Re: Rozrywkowo...

Subject: Re: Rozrywkowo...
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
<oi5m7s$g4l$2@dont-email.me> <oi5sr6$t5g$1@node1.news.atman.pl>
<oi6jpd$fq9$4@dont-email.me> <oi6okj$qgl$1@node1.news.atman.pl>
<oidns7$ot6$1@dont-email.me> <oidql6$p3v$1@node1.news.atman.pl>
<oif25n$bq4$1@dont-email.me>
<594b924e$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
<oigd7u$tkn$1@dont-email.me> <594bf527$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<oigsu4$947$1@node2.news.atman.pl>
<594ce856$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
<oiipa9$1i6$1@node2.news.atman.pl>
<594d5387$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
<oijm0l$hf1$1@node1.news.atman.pl>
<594e21ef$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<oil8cv$9su$1@node2.news.atman.pl>
<594f68a7$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
<oio4to$23r$1@node2.news.atman.pl>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Sun, 25 Jun 2017 15:27:39 +0200

W dniu 2017-06-25 o 12:56, Chiron pisze:

> Pracodawca to osoba, która potrafi innym ludziom zorganizować pracę-
> źródło dochodów. Innym i sobie samej. Co się stanie, kiedy na siłę
> będziemy chcieli to zmienić- mamy taką praktykę przecież. Otóż aby być
> pracodawcą, trzeba mieć do tego pewne predyspozycje, a także wiedzę,
> czyli nabyte umiejętności. Jeśli w systemie nakazowym (no bo w
> nienakazowym to się nie stanie) pracodawcą zostanie beztalencie- co
> stanowi regułę takiego systemu- wtedy jest tragedia oczywiście. No bo
> przemysł, usługi- przeżywają ogromny regres. Nigdy by nie powstały na
> [...]

A mamy - zębami i pazurami się "posiadacze" się bronili aby tylko nie
było potrzeby uczciwie na siebie zapracować. A tu im się będzie za to
stawiać pomniki jako tym co to walczyli o sprawiedliwość. Czy to jakiś
obłęd, rozumiem zresztą ich samych i ich motywy, ale żeby normalny
człowiek tak się dawał przekabacić i stawać w obronie tych zgniłków..
Tak się zastanawiam jak wyglądało życie przeciętnego Polaka przed
wojną.. Przecie już teraz zaledwie trzy dekady "demokracji" a ja mam
wielkie kłopoty aby na okolicznych jeziorach spuścić łódź na wodę. Mimo
tego że wśród lasów teraz mieszkam - na grzyby muszę jeździć w lasy
odległe o kilkadziesiąt km. Wokoło wszędzie las tabliczek z napisem
"teren prywatny". Co tu będzie za 100 lat gdy tych ZŁODZIEI ktoś znowu
nie utemperuje, albo gruby portfel, albo na grzyby bądź ryby do Szwecji,
bo w Polsce las to będzie tylko tabliczek z informacją o zakazie
wstępu. A Ty tu o jakimś dobroczynnym (mitycznym) oddziaływaniu
darmozjadów żyjących z pracy innych, na społeczeństwo. Taką retorykę to
mógł, siedzący u jaśniepana dziedzica w kieszeni, prowadzić przedwojenny
ksiądz, do ciemnych parobków, czy małorolnych.

Nie mam nic przeciwko bogatym, o ile na swoje bogactwo uczciwie
zapracowali. Niektórzy naprawdę muszą harować, wylać całe litry swojego
potu aby mieć na nowe auto i wygodne mieszkanie.

Zdaje się widzisz tylko czarni i biel. Nie chcesz widzieć systemów
politycznych w krajach takich jak ww Szwecja, Jugosławia czy Japonia, a
dajesz do wyboru tylko ten PRL i to z pewnością z jego końcowego etapu.