal u Ciebie wszczepiony?

--
[ .:p.biernacki:.]
[ gg# 82928 ] [ Tlen.pl: patryk_biernacki ]
[ www.biernus.pl ]

pulsowanie w oczach
Pulsowanie w oczach
Pulsowanie w oczach