Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg

11. Data: 2007-08-08 16:35:35

Temat: Re: Rozrusznik serca - gdzie wykonac zabieg
Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

.:biernus:. napisał(a):

> Oooo znowu jakas ciekawa informacja
> a moglbys napisac jaki model jakiej firmy zostal u Ciebie wszczepiony?

U mnie jak na razie w tym życiu raczej sobie nic nie wszczepie :-) Ten
temat interesuje mnie z przyczyn zawodowych. Co do typu, to polecam
taki, jaki ten co wszczepia umie dobrze obsługiwać i potem monitorować.
sam zabieg wszczepiania jest trywialny...

Pozdrawiam
Juanitos

12. Data: 2007-08-08 21:18:03

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Aug 2007, .:biernus:. wrote:

> Gdzie ty widzisz jakis dowcip z mojej strony?
> Na wstepie dodalem, ze pytanie jest powazne bo roznica miedzy 3 tysiacami
> a 60 tys jest znaczna!
> To skad te ceny, ktore podalem w poscie 3-4 tys? Czyzby to byly chinskie
> podrobki... czy tez ceny skoczyly kilkaset % w gore?

zależy czy chcesz jeździć "używanym polonezem", "seatem leonem"
czy "saabem areo 240 KM"!

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

13. Data: 2007-08-08 21:22:43

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Aug 2007, Marcin wrote:

> Koszt okolo 10 tys za urzadzenie ale moze sie uda na NFZ
> Ja mialem wczepiany na Banacha - koszt czekoladki dla pielegniarek :)

w moim przekonaniu bardzo dobrej jakości rozrusznik i rzetelnie
wszczepiony i ustawiony można mieć "za darmo" w ramach NFZ.
Nie ma potrzeby robienia tego prywatnie. O ile pamiętam
pierwszy rozrusznik w Polsce wszczepiono w 1962 roku w Gdańsku
(był to zdaje się rozrusznik szwedzki firmy Siemens-Elema -
dziś jej chyba już nie ma). Od tego czasu ta dziedzina kardiologii
w Polsce rozwijała się bardzo dobrze (sam się tym zajmowałem).
Jest wiele doskonałych ośrodków, które robią to na światowym
poziomie "za darmo".
Tak więc nie mam pomysłu jak doradzić "koledze" by zrobił
to małym kosztem prywatnie bo w moim przekonaniu jest to
bez sensu.

P.

14. Data: 2007-08-08 21:29:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Aug 2007, Juanitos wrote:

> Myślę, że duży zysk przynosiłby już przy cenie ca 1000$ - ale wtedy
> wyrób byłby ogólnie dostępny, a w globalizmie chyba jednak nie o to
> chodzi :-)

dość rozsądnym rozwiązaniem byłoby wybranie modelu, z którym mają
doświadczenie polscy lekarze i do którego w Polsce jest osprzęt
służący do jego sprawdzania i przeprogramowania. Inaczej na
kontrolę i przeprogramowanie trzeba będzie jeździć np. do Bostonu
(dość drogo wypadają bilety na samolot i fee dla lekarzy).
Ale podtrzymuję zdanie, że implantacja rozrusznika prywatnie
zamiast z NFZ to bez sensu. Chyba, że ktoś lubi się czymś takim
pochwalić

P.

15. Data: 2007-08-08 21:30:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Aug 2007, Juanitos wrote:

> sam zabieg wszczepiania jest trywialny...

a potrafiłbyś go zrobić?

P.

16. Data: 2007-08-09 05:22:09

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał(a):

> a potrafiłbyś go zrobić?

Pomimo żem inżynier nie tylko wszczepić, ale przede wszystkim ustawić go
tak, aby wszystkie jego funkcje były wykorzystane. Wcale nie jest to w
polskich realiach takie oczywiste... Abym był kompatybilny z Panem
Doktorem w porównaniach, najczęściej jest tak, ze luksusowe Audi używa
się do pchania taczek...

