Ryzyko długowieczności.

31. Data: 2011-09-19 06:54:22

Temat: Re: Ryzyko długowieczności.
Od: tadek niejadek <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Wrz, 01:04, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> Rolnik NAJPIERW musi OSOBI CIE wyj w pole i wypracowa , a to ma o, bo
> musi to, co wypracowa , jeszcze potem sprzeda - dopiero wtedy ewentualnie
> (EWENTUALNIE) ma pieni dze na op at KRUS.
> W razie utraty pracy pracownik ma odpraw i inne wiadczenia oraz prawa, a
> w tym prawo do tzw zasi ku dla bezrobotnych.
> Rolnik nie ma niczego w tym rodzaju, bo kogo obchodzi, e rolnikowi wygni o
> lub wysch o albo zala o czy wywia o? - mamy tego przyk ady w ostatnich
> latach.
>
> Czy to jest jasne, dlaczego rolnik p aci mniej?

Jego wybor, czy ja mu kaze byc rolnikiem? Mniej placi mniejsza otrzyma
emeryture - proste. W Holandii i w Danii w ogole nie ma czegos takiego
jak "rolnik". Sa wysoko wyspecjalizowane przedsiebiorstwa rolne, i
bardzo dochodowe. Ziemia pod dzialalnosc rolna jest caly czas
wlasnoscia panstwa. Powiedzmy rolnik wydzierzawia teze ziemie na jakis
czas. Jesli produkcja mu sie nie uda i przyznany kawale lezy odlogiem,
to mu sie te ziemie odbiera i przekazuje innemu chetnemu. Panstwo dba
by niewielkie w koncu tereny upraw byly nalezycie ekspolatowane.
Wszystkie elementy tzw. dzialalnosci sa identyczne iak to jest w
przypadku kazdej innej dzialanosc. Oba te kraje przoduja w zakresie
produkcji rolnej na swiecie. Dodatkowo nie ma problemow z
przeznaczaniem czesci ziemi pod inwestycje publiczne, nie trzeba sie
zajmowac wykupem tychze i nie obciaza to dodatkowa przedsiewziecia.
Szkoda ze w Polsce nie funkcjonuja takie zasady! Ale jest cien szansy
ze beda. Bo polska wies sie wyludnia. A juz z cala pewnoscia wies
zmienia swoj charakter. Z moich obserwacji moge powiedziec ze na ogol
wyglada dostatnio. Domy sa murowane, ciagniki i maszyny rolnicze w
obejsciach... Bardzo czesto mlodzi ludzie sa wyksztalceni i
ekspansywni. Gospodarstwa gdzie jest jdna krowka-zywicielka i zagon
ziemniakow na zime, to juz chyba rzadkosc. A tak naprawde to sie nie
znasz, bo pracodawca placi ZUS za pracownika w wysokosci circa 350zl.,
900zl to jest stawka dot. osob prowadzacych dzialanosc gospodarca.
Nastepnie Prawo Pracy w RP nie dopuszcza 2-u letniego czasu
niezdolnosci do pracy. Po 6-ciu miesiacach zgodnie z przepisami mozna
rozwiazac umowe. W okreslonych przypadkach najdluzszy okres
niezdolnosci moze wynosic 9-c miesiecy, i dot. to wylacznie
pracownika. W ramach przemian ustrojowych w Polsce nastpila zmiana
strukur spolecznych. Niemal zupelnej likwidacji ulegla
"wielkoprzemyslowa klasa robotnicza", ktora jako fundament ustroju
"sprawiedliwosci spolecznej" wydawala sie jak opoka. Z jakie niby
przyczyny takie lub podobne procesy nie mialyby zafunkcjonowac w
odniesieniu do rolnikow? Kto wie co sie jeszcze wydarzy?

