S-F dla dzieci - książki

11. Data: 2010-11-09 21:56:58

Temat: Re: S-F dla dzieci - książki
Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-08 22:55, Habeck Colibretto pisze:
> Czy kojarzycie jakieś książki S-F (ale nie fantasy, tylko S-F w stylu
> Isaaca Asimova), które będą strawne dla 6-8 latka? Mogą być do czytania
> przez rodzica, ale chodzi o to, żeby fabuła była wciągająca i zrozumiała
> dla maluchów.

Może klasyka, czyli "Bajki robotów" Lema?

Marzena

12. Data: 2010-11-10 14:07:03

Temat: Re: S-F dla dzieci - ksi??ki
Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Nov 2010 21:33:18 +0100 Jarek P. <j...@g...com> wrote:
> Dorzucę jeszcze Kuczyńskiego. Uwielbiałem jako dzieciak.

Literacko nie zachwyca, ale inspirujące - "Kask", "Wynalazek".

A Nesbit? Pewnie za mało science...

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

13. Data: 2010-11-10 17:53:42

Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

X No archive:yes

On Nov 8, 3:55 pm, Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
> takie to Hollywood jest), ale chodzi mi o książki, które będą w taki sposób
> jak filmy tego typu wciągające dla dzieci.
> Sam zacząłem namiętnie czytać S-F mając koło 11-12 lat, ale to było tak
> dawno, że ciężko mi stwierdzić, czy 2x młodsze dziecko to przetrawi. Do
> tego ledwo co z tych książek pamiętam poza tym, że baaaaardzo mi się
> podobały. :)
>
> FUT na starsze.
>
> --
> Pozdrawiam,
> *Habeck*
> /Każda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widzą tylko jedną/

Tapatiki ,seria o Brombie Macieja Wojtyszki i Bajki Robotow Lem.

pol_cia

14. Data: 2010-11-10 17:55:52

Od: pol_cia <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tapatiki, Maciej Wojtyszko i seria o Brombie, Bajki Robotow Lema.

pol_cia

15. Data: 2010-11-10 18:17:09

Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:yfvv9wxxfls6.dlg@habeck.pl...
> Czy kojarzycie jakieś książki S-F (ale nie fantasy, tylko S-F w stylu
> Isaaca Asimova), które będą strawne dla 6-8 latka? Mogą być do czytania

Nie wiem jaki jest styl IA, ale bardzo polecam "Kuba Guzik i Maszynista
Łukasz" Michaela Ende - mocno przygodowa książka fantastyczna, sama się
wciągnęłam czytając mojemu wówczas 6 albo 7-latkowi.

:-) M.

16. Data: 2010-11-10 18:44:36

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Maszkowski" <r...@i...edu.pl> napisał w wiadomości

> Literacko nie zachwyca, ale inspirujące - "Kask", "Wynalazek".

Jako dzieciak na literackość uwagi nie zwracałem, natomiast te dwie właśnie
książki mnie powaliły na kolana samą treścią.

> A Nesbit? Pewnie za mało science...

Też baaardzo lubiłem, ale fantastyką bym tego nie nazwał.

J.

17. Data: 2010-11-10 18:48:36

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pol_cia" <g...@g...com> napisał w wiadomości
bb.googlegroups.com...

> Tapatiki ,seria o Brombie Macieja Wojtyszki i Bajki Robotow Lem.

Bromba - oj dyskusyjna, dla mnie była absolutnie niestrawna.

A Bajki Robotów i Cyberiada do kompletu - podsuwałbym chyba jednak odrobinę
starszym osobnikom. Obie te pozycje zostały niewiedzieć czemu
zaszufladkowane jako "Fantastyka dla dzieci", podczas gdy absolutnie takimi
nie są, obawiam się wręcz, że dla dziecka będą to jedynie strasznie głupie
przeróbki klasycznych bajek na robocio-niewiadomojakie, do wychwycenia
smaczków zawartych w nich trzeba chyba jednak odrobinkę dojrzalszego
czytelnika.

J.

18. Data: 2010-11-14 11:49:26

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 08.11.2010, o godzinie 22.55.20, na
pl.soc.dzieci.starsze,pl.soc.dzieci, Habeck Colibretto napisał(a):

<ciach>
Dzięki wszystkim za sugestie. Będziemy zgłębiać polecane książki. :)

*Habeck*
- Schutzbach

Jakieś spotkanie w Trójmieście?
dla leni
wolne dni w szkole
Usunięcie ucznia z klasy
Multimedialne warsztaty animacji dla dzieci