Pozdrawiam wiarusa forum

Juanitos

17. Data: 2007-08-09 05:49:33

Od: "Marcin" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oooo znowu jakas ciekawa informacja
> a moglbys napisac jaki model jakiej firmy zostal u Ciebie wszczepiony?

witam ponownie,
mój model to SIGMA-303 DDD-R (dwie elektrody) fimry MEDTRONIC

póki co sprawuje się dobrze :)
baterie podobno wystarczają na około 8-10 lat

18. Data: 2007-08-09 07:30:50

Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Aug 2007 07:49:33 +0200, Marcin <f...@w...pl> napisał:

> witam ponownie,
> mój model to SIGMA-303 DDD-R (dwie elektrody) fimry MEDTRONIC
>
> póki co sprawuje si? dobrze :)
> baterie podobno wystarczaj? na oko?o 8-10 lat
>
> pozdrawiam

Ooooo kiedys natrafilem na info ze wlasnie sigmy z medtronica sa wadliwe
http://www.rytmserca.ptkardio.pl/upload/26a4babf6d76
df58107d4c02c0593b14.doc

Druga sprawa. Skoro "zlapalem Ciebie" czyli osobe, ktora ma rozrusznik
fajnie jakbys napisal swoimi slowami co mozesz robic a czego kategorycznie
nie mozesz robic z rozrusznikiem. Moja mama bedzie Tobie wdzieczna. Musze
robic wywiady z kazdego dostepnego zrodla ;D
Np. czy w marketach na bramkach normalnie sobie chodzisz, czy w kuchence
mikrofalowej cos pichcisz... czy chodzisz z telefonem komorkowym. Sporo
rzeczy juz poczytalem (komorka w przeciwnej kieszeni, nigdy na piersi etc
etc) ale TY stosujesz sie do pewnych zalecen, ktore sie u Ciebie
sprawdzaja.
Z gory dziekuje za odp.

--
[ .:p.biernacki:.]
[ gg# 82928 ] [ Tlen.pl: patryk_biernacki ]

19. Data: 2007-08-09 07:34:49

Od: ".:biernus:." <n...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Aug 2007 23:22:43 +0200, Piotr Kasztelowicz

> w moim przekonaniu bardzo dobrej jakości rozrusznik i rzetelnie
> wszczepiony i ustawiony można mieć "za darmo" w ramach NFZ.

Mozna o ile wczesniej przy czekaniu w szpitalu sie nie przekrecisz!!!

> [...]
> w Polsce rozwijała się bardzo dobrze (sam się tym zajmowałem).
> Jest wiele doskonałych ośrodków, które robią to na światowym

No niestety ojciec w doskonalym osrodku nie lezy, a jesli napisalbym Ci co
wyprawiaja nasi "pseudo!!!"lekarze uznalbys ze generalizuje i czepiam sie
lekarzy aniolow, ktorzy dobrze wykonuja swoja prace etc. I bys mi po
prostu nie uwierzyl!

> Tak więc nie mam pomysłu jak doradzić "koledze" by zrobił
> to małym kosztem prywatnie bo w moim przekonaniu jest to
> bez sensu.

Tu nie chodzi o maly koszt... chodzi o alternatywe do nfztu

20. Data: 2007-08-09 07:49:35

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
run.pl...

> zależy czy chcesz jeździć "używanym polonezem", "seatem leonem"
> czy "saabem areo 240 KM"!

Witam, przy okazji mam pytanie. Czy to prawda, że osoby z wszczepionym
rozrusznikiem powinny unikać bliskości działającego elektrycznego sprzętu,
np. odkurzacza, telefonu komórkowego itp. z powodu ewentualnych zakłóceń?

Krystyna
--
Konieczność uwalnia od męki wyboru. Luc de Clapiers de Vauvenargues

pulsowanie w oczach
Pulsowanie w oczach
Pulsowanie w oczach
A Lepper na operację nie czekał...