32. Data: 2011-09-19 06:59:21

Od: tadek niejadek <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Wrz, 00:51, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> W tej kwestii akurat twierdzę, że nie było żadnych "walecznych pań", tylko
> ruch zidiociałych feministek, przypisujący sobie to, co było efektem tylko
> i wyłącznie rewolucji przemysłowej, kiedy to siłą rzeczy kobiety poszły do
> fabryk jako siła robocza i zaczęły partycypować w utrzymaniu rodziny na
> równi z mężczyznami.
> I tak jest do dziś.
> W dodatku mężczyzna dzisiejszy na tyle jest rozleniwiony, że wręcz WYMAGA,
> aby kobita oprócz całej roboty w domu odwalała za niego połowę pracy
> [...]

gratuluje ci "mondrosci", perspektywy emerytury w wysokosci niespelna
300zl

33. Data: 2011-09-19 06:59:30

Od: tadek niejadek <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

34. Data: 2011-09-19 13:58:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Sep 2011 01:44:25 +0200, Piotrek napisał(a):

> Bo różnica żadna, perspektywy emerytalne jednakowe

Delikatnie móiąc - pitolisz :-)

> a składki różne.

Stosownie do emerytur.

--
XL

35. Data: 2011-09-19 14:02:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2011 23:59:21 -0700 (PDT), tadek niejadek napisał(a):

> gratuluje ci "mondrosci", perspektywy emerytury w wysokosci niespelna
> 300zl

Moja jedyna pewna "emerytura" to praca - nieograniczona moim wiekiem. O ile
zdrowie pozwoli.
--
XL

36. Data: 2011-09-19 14:03:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 18 Sep 2011 23:59:30 -0700 (PDT), tadek niejadek napisał(a):

> Jego wybor, czy ja mu kaze byc rolnikiem? Mniej placi mniejsza otrzyma
> emeryture - proste.

No wie o co to szczekanie na KRUS i rolników?
--
XL

37. Data: 2011-09-19 14:30:06

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-09-19 15:58, Ikselka wrote:

> Delikatnie móiąc - pitolisz :-)

Ikselka,

Czy Ty naprawdę liczysz na to że utrzymasz się z emerytury KRUSowskiej
lub ZUSowskiej? O ile w ogóle te instytucje będą jeszcze istniały, kiedy
osiągniesz wiek emerytalny.

W tym sensie perspektywy emerytalne są jednakowe.

> Stosownie do emerytur.

IMHO, stosownie do aktualnych potrzeb budżetowych i nastrojów
społecznych, jeśli już.

Aktualna składka z wysokością przyszłej emerytury ma bardziej niż luźny
związek.

Piotrek

38. Data: 2011-09-19 14:55:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Sep 2011 16:30:06 +0200, Piotrek napisał(a):

> Czy Ty naprawdę liczysz na to że utrzymasz się z emerytury KRUSowskiej
> lub ZUSowskiej? O ile w ogóle te instytucje będą jeszcze istniały, kiedy
> osiągniesz wiek emerytalny.

Naprawdę TO wynika z moich wypowiedzi? Chyba wobec tego nie doczytałeś -
przecież to własnie ja piszę o tym, że to wszystko kiedyś p...knie i
dlatego chce jak najmniej stracić - płacąc na KRUS.
Ponadto napisałam przed jakąś chwilą, że moja jedyna pewna emerytura to
praca aż do śmierci.
--
XL

39. Data: 2011-09-19 14:55:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Sep 2011 16:30:06 +0200, Piotrek napisał(a):

> Aktualna składka z wysokością przyszłej emerytury ma bardziej niż luźny
> związek.

Powiedziałaby nawet platoniczny ;-PPP
--
XL

40. Data: 2011-09-19 16:22:59

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-09-19 16:55, Ikselka wrote:
> Naprawdę TO wynika z moich wypowiedzi? Chyba wobec tego nie doczytałeś -
> przecież to własnie ja piszę o tym, że to wszystko kiedyś p...knie i
> dlatego chce jak najmniej stracić - płacąc na KRUS.

No to co marudzi, że jakobym "Delikatnie móiąc - pitolił" pisząc, iż
perspektywy emerytalne są jednakowe w KRUS i ZUS (skoro również Twoim
zdaniem obie instytucje pójdą do piachu)? Hę?!

Piotrek

Kto to mnie kiedyś pytał...
KPINA!
Karmieni piersią bywa niebezpieczne...