Jaka książka dla 13-latki?

11. Data: 2010-11-29 09:21:22

Temat: Re: Jaka książka dla 13-latki?
Od: "Szpilka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:4cf28557$0$22810$65785112@news.neostrada.pl...
> Moglibyście polecić jakąś książkę dla 13-latki? Nie wiem za bardzo, jakie
> ma zainteresowania. Z tego co wiem, to lubi przedmioty ścisłe i
> przyrodnicze oraz zwierzęta. Ma od kilku lat mało kontaktu z pisanym
> językiem polskim, więc zależałoby mi na książce napisanej porządnym
> literackim językiem, żeby dziecko nie zapominało polskiego.
> Nie jestem na bieżąco z obecną literaturą dla młodszej młodzieży, a nie
> chciałabym fundować jej czegoś przedpotopowego (tzn. z moich czasów).

Nie wiem czy teraz dzieciaki to czytają, ale ja w wieku 13 lat czytałam
książki Joanny Chmielewskiej.
Przygody Janeczki i Pawełka w książkach:
"Nawiedzony dom"
"Wielkie zasługi"
"Skarby"
"Dwie trzecie sukcesu"
"Wszelki wypadek"
I książki z trochę starszymi bohaterkami :-) O Teresce i Okrętce:
"Zwyczajne życie"
"Większy kawałek świata"
"Ślepe szczęście"

Sylwia

12. Data: 2010-11-29 10:59:40

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-28 17:37, medea pisze:
> [...]
> językiem polskim, więc zależałoby mi na książce napisanej porządnym
> literackim językiem, żeby dziecko nie zapominało polskiego.

Jak mocno jest tymi ścisłymi zainteresowana? Jeśli wiedzą wykracza poza
średnią jej wieku, to może to
http://www.proszynski.pl/Bezmiar_matematycznej_wyobr
azni-p-4095-.html

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

13. Data: 2010-11-29 13:42:00

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.soc.dzieci Aicha <b...@t...ja> wrote:
> Chyba sobie żartujesz. Czytałam jako lekturę reszcie klasy bodaj w 3 czy
> 4 klasie. Moja młoda też mniej więcej w tym wieku.

Jeżeli ktos jeszcze nie zna, to przeczyta z przyjemnością nawet w wieku
50 lat. Ale bohaterowie mają koło 6 lat i książka jest przede wszystkim
dla ludzi w wieku 5-7 lat. Kiedy moje dziecko miało 4 czy 5 lat
przysłała mu te ksiązkę babcia i czytaliśmy mu potem chyba z 10-15 razy
w kółko, a potem jeszcze po kilka razy w roku. Teraz ma 8 lat, więc chce
czytania "Bullerbyn" najwyżej raz na rok. Jeżeli to będzie lektura za
kilka lat to może mieć już inne zainteresowania, ale mam nadzieję, że
jeszcze go ta książka nie znudzi.

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

14. Data: 2010-11-29 14:33:59

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Nov 2010 01:56:50 +0100, Aicha napisał(a):

> Chyba sobie żartujesz. Czytałam jako lekturę reszcie klasy bodaj w 3 czy
> 4 klasie. Moja młoda też mniej więcej w tym wieku.

Ja czytałam w wieku lat 8. Ojciec mi przyniósł ze szkolnej biblioteki -
pochłonęłam w 2 dni. Dla ścisłości - już PO "Starej Baśni", którą sama
wyszperałam wcześniej na "ojcowych" półkach z książkami..

> Zaproponuj więc coś mniej antycznego zamiast krytykować.

Najpierw, na złość, antyczne: "Godzina pąsowej róży". Bo lubię.
Nieantyczne: to, co moje córki czytały w wieku 13 lat (czyli nie aż tak
dawno) obawiam się, że nie "podejdzie" ze względu na czas i treść - bo to
była m.in. "Krystyna córka Lawransa"...

15. Data: 2010-11-29 14:42:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:53:43 +0100, flower napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Najważniejsza sugestia to zapytać na pl.rec.ksiazki :-)
> A poza tym "Dziewczyna i chłopak" H. Ożogowskiej. Dorwałem ostatnio
> ponownie, nie mogę wyjść z zachwytu.

I cała Siesicka.

16. Data: 2010-11-29 14:43:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 29 Nov 2010 10:21:22 +0100, Szpilka napisał(a):

> [...]
> "Dwie trzecie sukcesu"
> "Wszelki wypadek"
> I książki z trochę starszymi bohaterkami :-) O Teresce i Okrętce:

...i cała seria o Pożyczalskich!!!

17. Data: 2010-11-29 14:43:59

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.soc.dzieci medea <x...@p...fm> wrote:
> [...]
> Nie jestem na bieżąco z obecną literaturą dla młodszej młodzieży, a nie
> chciałabym fundować jej czegoś przedpotopowego (tzn. z moich czasów).

Jeszcze przyszła mi do głowy Joanna Olech i "Dynastia Miziołków". My już
to czytaliśmy koło 7-8 r.ż., ale lektura jest w zasadzie na trochę
później, więc może i na 13 lat. Ja mam więcej i mi się podobało.

R.

18. Data: 2010-11-29 14:46:11

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

In pl.soc.dzieci Szpilka <s...@g...pl> wrote:
> [...]
> "Dwie trzecie sukcesu"
> "Wszelki wypadek"
> I książki z trochę starszymi bohaterkami :-) O Teresce i Okrętce:

Rzeczywiście. Jeżeli nie przedpotopowe... Tych nie znam, ale czytałem
jej kryminały. Dla dorosłego to trudna lektura, ale pod koniec
podstawówki się zaczytywałem.

R.

19. Data: 2010-11-29 17:30:07

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Chyba sobie żartujesz. Czytałam jako lekturę reszcie klasy bodaj w 3 czy
> 4 klasie. Moja młoda też mniej więcej w tym wieku.

Moja jakoś wcześniej, ale wczoraj ją zapytalam o 3 ulubione książki i
podała właśnie te, w zacytowanej kolejności. Mały książe jest
niepodzielnym zwycięzcą.
Harry Potter w ogóle jej nie pociąga, Ania z Zielonego Wzgórza znudziła
już w 3. częsci na tyle, że reszta została nie ruszona.
Czytała za to Serię niefortunnych zadzeń i sie podobało.
A i tak z biblioteki szkolnej przynosi małe encyklopedie zwierząt. I
czyta to.
Widać, każdy lubi coś innego.

20. Data: 2010-11-29 17:44:17

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-29 18:30, E. pisze:

> Widać, każdy lubi coś innego.

Ano właśnie. Ja byłam straszną psiarą i czytałam Curwooda, Jacka Londona
i inne takie. Oczywiście nie w wieku 6-7, tylko trochę później. Moje
dziecko natomiast miało jazdy na smoki, czary itp.

--
Pozdrawiam - Aicha

Szafki w szkołach
S-F dla dzieci - książki