Rwa kulszowa, plaster rozgrzewający i drętwienie nogi.

1. Data: 2005-04-19 15:42:33

Temat: Rwa kulszowa, plaster rozgrzewający i drętwienie nogi.
Od: "...::~~Olusia~~::..." <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od prawie 5 miesięcy dokucza mi rwa kulszowa, moja Pani doktor która jest
neurologiem, poza 20 zabiegami i Diclobertem, nie stosuje żadnego leczenia,
ani nie zrobiła mi jeszcze od końca grudnia żadnych badań. Mama widząc jak
cierpię, kupiła mi plastry rozgrzewające na kręgosłup i przykleiła na krzyż.
Niestety pół godziny po przyklejeniu tego plastra mam straszne pieczenie w
miejscu w którym przylepiony jest plaster a do tego prawa noga mi strasznie
drętwieje i czuję jakby mi igły przepływały przez żyłę w tej nodze ;(. Proszę
o pomoc. NIESTETY MAMA NIE POZWALA MI ZDJĄĆ PLASTRA. Dodam że mam 19 lat,
ostatnie chwile przed maturą i poprostu przez ten ból nie potrafię się uczyć a
jutro mam maturę ustną z niemieckiego ;(.
POzdrawiam

Ola

2. Data: 2005-04-19 21:09:58

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> POzdrawiam
>
> Ola
>ZDJAC PLASTER!!!! Przy rwie kuilszowej zazwyczaj lepsze efewkty przynosi
chlodzenie a nie rozgrzewanie! A poza tym i tak jak najszybciej do lekarza :((
Powodzenia na maturze!!!
Pzdr. <dino>

3. Data: 2005-04-19 21:57:46

Od: Kaja <m...@b...spamu.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

19 Apr 2005 17:42:33 +0200, ...::~~Olusia~~::... napisał(a):

> [...]
> ostatnie chwile przed maturą i poprostu przez ten ból nie potrafię się uczyć a
> jutro mam maturę ustną z niemieckiego ;(.

Zrzuć ten plaster i wypij sobie proszka IBUPROM ( ten słabszy na początek, a
nie podwójną dawkę).

--
Kaja

4. Data: 2005-04-20 09:13:51

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/19/2005 5:42 PM,Użytkownik ...::~~Olusia~~::... usiadł wygodnie i
napisał:

> Od prawie 5 miesięcy dokucza mi rwa kulszowa, moja Pani doktor która jest
> neurologiem, poza 20 zabiegami i Diclobertem, nie stosuje żadnego leczenia,
> ani nie zrobiła mi jeszcze od końca grudnia żadnych badań.

A jakiego leczenia oczekujesz od pani neurolog? Badanie MR miałaś?
Zdiagnozowano dyskopatię? Najpierw trzeba wiedzieć, co leczyć, a dopiero
potem działać. A chociaż rtg kręgosłupa lędźwiowego było robione?

> [...]
> drętwieje i czuję jakby mi igły przepływały przez żyłę w tej nodze ;(. Proszę
> o pomoc. NIESTETY MAMA NIE POZWALA MI ZDJĄĆ PLASTRA.

I bardzo słusznie. Te plastry właśnie tak działają. PIEKĄ i MOCNO
ROZGRZEWAJĄ. To zupełnie normalne. Ja też je stosuję (mam
_zdiagnozowaną_ dyskopatię i jakieś tam zwyrodnienia i inne duperele) i
one bardzo pomagają. Zawierają środki przeciwbólowe i przeciwzapalne, a
sens stosowania takich plastrów jest wtedy, jeśli ma się go
przyklejonego przynejmniej 24 godziny. I tu mama ma rację, bo zdjęcia
plastra, gdy zaczyna piec, to psu na budę takie działanie. A to, że
czujesz drętwienie i igły, to jest charakterystyczne promieniowanie bólu
do nóg, które ma miejsce właśnie przy dyskopatii.

> Dodam że mam 19 lat,
> ostatnie chwile przed maturą i poprostu przez ten ból nie potrafię się uczyć a
> jutro mam maturę ustną z niemieckiego ;(.

Czyli dzisiaj jestes juz po :) Jeśli plastry są dla Ciebie nie do
przejścia, stosuj maści przeciwbólowe, wsmarowując je w tę część
kręgosłupa, która Cię boli. Naproxen na przykład. Bardzo skuteczny.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

5. Data: 2005-04-20 10:03:59

Od: "..::~~Ola~~::.." <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakiego leczenia oczekujesz od pani neurolog? Badanie MR miałaś?
> Zdiagnozowano dyskopatię? Najpierw trzeba wiedzieć, co leczyć, a dopiero
> potem działać. A chociaż rtg kręgosłupa lędźwiowego było robione?

