Szafki w szkołach

1. Data: 2010-11-19 09:40:30

Temat: Szafki w szkołach
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy w szkołach waszych dzieci są te osławione szafki? I kto za nie zapłacił?
;-)
U nas wczoraj zostało ogłoszone, że jak jakiś rodzic chce szafkę, to musi za
nią zapłacić (120-170zł), potem już tylko kupić dodatkowy komplet
podręczników, żeby było co w szafce trzymać i wszyscy mają być zadowoleni. A
wystarczyłoby, żeby nauczyciele nie wymagali, żeby na każdą lekcję mieć
komplet podręcznik+ćwiczenia+zeszyt, skoro bardzo często zdarza się, że na
lekcji nie korzystają z żadnej z tych rzeczy (nie mówię, że na matematyce
czy polskim, ale na takiej muzyce to i owszem, ale komplet pomocy ma być).

Agnieszka

2. Data: 2010-11-19 10:59:18

Temat: Re: Szafki w szkołach
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Czy w szkołach waszych dzieci są te osławione szafki? I kto za nie
> zapłacił? ;-)
Zapłacila g
U moich w ponadpodstawowej są. Nie zapłacili bezposrednio rodzice;-)
> [...]

> komplet podręcznik+ćwiczenia+zeszyt, skoro bardzo często zdarza się, że na
> lekcji nie korzystają z żadnej z tych rzeczy

Nie wymagaj od nauczycieli rzeczy niemożliwych. My w podstawówce (nie ma
szafek) prosiliśmy, zeby dzieciaki mogły zostawiać niepotrzebne podręczniki
w klasie, choćby na parapecie/stercie pod ścianą. Niedasie.
Ja mojemu podręczniki poćwiartowałam i nosił po kilka kartek, i tylko
czekałam, aż ktoś się przyczepi.

J. i Młody, z przeciążonymi ścięgnami stóp od noszenia plecaczka szkolnego.

3. Data: 2010-11-19 11:33:50

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka" <a...@z...pl> napisał

> Czy w szkołach waszych dzieci są te osławione szafki?

Nie ma żadnych szafek, żałujemy trochę (rodzice + dzieci), że nie ma,
rodzice nawet by zapłacili, ale nie, bo nie.
Bo ponoć nie ma gdzie ich umieścić (bujda na resorach - po prostu trzeba
ruszyć czterema literami i zorganizować to).

> [...]
> za nią zapłacić (120-170zł), potem już tylko kupić dodatkowy komplet
> podręczników, żeby było co w szafce trzymać i wszyscy mają być

Po co ten dodatkowy komplet?

> [...]
> na lekcji nie korzystają z żadnej z tych rzeczy (nie mówię, że na
> matematyce czy polskim, ale na takiej muzyce to i owszem, ale komplet

Za dużo wymagasz ;-) U nas argument brzmi "no wie pani, ale to różnie bywa,
ja powiem, żeby nie przynosić, a tu ups i nagle się okaże, że trzeba dziś
skorzystać z podręcznika". No przepraszam bardzo, ale sobie trzeba jakoś te
lekcje zorganizować, żeby nie było "nagle się okaże".
Eeee, szkoda słów. Temat podręczników, ciężaru plecaków wkurza mnie odkąd
moje dzieci poszły do szkoły, a było to dawno temu i nic się nie zmieniło i
zmienić nie chce.
Wkurza mnie też to, że kiedyś oddzielne ćwiczenia były do matematyki i
polskiego.
Reszta zawarta była po prostu w podręczniku.
A teraz są do każdego przedmiotu, ważą tyle, co podręcznik i kurna niedługo
będą może nawet do WFu ;-)

Pozdrawiam
JW

4. Data: 2010-11-19 11:38:25

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

> [...]
> podręczniki
> w klasie, choćby na parapecie/stercie pod ścianą. Niedasie.

U nas w sali jest szafa zamykana na klucz.
Ale nie wolno tam zostawiać podręczników, bo to jest szafa wspólna z innymi
klasami i coś może zginąć i będzie płacz.
No ludzie ... To po kija ta szafa, skoro coś może zginąć?

> Ja mojemu podręczniki poćwiartowałam i nosił po kilka kartek, i tylko
> czekałam, aż ktoś się przyczepi.

Toż my proponowaliśmy, żeby pół klasy nosiło połowę podręczników, a drugie
pół pozostałą połowę.
Dzieci siedzą dwójkami, więc na ławkę zawsze jeden podręcznik by był. Nie,
nie, nie, bo nie.
Paranoja. Takiego braku współpracy ze strony szkoły w kwestii podręczników
naprawdę wcześniej nie widziałam.

Pozdrawiam
JW

5. Data: 2010-11-19 12:12:20

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna W. wrote:

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał

> U nas w sali jest szafa zamykana na klucz.
> Ale nie wolno tam zostawiać podręczników, bo to jest szafa wspólna z
> innymi klasami i coś może zginąć i będzie płacz.

