Rurki gazowe i wodne - pytanie

1. Data: 2004-03-19 09:05:08

Temat: Rurki gazowe i wodne - pytanie
Od: "juzek72" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wielka plyta, trasy rur wytyczone przez pijanych budowlancow i... chcialbym
to jakos uporzadkowac :-)
Jakiej najmniejszej srednicy moga byc rurki gazowe doprowadzajace gaz do
piecow za licznikiem. Piece sa 2, jeden to lazienkowy junkers, drugi to
standardowy piec kuchenny. Ciekawi mnie tez jakie najciensze rurki mozna
zastosowac miedzy glownym zaworem mieszkania a licznikiem.
Jeden "fachowiec" stwierdzil, ze mozna wszedzie wpakowac 1/2", inny ze musza
zostac grube rurki (zdaje sie to 1") i badz tu madry. Wiem juz prawie na
pewno, ze rurek gazowych nie mozna trwale zaslaniac i zabudowywac, a co z
rura
odprowadzajaca spaliny z junkersa?

Jakich rurek uzyc do rozprowadzenia wody i odprowadzania sciekow z umywalki
i wanny? Plastiki, miedz? Jakie srednice?

Pozdrawiam,
Juzek72

1. Data: 2004-03-19 21:56:42

Temat: Re: Rurki gazowe i wodne - pytanie
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.03.2004 10:05, Użytkownik juzek72 napisał :

> Wielka plyta, trasy rur wytyczone przez pijanych budowlancow i...
> chcialbym to jakos uporzadkowac :-)
Przeróbki instalacji gazowej (teoretycznie) wymagają wykonania
projektu, przedłożenia go (bodaj) w urzędzie gminy i czekania czy gmina
nie zgłosi zastrzeżeń.

> Jakiej najmniejszej srednicy moga byc rurki gazowe doprowadzajace gaz
> do piecow za licznikiem. Piece sa 2, jeden to lazienkowy junkers,
> drugi to standardowy piec kuchenny.

Zadałem to pytanie _fachowcowi_, który serwisuje mi przepływowy
ogrzewacz wody (Saunier Duval Opalia C11E) bo u mnie podłączenie było
tak jak u Ciebie. Stwierdził, że spokojnie może być 1/2" a na 3/4" to on
podłącza duże kotły o nieporównywalnie większej mocy/zapotrzebowaniu na gaz.

> Ciekawi mnie tez jakie najciensze rurki mozna zastosowac miedzy
> glownym zaworem mieszkania a licznikiem.
To masz to rozdzielone ? Zwykle zawór jest przed samym gazomierzem.
Jakakolwiek zmiana przed gazomierzem raczej nie przejdzie bez procedury
administracyjne wymienionej na wstępie bo Ci gazownia nie zaplombuje
licznika a niezaplombowany to kary za nielegalny pobór :-( Dodatkowo
instalacja do licznika należy do tzw. części wspólnych budynku - zmiana
wymaga zgody wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni i oczywiście
zamknięcia gazu w całym pionie - sąsiedzi Cię ... ukrzyżują ;-)

> Wiem
> juz prawie na pewno, ze rurek gazowych nie mozna trwale zaslaniac i
> zabudowywac,
Zabudowa rurek była omawiana na grupie już kilkukrotnie -> sprawdź w
archiwum, ktoś nawet dosyć szczegółowo opisywał jakie zabudowy są
uważane za trwałe (tj. niedopuszczalne) a jakie można.

> a co z rura odprowadzajaca spaliny z junkersa?
Ona może się rozgrzewać. Do jakiej temperatury nie wiem ale obudowa z
płyt g-k mogłaby być dobra tzn. dostatecznie odporna na ciepło ale
musiałaby dawać się jakoś zdejmować (serwisowanie, naprawy ogrzewacza) i
nie zasłaniać cyrkulacji w obudowie pieca.

> Jakich rurek uzyc do rozprowadzenia [...] i odprowadzania sciekow z
> umywalki i wanny? Plastiki, miedz? Jakie srednice?

Jakie odcinki od pionu kanalizacyjnego ? Jeśli nieduże to umywalkę
podłączyłbym na 33mm (z zastosowaniem spadku), wanna bez 55 mm się
raczej nie obędzie - oczywiście rury plastikowe.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-03-20 16:41:25

Od: "Zora" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> musiałaby dawać się jakoś zdejmować (serwisowanie, naprawy ogrzewacza) i
> nie zasłaniać cyrkulacji w obudowie pieca.

Zdaje się, że gazownik kontrolujący co roku instalację ,a i kominiarz - lubią
sobie również na nią spojrzeć - czy jest cała, jeśli z części - czy prawidłowo
połączona, czy ma prawidłowy spadek, a raczej wznoszenie etc., więc musi być
przystosowana do "okazywania".

pozdrawiam Zora

1. Data: 2004-03-21 19:04:06

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.03.2004 22:56, Użytkownik Wojciech Ściesiński napisał :

> Ona może się rozgrzewać. Do jakiej temperatury nie wiem [...]

Już wiem - w instrukcji mojego Saunier Duval Opalia C11E jest napisane
165 stopni Celsjusza.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-03-23 20:29:18

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jakich rurek uzyc do rozprowadzenia wody i odprowadzania sciekow z umywalki
> i wanny? Plastiki, miedz? Jakie srednice?

Witam!
Do rozprowadzenia wody możesz użyć rurek plastikowych do ciepłej i zimnej
wody. Pamiętaj jednak o tym, żeby wyjście z piecyka zrobić z rury stalowej/
dł. ok.0,5m / . Ja zrobiłam przy remoncie błąd i dałam wyjście plastikowe,
efektem były 4-krotne pęknięcia rury przy piecyku.
Jeżeli chodzi o rurę odprowadzającą spaliny z piecyka, to nie można jej na
stałe zabudować. Zrobiłam więc obniżony sufit, poniżej rury i zainstalowałam w
nim kratkę wentylacyjną, cała powierzchnia pomiędzy sufitami jest więc dobrze
wetylowana.
Coroczne kontrole z administracji i gazowni nie miały zastrzeżeń.
pzdr.

pralka i otwarty zawor czy instrukcja jasno nakazuje czy ...
co na ściany w kuchni
Zakup Ziemi Rolnej pod Budowe Domu - mozliwosci?
[spam] Pogotowie Komputerowe Trójmiasto
Jaki okap wybrać?