S-F dla dzieci - książki

1. Data: 2010-11-08 21:55:20

Temat: S-F dla dzieci - książki
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kojarzycie jakieś książki S-F (ale nie fantasy, tylko S-F w stylu
Isaaca Asimova), które będą strawne dla 6-8 latka? Mogą być do czytania
przez rodzica, ale chodzi o to, żeby fabuła była wciągająca i zrozumiała
dla maluchów. Ekranizacje dorosłego S-F są często w sam raz dla dzieci (no
takie to Hollywood jest), ale chodzi mi o książki, które będą w taki sposób
jak filmy tego typu wciągające dla dzieci.
Sam zacząłem namiętnie czytać S-F mając koło 11-12 lat, ale to było tak
dawno, że ciężko mi stwierdzić, czy 2x młodsze dziecko to przetrawi. Do
tego ledwo co z tych książek pamiętam poza tym, że baaaaardzo mi się
podobały. :)

FUT na starsze.

*Habeck*
- Schutzbach

2. Data: 2010-11-08 23:00:08

Temat: Re: S-F dla dzieci - książki
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto pisze:
> [...]
> dawno, że ciężko mi stwierdzić, czy 2x młodsze dziecko to przetrawi. Do
> tego ledwo co z tych książek pamiętam poza tym, że baaaaardzo mi się

Tak mi się z dzieciństwa skojarzyło :-)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka,_wi%C4%99ksza_i_
najwi%C4%99ksza

Stalker

3. Data: 2010-11-08 23:23:06

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.11.2010, o godzinie 00.00.08, na pl.soc.dzieci.starsze, Stalker
napisał(a):

> Tak mi się z dzieciństwa skojarzyło :-)
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka,_wi%C4%99ksza_i_
najwi%C4%99ksza

Fantasy bardziej zalatuje (mimo niby w S-F otoczce) - ale nie czytałem.
Progenitura uwielbia to, że sprawy są wyjaśniane. Myślące samochody...!?
Nie, że jakiś samochód mówi, ale dlaczego, czy to byłoby możliwe, w jaki
sposób został skonstruowany, co w nim mówi, dlaczego mądry? Jeżeli nie ma
tego w książce, to nie przełkną, bo to będzie "bajeczka dla małych dzieci".

*Habeck*
- Schutzbach

4. Data: 2010-11-09 08:46:10

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:15kmvsxouufwq.dlg@habeck.pl...

> [...]
> sposób został skonstruowany, co w nim mówi, dlaczego mądry? Jeżeli nie ma
> tego w książce, to nie przełkną, bo to będzie "bajeczka dla małych

Krótką historię czasu im daj. Wyjaśnienia są, większość ludzi uważa, że to
sf. A jak uznają, że to "bajeczka dla małych dzieci" to będzie coś...

Agnieszka

5. Data: 2010-11-09 09:56:59

Od: "Nixe" <n...@o...euu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> dawno, że ciężko mi stwierdzić, czy 2x młodsze dziecko to przetrawi. Do
> tego ledwo co z tych książek pamiętam poza tym, że baaaaardzo mi się

Nam kiedyś fani SF gorąco polecali dla dzieciaków:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kir_Bu%C5%82yczow
a dokładnie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alicja_Sielezniewa
ale ja tego nie czytałam, więc tym samym trudno mi się odnieść, czy to dobre
czy złe.
I tym bardziej, jak to się ma do Isaaca Asimova (poza pochodzeniem obu
autorów ;-)
Może jednak do czegoś Ci się przyda taka informacja.

BTW - z opisu powieści "Alicja żyje w XXI wieku" - trochę to już mało
fantastyczno-naukowe, ale cóż ;-)

Pozdrawiam
Nixe

6. Data: 2010-11-09 12:02:20

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
> Isaaca Asimova), które będą strawne dla 6-8 latka? Mogą być do czytania
> przez rodzica, ale chodzi o to, żeby fabuła była wciągająca i zrozumiała

Sześcio czy ośmio? To duża rożnica, w wieku 8-9 lat to ja już
większość Lema miałem przeczytane... No i jak 8-latek nie czyta
książek sam to już mu nic nie pomoże. 8-)

Anyway, typowo dla dzieci/młodzieży masz Broszkiewicza i myślę, że
można od tego zacząć. Peteckiego jest parę...

MJ

7. Data: 2010-11-09 18:03:07

Od: "Anna G." <a...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 8 Nov 2010 22:55:20 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

> Czy kojarzycie jakieś książki S-F (ale nie fantasy, tylko S-F w stylu
> Isaaca Asimova), które będą strawne dla 6-8 latka?[...]
Może to cos pomoże: http://tnij.org/sf_dzieci
pozdrawiam
Anna G.

8. Data: 2010-11-09 20:33:18

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Sześcio czy ośmio? To duża rożnica, w wieku 8-9 lat to ja już
> większość Lema miałem przeczytane...

Tą bajkoworobotowopirxową mam nadzieję? Bo jakoś nie wierzę w ośmiolatka
czytającego "Summę technologiae" czy choćby nawet i "Fiasko" :-)

> Anyway, typowo dla dzieci/młodzieży masz Broszkiewicza i myślę, że
> można od tego zacząć. Peteckiego jest parę...

Dorzucę jeszcze Kuczyńskiego. Uwielbiałem jako dzieciak.

J.

9. Data: 2010-11-09 20:44:38

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.11.2010, o godzinie 09.46.10, na pl.soc.dzieci.starsze, Agnieszka
napisał(a):

> Krótką historię czasu im daj. Wyjaśnienia są, większość ludzi uważa, że to
> sf. A jak uznają, że to "bajeczka dla małych dzieci" to będzie coś...

To nie S-F. :) Ale Krótką historię prawie wszystkiego lubią, więc może i to
sobie przypomnę. :)

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2010-11-09 20:46:02

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.11.2010, o godzinie 13.02.20, na pl.soc.dzieci.starsze, Michal
Jankowski napisał(a):

> Sześcio czy ośmio?

I-i.

> To duża rożnica, w wieku 8-9 lat to ja już
> większość Lema miałem przeczytane...

Good 4 U.

> No i jak 8-latek nie czyta
> książek sam to już mu nic nie pomoże. 8-)

Flejmiarz. Zastanawiam się, czy jedynak, czy młodszy jeżeli ma rodzeństwo?

> Anyway, typowo dla dzieci/młodzieży masz Broszkiewicza i myślę, że
> można od tego zacząć. Peteckiego jest parę...

Poszukam. Dzięki. :)

*Habeck*
- Schutzbach

Jakieś spotkanie w Trójmieście?
dla leni
wolne dni w szkole
Usunięcie ucznia z klasy
Multimedialne warsztaty animacji dla dzieci