Rydze...

31. Data: 2009-03-01 02:17:28

Temat: Re: Rydze...
Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" napisał

> co stare do jare...

Tej, pani kurko bezmleczna, datę sobie popraw. Marzec się dzisiaj
dopiero zaczął.

--
Pozdrawiam - Aicha

32. Data: 2009-03-01 09:55:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Mar 2009 02:18:27 +0100, Aicha napisał(a):

> Ty lepiej wyjdź już z tego lasu i wróć do szkoły:
> http://www.bryk.pl/słowniki/słownik_związków_frazeol
ogicznych/68602-pień.html

Mondralko: powiedzenie "sprzedawać/kupować na pniu" wzięło się
praktykowanego niegdyś sposobu sprzedaży drewna. Odbywała się ona kiedyś
już w lesie, kiedy oznaczano okazy do ścięcia, wybierając konkretne
egzemplarze do sprzedaży konkretnemu kupcowi jeszcze przed ścinką. Stąd
"sprzedać na pniu".

33. Data: 2009-03-01 09:57:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Mar 2009 03:17:28 +0100, Aicha napisał(a):

> Użytkownik "Bozena" napisał

> Tej, pani kurko bezmleczna, datę sobie popraw. Marzec się dzisiaj
> dopiero zaczął.

Widzę, że w pierwszym dniu marca humor Ci jakoś nie dopisuje - pouczasz,
przestawiasz, każesz milczeć ludziom. To pewnikiem wspaniałość życiowych
wyborów się odezwała w skutkach.

34. Data: 2009-03-01 10:52:02

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał

> Stąd "sprzedać na pniu".

Niesssamowite. To teraz mi powiedz, jak mam pozbierać w lesie grzyby,
które są w stanie zasuszonym u Paulinki w spiżarni/kuchni/łerewer.

--
Pozdrawiam - Aicha

35. Data: 2009-03-01 10:54:07

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał:

> Widzę, że w pierwszym dniu marca humor Ci jakoś nie dopisuje
> - pouczasz, przestawiasz, każesz milczeć ludziom. To pewnikiem
> wspaniałość życiowych wyborów się odezwała w skutkach.

Ty za to od dwóch dni jęczysz nad złymi ludźmi i ich nieszczęśliwym
życiem jak żydowska płaczka. Spieprzaj, babo.

--
Pozdrawiam - Aicha

36. Data: 2009-03-01 11:18:14

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 10:55, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> już w lesie, kiedy oznaczano okazy do ścięcia, wybierając konkretne
> egzemplarze do sprzedaży konkretnemu kupcowi jeszcze przed ścinką. Stąd

Stosowano tez sprzedaż zbóż i traw (na siano) na pniu - kupujący sam
sobie organizował zbiór - na swój koszt i ryzyko...

37. Data: 2009-03-01 11:21:31

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już w lesie, kiedy oznaczano okazy do ścięcia, wybierając konkretne
> egzemplarze do sprzedaży konkretnemu kupcowi jeszcze przed ścinką. Stąd

Nadal kupuje się różne rzeczy w/g tej zasady - owoce w sadach - trzeba
samemu zerwać, płaci się (znacznie mniej) za wagę zerwanych np.
jabłek, truskawek czy innych owoców, albo innych upraw, których nie
można w tani sposób zmechanizować.

38. Data: 2009-03-01 11:25:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Mar 2009 11:52:02 +0100, Aicha napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisał

> Niesssamowite. To teraz mi powiedz, jak mam pozbierać w lesie grzyby,
> które są w stanie zasuszonym u Paulinki w spiżarni/kuchni/łerewer.

Nie mam pojęcia! To Ty chcialas je od niej kupić na pniu i stąd właśnie
cały problemik - ale może sobie jakoś poradzisz beze mnie - ja nie ładuję
się w tego typu absurdy, bo nie używam okresleń, których nie rozumiem.

39. Data: 2009-03-01 11:27:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Mar 2009 11:54:07 +0100, Aicha napisał(a):

> (..)Spieprzaj, babo.

Mówi się "Panie, nie zasłaniaj mi słońca".

40. Data: 2009-03-01 11:31:46

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Mar, 12:27, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Mówi się "Panie, nie zasłaniaj mi słońca".

Chcesz, aby Aisza przebiła cię włócznią?!

SKLEP
ZUREK...
ZDRADA POLACY, ZDRADA...
DANIE OBIADOWE