Re: Rwa kulszowa, plaster rozgrzewający i drętwienie nogi.

From: Kruszyzna <k...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Rwa kulszowa, plaster rozgrzewający i drętwienie nogi.
Date: Wed, 20 Apr 2005 11:13:51 +0200

Dnia 4/19/2005 5:42 PM,Użytkownik ...::~~Olusia~~::... usiadł wygodnie i
napisał:

> Od prawie 5 miesięcy dokucza mi rwa kulszowa, moja Pani doktor która jest
> neurologiem, poza 20 zabiegami i Diclobertem, nie stosuje żadnego leczenia,
> ani nie zrobiła mi jeszcze od końca grudnia żadnych badań.

A jakiego leczenia oczekujesz od pani neurolog? Badanie MR miałaś?
Zdiagnozowano dyskopatię? Najpierw trzeba wiedzieć, co leczyć, a dopiero
potem działać. A chociaż rtg kręgosłupa lędźwiowego było robione?

> Mama widząc jak
> cierpię, kupiła mi plastry rozgrzewające na kręgosłup i przykleiła na krzyż.
> Niestety pół godziny po przyklejeniu tego plastra mam straszne pieczenie w
> miejscu w którym przylepiony jest plaster a do tego prawa noga mi strasznie
> drętwieje i czuję jakby mi igły przepływały przez żyłę w tej nodze ;(. Proszę
> o pomoc. NIESTETY MAMA NIE POZWALA MI ZDJĄĆ PLASTRA.

I bardzo słusznie. Te plastry właśnie tak działają. PIEKĄ i MOCNO
ROZGRZEWAJĄ. To zupełnie normalne. Ja też je stosuję (mam
_zdiagnozowaną_ dyskopatię i jakieś tam zwyrodnienia i inne duperele) i
one bardzo pomagają. Zawierają środki przeciwbólowe i przeciwzapalne, a
sens stosowania takich plastrów jest wtedy, jeśli ma się go
przyklejonego przynejmniej 24 godziny. I tu mama ma rację, bo zdjęcia
plastra, gdy zaczyna piec, to psu na budę takie działanie. A to, że
czujesz drętwienie i igły, to jest charakterystyczne promieniowanie bólu
do nóg, które ma miejsce właśnie przy dyskopatii.

> Dodam że mam 19 lat,
> ostatnie chwile przed maturą i poprostu przez ten ból nie potrafię się uczyć a
> jutro mam maturę ustną z niemieckiego ;(.

Czyli dzisiaj jestes juz po :) Jeśli plastry są dla Ciebie nie do
przejścia, stosuj maści przeciwbólowe, wsmarowując je w tę część
kręgosłupa, która Cię boli. Naproxen na przykład. Bardzo skuteczny.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947