A to musi byc jakies ogólnopolskie zarządzenie, bo u nas padł dokładnie ten
sam argument. Ja sie pytam - po co komu czyjeś podręczniki?

> [...]
> pół pozostałą połowę.
> Dzieci siedzą dwójkami, więc na ławkę zawsze jeden podręcznik by był. Nie,

Yes, yes, yes. Też padła taka propozycja, też:"nie, bo..."

> Paranoja. Takiego braku współpracy ze strony szkoły w kwestii podręczników
> naprawdę wcześniej nie widziałam.

No, i ja dlatego wykreśliłam ze swojego słownika ten termin. Bo on chyba ma
obowiązywać tylko w jedna stronę.
J.

6. Data: 2010-11-19 12:25:10

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna W." <w...@a...eu> napisał w wiadomości

> Po co ten dodatkowy komplet?

Bo jakoś trzeba odrabiać lekcje. A te na ogół są zadawane na zasadzie
"zadania 1-20 ze strony 30". Więc jak się zostawi podręcznik/ćwiczenia w
szkole to ciężko będzie w domu lekcje odrobić. No i przeczytać/nauczyć się
czegoś z podręcznika też :-)

Agnieszka

7. Data: 2010-11-19 12:59:45

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-19 10:40, Agnieszka pisze:
> [...]
> często zdarza się, że na lekcji nie korzystają z żadnej z tych rzeczy
> (nie mówię, że na matematyce czy polskim, ale na takiej muzyce to i

U Młodego są w klasie. Każde dziecko ma swoją podpisaną półkę, gdzie
trzyma materiały plastyczne, strój na w-f i książki rzadziej używane np.
angielski czy zajęcia komputerowe. Jeśli nie mają z pozostałych nic
zadane, też mogą zostawiać. Ale zazwyczaj rodzice chcą wiedzieć, co
pociechy robiły w ciągu dnia ;)

8. Data: 2010-11-19 13:28:47

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Temat podręczników, ciężaru plecaków wkurza mnie
> odkąd moje dzieci poszły do szkoły, a było to dawno temu i nic się nie
> zmieniło i zmienić nie chce.

Niestety szkoły to jakieś konserwy i na wszystko jest jedna odp
"nie da się" ,"a bo dzieci zapominają" ",a bo sa takie, srakie, owakie"
ludzie w kosmos latają ale w PL szkołach się nie da.
Zawsze winny ktoś inny.

U nas to samo ale podobno JUŻ szykuja miejsce na szafki:)
obawiam się ,że dziecko moje zdąży szkołę skończyć

> A teraz są do każdego przedmiotu, ważą tyle, co podręcznik i kurna
> niedługo będą może nawet do WFu ;-)

i ćwiczenia i obowiązkowy zeszyt 80 kartkowy w twardej okładce bo
przeciez dzieci zaginają rogi ;)
p.

9. Data: 2010-11-19 13:31:45

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U nas w sali jest szafa zamykana na klucz.
> Ale nie wolno tam zostawiać podręczników, bo to jest szafa wspólna z
> innymi klasami i coś może zginąć i będzie płacz.
> No ludzie ... To po kija ta szafa, skoro coś może zginąć?

U nas była taka sytuacja na zajęciach z plastyki,mogli we wspólnej
szafie trzymac swoje bloki,kredki ,itp.
Do szafy mieli dostęp tylko nauczyciele.
No i mloda zaniosla swoj blok ,kupiłam jej grubszy co by było na zaś ,
po 2 tygodniach okazało się ,że zostala okladka z bloku ,bo ktoś sobie z
tego korzystał :D
Ręce mi opadły .
p.

10. Data: 2010-11-19 14:31:19

Od: "JoAsienka" <w...@p...oonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego ślicznego dnia Agnieszka dokonał/a produkcji posta :

> [...]
> rzeczy (nie mówię, że na matematyce czy polskim, ale na takiej muzyce
> to i owszem, ale komplet pomocy ma być).

u nas szafki podobno sie juz pojawiaja i rodzice maja zaplacic po 50 zl za
dozywotnia szafke na rodzine (jak sie ma teraz 5 dzieci w szkole to raz 50
zl, a jak sie ma 5 dzieci rodzone co 6 lat to te dzieci tez beda mialy
dostep do szafki) - a moje dziecko juz prawie miesiac przechowuje w
swietlicy ksiazki (wszystkie ze wszystkich przedmiotow) oraz zeszyty i rozne
takie, bo lekcje odrabia w szkole i nie musi nosic ich do domu - i w ramach
nagrody za odrabianie lekcji pozwolono mu kupic pojemnik do stawiania na
szafie w swietlicy i teraz nosi ze soba tylko piornik :)

JoAsienka **gg 1489928
Człowiek staje się mądry z wiekiem.
Niestety, najczęściej jest to wieko od trumny

S-F dla dzieci - książki
Jakieś spotkanie w Trójmieście?
dla leni
wolne dni w szkole