Nie było ani MR ani RTG kręgosłupa... dosłownie nic

> [...]
> czujesz drętwienie i igły, to jest charakterystyczne promieniowanie bólu
> do nóg, które ma miejsce właśnie przy dyskopatii.
no niestety to jest straszne :/

> Czyli dzisiaj jestes juz po :) Jeśli plastry są dla Ciebie nie do
> przejścia, stosuj maści przeciwbólowe, wsmarowując je w tę część
> kręgosłupa, która Cię boli. Naproxen na przykład. Bardzo skuteczny.

No jestem już po 18/20 pkt :) :) jestem z siebie dumna <lol> a co do maści to
smaruje cały czas

Pozdrawiam :)

Cierpiąca Olka :)

6. Data: 2005-04-20 10:28:07

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 4/20/2005 12:03 PM,Użytkownik ..::~~Ola~~::.. usiadł wygodnie i
napisał:

> Nie było ani MR ani RTG kręgosłupa... dosłownie nic

A Ty przez pięć miesięcy się męczysz i we własnym zakresie też nie
zrobiłaś? Podziwiam cierpliwość :)
Idź, zrób najsampierw rtg kręgoslupa lędźwiowo-krzyżowego, zapłać za to,
zmień neurologa, pokaż mu te zdjęcia i wtedy zobaczymy, jakie kroki on
podejmie. Nie wiem, z jakiego miasta jesteś. We Wrocławiu mogłabym Ci
polecić sprawdzonego lekarza.

> no niestety to jest straszne :/

No niestety jest, idzie się przyzwyczaić. Neurolog, w zależności od
tego, co zobaczy na zdjęciu, powinien zalecić Ci jakąś rehabilitację
(tak podejrzewam) albo pływanie albo jeszcze coś innego i doradzić,
jakich sportów unikać a jakie uprawiać, jak postępowac na co dzień, żeby
nie bolało.

> No jestem już po 18/20 pkt :) :)

No to gratulacje :)

> jestem z siebie dumna <lol>

I słusznie :)

> a co do maści to smaruje cały czas

A efekty pewnie nie najlepsze? Plastry są bardziej skuteczne :)
Wiele zależy też od tego, na czym śpisz. Zbyt miękka wersalka/łóżko czy
co tam masz sprawia, że kręgosłup jest źle ułożony podczas spoczynku i
tym bardziej za dnia boli. Ważne też jest, jakie buty nosisz. Jeśli na
obcasach wyższych niż 3 cm, to niestety będzie boleć. Ważne, jak nosisz
siatki z zakupami. Po pierwsze nie wolno dźwigać na raz więcej niż 5
kilo (tu już jest sprawa indywidualna, ja nie mogę na raz więcej niż 3
kg), po drugie trzeba ciężar rozkładać po równo.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

7. Data: 2005-04-20 12:15:17

Od: "..::~~Ola~~::.." <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty przez pięć miesięcy się męczysz i we własnym zakresie też nie
> zrobiłaś? Podziwiam cierpliwość :)
No akurat cierpliwość to jo mom
> [...]
> zmień neurologa, pokaż mu te zdjęcia i wtedy zobaczymy, jakie kroki on
> podejmie. Nie wiem, z jakiego miasta jesteś. We Wrocławiu mogłabym Ci

Jestem z Katowic, a moja Pani doktor ma bardzo dobrą opinie wśród lekarzy.

> [...]
> (tak podejrzewam) albo pływanie albo jeszcze coś innego i doradzić,
> jakich sportów unikać a jakie uprawiać, jak postępowac na co dzień, żeby
oj marzę żeby wkońcu przestało boleć

> A efekty pewnie nie najlepsze? Plastry są bardziej skuteczne :)
Efekty są ale na 30 minut maksymalnie
> Wiele zależy też od tego, na czym śpisz. Zbyt miękka wersalka/łóżko czy
> co tam masz sprawia, że kręgosłup jest źle ułożony podczas spoczynku i
> tym bardziej za dnia boli.

Rogówka- raczej nie miękka.
Ważne też jest, jakie buty nosisz. Jeśli na
> obcasach wyższych niż 3 cm,
no równe 3 cm :D.
> Ważne, jak nosisz
> siatki z zakupami.
nie chodzę na zakupy, a jak już to mam swoich tragarzy :D :)

Pozdrawiam

Ola

kurzajki,raz jeszcze...
tycie