Rura gazowa - czy może być zabudowa

1. Data: 2004-02-20 14:00:13

Temat: Rura gazowa - czy może być zabudowa
Od: "Wojtek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam do wymiany rurę gazową w mieszkaniu, która biegnie m.in przez łazienkę.
Chciałbym ją zabudować i pytanie czy przepisy na to pozwalają ?
Wydaje mi się, że słyszalem, że pewnie tym rur może być zabudowany (może
jakieś bezszwowe, albo coś takiego ?).
z góry dzięki za info, wojtek

1. Data: 2004-02-20 14:08:06

Temat: Re: Rura gazowa - czy może być zabudowa
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20.02.2004 15:00, Użytkownik Wojtek napisał:

> mam do wymiany rurę gazową w mieszkaniu, [...]

> przepisy na to pozwalają ?

Jak obiecasz, że będziesz odpisywał zgodnie z netykietą to Ci odpowiem.

Pozdrawiam :-)

Wojtek, który ostatnio się o to czepia ;-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-20 14:54:43

Od: "Wojtek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

obiecuje, jak wskażesz mi mój błąd (a nie odeślesz do czytania netykiety)
pzdr. w.

1. Data: 2004-02-20 15:05:49

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek" <w...@N...pl> wrote in message
> obiecuje, jak wskażesz mi mój błąd (a nie odeślesz do czytania
netykiety)
> pzdr. w.

odpowiem.

"Odpisując na list, nie cytuj go w całości, a zostaw tylko to co
niezbędne, a do czego odnosi się Twój komentarz. Szczególnie naganne
jest cytowanie czyjegoś podpisu (sygnaturki). Równie godne potępienia
jest zacytowanie listu po to tylko aby dodać pod nim tekst w stylu:
"zgadzam się z tym", też tak myślę", czy w skrajnie nagannym przypadku
reklamę. Z drugiej strony nie popadaj w inną skrajność i nie unikaj
cytowania jako takiego w ogóle. Często jest ono niezbędne do
zrozumienia o co właściwie w Twoim komentarzu chodzi. Dobrym zwyczajem
jest tu także przeplatanie cytowanych fragmentów z własnymi na nie
odpowiedziami, co zwykle sprzyja ogólnej przejrzystości wypowiedzi.
Należy także, umieścić na początku cytatu informację o jego autorze.
Sam cytat powinien zawsze poprzedzać Twój komentarz"

Czyli krótko mówiąc: odpowiadaj pod cytatem, ten przycinaj, ale nie
wyrzucaj nagłówka.

J.

1. Data: 2004-02-20 15:08:00

Od: "Wojtek" <w...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli krótko mówiąc: odpowiadaj pod cytatem, ten przycinaj, ale nie
> wyrzucaj nagłówka.

ok, to teraz stosując się do netykiety, poproszę jeżeli ktos wie o info, czy
rura gazowa może być zabudowa.

pzdr. wojtek

1. Data: 2004-02-20 15:31:20

Od: "grzegorz" <w...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ok, to teraz stosując się do netykiety, poproszę jeżeli ktos wie o info,
czy
> rura gazowa może być zabudowa.
o ile ja wiem (byc moze przepisy sie zmienily)to nie mozesz

1. Data: 2004-02-20 19:48:05

Od: "Misiaczyk-Struzik Dorota" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@N...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> mam do wymiany rurę gazową w mieszkaniu, która biegnie m.in przez
łazienkę.
> Chciałbym ją zabudować i pytanie czy przepisy na to pozwalają ?

Rozp w sprawie war tech Dz.U. 75 poz 690 z 2002 :

art 164 ust2. Dopuszcza si´ prowadzenie przewodów instalacji

gazowych przez pomieszczenia mieszkalne, pod warunkiem

zastosowania rur miedzianych, zgodnych

z Polska Norma dotyczaca rur miedzianych do gazu, ˇÇŕczonych

przez lutowanie lutem twardym, lub rur stalowych

bez szwu i rur stalowych ze szwem przewodowych,

zgodnych z Polska Norma dotyczaca rur przewodowych,

ˇÇŕczonych przez spawanie.

art 165 ust2. Przewody instalacji gazowych w piwnicach i suterenach

nale˝y prowadziç na powierzchni Ecian lub

pod stropem, natomiast na pozostaˇÇych kondygnacjach

nadziemnych dopuszcza si´ prowadzenie ich tak-

˝e w bruzdach osˇÇoni´tych nieuszczelnionymi ekranami

lub wypeˇÇnionych - po uprzednim wykonaniu próby

szczelnoEci instalacji - ˇÇatwo usuwalna masa tynkarska,

niepowodujaca korozji przewodów. WypeˇÇnianie

bruzd, w których sa prowadzone przewody z rur

miedzianych, jest zabronione.

Sorki za czcionkę. Moja interpretacja tego przepisu jest taka, że możesz
praktycznie każdy rodzaj przewodu zabudować płytą gk demontowalną na całej
długości przewodu w razie kontroli i remontów i z wentylacją, a jeśli masz
rury stalowe bez szwu to spokojnie możesz sobie zabudować sufitem
podwieszanym z jakąś możliwościa obejrzenia punktów łączeń, a nawet
zaszpachlować "łatwo usuwalną masą tynkarską nie powodującą korozji
przewodów" . Ja u siebie mam rury gazowe nad sufitem podwieszanym i mam małą
klapkę do ewentualnego zajrzenia tam, gazownicy jak zakładali rurę to
pociągneli ją radośnie pod sufitem "bo ma być na wierzchu", ale na moją
wyraźną prośbę przewiesili i jakoś wszystkie odbiory przeszła.

pozdr Dorota

Meble do kuchni
Szafka RTV - wymiary półki
czyszczenie szkla hartowanego w plycie gazowej
Egger-czy ktoś to ma
Re: Rura gazowa - czy może być zabudowa