Jaka książka dla 13-latki?

1. Data: 2010-11-28 16:37:57

Temat: Jaka książka dla 13-latki?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Moglibyście polecić jakąś książkę dla 13-latki? Nie wiem za bardzo,
jakie ma zainteresowania. Z tego co wiem, to lubi przedmioty ścisłe i
przyrodnicze oraz zwierzęta. Ma od kilku lat mało kontaktu z pisanym
językiem polskim, więc zależałoby mi na książce napisanej porządnym
literackim językiem, żeby dziecko nie zapominało polskiego.
Nie jestem na bieżąco z obecną literaturą dla młodszej młodzieży, a nie
chciałabym fundować jej czegoś przedpotopowego (tzn. z moich czasów).

Za wszelkie sugestie będę wdzięczna
Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2010-11-28 16:54:47

Temat: Re: Jaka książka dla 13-latki?
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:
> [...]
> Nie jestem na bieżąco z obecną literaturą dla młodszej młodzieży, a nie
> chciałabym fundować jej czegoś przedpotopowego (tzn. z moich czasów).

Szkoda, że nie wiesz jak tam z jej zainteresowaniami literackimi.
Moja młoda (lat 12 skończy w grudniu) najbardziej lubi:
1. Małego Księcia
2. Małą księżniczkę
3. Dzieci z Bullerbyn
w takiej kolejności, jak zapisałam.
Może chętnie przeczyta po polsku?

Swoim siostrzenicom i kuzynkom też kupuję książeczki. Mówią po polsku
dobrze, z czytaniem i pisaniem będzie gorzej, więc im wiecej mają
kontaktu z książeczkami tym lepiej.

E.

3. Data: 2010-11-28 21:36:43

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harry Potter! :)

*Habeck*
- Schutzbach

4. Data: 2010-11-28 23:31:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Nov 2010 17:54:47 +0100, E. napisał(a):

> Szkoda, że nie wiesz jak tam z jej zainteresowaniami literackimi.
> Moja młoda (lat 12 skończy w grudniu) najbardziej lubi:
> 1. Małego Księcia

Stosowne dla 13-latki.

> 2. Małą księżniczkę

Daj spokój, to dla 9-10-latki!

> 3. Dzieci z Bullerbyn

To dla 6-7-latka!

I w ogóle, co najważniejsze, "(...)nie chciałabym fundować jej czegoś
przedpotopowego (tzn. z moich czasów)."

5. Data: 2010-11-28 23:35:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Nov 2010 22:36:43 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

> Harry Potter! :)

Hue, hue 3-)

6. Data: 2010-11-29 00:56:50

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-29 00:31, Ikselka pisze:

> To dla 6-7-latka!

Chyba sobie żartujesz. Czytałam jako lekturę reszcie klasy bodaj w 3 czy
4 klasie. Moja młoda też mniej więcej w tym wieku.

> I w ogóle, co najważniejsze, "(...)nie chciałabym fundować jej czegoś
> przedpotopowego (tzn. z moich czasów)."

Zaproponuj więc coś mniej antycznego zamiast krytykować.

--
Pozdrawiam - Aicha

7. Data: 2010-11-29 00:59:44

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-28 17:37, medea pisze:

> [...]
> językiem polskim, więc zależałoby mi na książce napisanej porządnym
> literackim językiem, żeby dziecko nie zapominało polskiego.

Nie wiem, czy jeszcze się będzie nadawać, ale moje dziecię oglądało
ostatnio w księgarni "Skrzydlaka". Tylko to pewnie w oryginale będzie
lepsze, podobnie jak HP :)
Ale próbkę języka można przetestować:
http://www.esensja.pl/ksiazka/prezentacje/tekst.html
?id=8996#Scene_1

--
Pozdrawiam - Aicha

8. Data: 2010-11-29 08:53:43

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie jestem na bieżąco z obecną literaturą dla młodszej młodzieży, a nie
> chciałabym fundować jej czegoś przedpotopowego (tzn. z moich czasów).

Najważniejsza sugestia to zapytać na pl.rec.ksiazki :-)
A poza tym "Dziewczyna i chłopak" H. Ożogowskiej. Dorwałem ostatnio
ponownie, nie mogę wyjść z zachwytu.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

9. Data: 2010-11-29 09:01:48

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.soc.dzieci medea <x...@p...fm> wrote:
> [...]
> Nie jestem na bieżąco z obecną literaturą dla młodszej młodzieży, a nie
> chciałabym fundować jej czegoś przedpotopowego (tzn. z moich czasów).

Pomyślałem o "Godzinie pąsowej róży" Krueger, ale może przedpotopowe
(ale dobre, a bohaterka ma 14 lat).
To może coś z Lema?
Albo Michael Ende "Nie kończąca się historia od A do Z".

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

10. Data: 2010-11-29 09:03:45

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@t...ja> napisał w

> Chyba sobie żartujesz. Czytałam jako lekturę reszcie klasy bodaj w 3 czy
> 4 klasie. Moja młoda też mniej więcej w tym wieku.

Lektury szkolne to z reguły są dość dziwnie podobierane i nie zawsze
przystoją do wieku.
Moje chłopaki bez problemu łykali Bullerbyn już w przedszkolu (i to w
podstarszakach). Zaczęła czytać pani, a ja potem musiałam kończyć w domu.
Zresztą fragmenty mieli potem w szkolnych czytankach w pierwszej klasie.
Myślę, że to nie jest specjalnie ciężka książka, a z kolei dla 13-latki to
już lekka przesada.

Podpytałam chłopaków - u nich w klasie dziewczyny w wieku 11-13 lat czytały
serię "Zmierzch" i jakieś inne wampiriady ;-)
Ale broń Boże, żebym miała polecać ;-)
Moi z kolei czytają ochoczo wszystko autorstwa Pierdomenico Baccalario
(Ulysses Moore, Century i te sprawy - przygodowo-fantastyczne). Może
dziewczynce też się spodobają, ale to zależy od zainteresowań. Może będzie
wolała coś w rodzaju "Ani z Zielonego Wzgórza" :) Mieli też trylogię o
Atramentowym Świecie autorstwa Cornelii Funke, ale stwierdzili, że za
bardzo babska, więc może to będzie dobra propozycja :) Z kolei w prezencie
dla 11-letniej siostrzenicy kupowałam rok temu "Pamiętnik jedynaczki" Hanny
Kowalskiej - Pamięty (dwie części) i spodobało się. A książka jest właśnie
o 13-letniej dziewczynce.

Pozdrawiam
JW

Szafki w szkołach