SM

1. Data: 2003-07-02 18:33:30

Temat: SM
Od: k...@x...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym się dowiedzieć czegoś więcej na temat Procarin. Czy może go używać
każdy chory na Stwardnienie rozsiane? Jakie są inne skuteczne leki na SM? Czy
Procarin jest dostępny w Polsce i ile kosztuje? Dziękuję.

2. Data: 2003-07-02 21:39:02

Temat: Re: SM
Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

===================

To jest histamina+kofeina w plastrach. Lek wymyslny przez pielegniarke z USA
Z tego co wiem nigdzie nie prowadzono nad nim akadmickich badan.
W Polsce nie dstepn y.
Dlaczego pytasz nas a nie neurologow?

Pawel

3. Data: 2003-07-02 22:10:56

Od: "realista" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Karmanski" <p...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
.

> [...]
USA
> Z tego co wiem nigdzie nie prowadzono nad nim akadmickich badan.

Witam.
też się tym lekiem interesowłem, pytałem neurologów.
Ale oni nie miali najmniejszego pojęcia o prokarinie.
z tego co pytałem - nie ma go w Polsce i nie da się go nawet
zrobić w aptece bo hstamina nie figuruje na liście surowców aptekarskich.
Czytałem w internacie że ta pielęgniarka co wynalazła ten tek - sama była
chora na SM.
Dużo czytała i eksperymentowała na sobie. Ale jak próbowała zainteresować
jakąś klikę cz firmę farmaceutyczną, to pierwsze pytakie - jaki ma zawód a
potem odkładano słuchawkę.
Ostatecznie jest jjakiś producent . ale trzeba przed zakupem zarjestrować
się czy coś w tym rodzaju
Ja słuszałem o maści czy kremie, o plastrach akurat nie. opinia była taka:
preparat nie leczy ale łagodzi lub usuwaszeeg dolegliwości, różnych u
różnych ludzi.
powinien być stosowany stale. jak naa cenę surowców jest za drogi.
I to wszystko, co wiem. Chetnie się dowiem wiecej.
Pozdrawiem
Realista

4. Data: 2003-07-03 12:12:13

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
z tego co pytałem - nie ma go w Polsce i nie da się go nawet
zrobić w aptece bo hstamina nie figuruje na liście surowców aptekarskich.
============
...bo na swiecie stosuje sie raczej leki antyhistaminowe...

================

[...]
=============

...bo to lipa... zreszta kolejna... bo chorba beznadziejna wiec latwo zlapac
naiwnych...
============
[...]

==============
...tak jak szklanka wody lub wo'dy....;)

===============
powinien być stosowany stale. jak naa cenę surowców jest za drogi.
=============
Koszt surowcow w USA to kilka centow....a specyfik juz kilkaset..
================
I to wszystko, co wiem. Chetnie się dowiem wiecej.
Pozdrawiem
Realista
=============

Szkoda czasu i pisania....
Zapisz sie lepiej na liste sm-pl My tam trzymamy reke na pulsie
w temacie wszlkich nowosci na sm....
Wielka nadzieje wzbudza "marycha" ktora jest juz po badaniach klinicznych
ale ma wielu nawiedzonych przeciwnikow wiec pewno dlugo oficjalnie
do nas nie dotrze...

Pawel

5. Data: 2003-07-03 16:03:52

Od: "realista" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> ...bo to lipa... zreszta kolejna... bo chorba beznadziejna wiec latwo
zlapac
> naiwnych...
> ============
Dlaczego tak twierdzisz? Czy próbowałeś?
Ja taką opinię ma o interferonie beta - kosztuje straszne pieniądze
a skuteczność wątpliwa dlatego testują co najmniej kilkanaście lat
i nie mogą sie zdecydować, czy naprawdę pomaga....
Wracając do procarinu:
- bazuje na histaminie, dlatego próbwałem zgłebić, co piszą na temat jej
roli w organiżmie człowieka, a w układzie nerwowym w szczególności
- co sie okazuje jest ogromnie ważna i małym stomniu znana i niedoceniana
jak przeczytasz z 30 artykółów na ten temat - to się zdziwisz....
Ja bym jednak "nie wylewał dziecka z kąpielą"...
Byłbym wdzięczny za możliwość sprawdzenia tego specyfiku, bo nikt nie pisał
w inernecie, że mu zaszkodziło.

> [...]
> różnych ludzi.
>
> ==============
> ...tak jak szklanka wody lub wo'dy....;)

no nie wiem na co stosowałeś tę szkankę wody,
ale mnie w życiu bez wody trudno się obejść ;-)

> powinien być stosowany stale. jak naa cenę surowców jest za drogi.
> =============
> Koszt surowcow w USA to kilka centow....a specyfik juz kilkaset..
> ================
Może nie aż ttak drastyczne proporcje ale prawie takie.. niestety...
Zawsze jednak taniej niż interferon, który ma podobne prorcje a cenę
wiekrotnie wyższą

> [...]
> =============
>
> Szkoda czasu i pisania....
> Zapisz sie lepiej na liste sm-pl My tam trzymamy reke na pulsie
Jednak nie szkoda bo ta grupa jakoś mi umknąła uwadze
już się zapisuję...

> Wielka nadzieje wzbudza "marycha" ktora jest juz po badaniach klinicznych
> ale ma wielu nawiedzonych przeciwnikow wiec pewno dlugo oficjalnie
> do nas nie dotrze...
>
> Pawel
też o tym słyszałem ale wcale nie wrdziej wiarygodnie niż o procarinie...

Pozdrawiam

realista

6. Data: 2003-07-03 16:30:41

Od: "realista" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "realista" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jednak nie szkoda bo ta grupa jakoś mi umknąła uwadze
> już się zapisuję...
Nie znajduję tej listy, Może jakieś dokładniejsze namiary?

7. Data: 2003-07-03 17:02:46

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości
.
> też o tym słyszałem ale wcale nie wrdziej wiarygodnie niż o
------------------------------------
Pozwolę sobie wtrącić swoje 3 gr. Z Prokarinem (dawna nazwa Procarin)
jest ten problem, że badania przeprowadzono na zbyt małej próbce
pacjentów (dwadzieścia kilka osób), a to tylko dlatego, że do tych
badań doprowadził swoim uporem jeden z lekarzy. Badania kliniczne w
pełnym zakresie może zorganizować dobrze "nadziany" koncern
farmaceutyczny. Pielęgniarka, która jako chora na SM wynalazła ten
lek, wypróbowała go na sobie i opatentowała jego recepturę.
Podejrzewam, że spece z koncernów farmaceutycznych nie zwęszyli w tym
środku biznesu i dlatego go odrzucili. Prokarin został wpisany również
na czarną listę leków nieskutecznych albo o nieudowodnionej
skuteczności w leczeniu SM przez Krajowe Stowarzyszenie SM w USA. Na
tej samej liście znajdują się również preparaty na bazie marihuany.
Jednak przykład marihuany dowodzi, że nie można jakiegoś środka
medycznego dyskwalifikować jako nieprzydatnego, jeśli brakuje badań
potwierdzających jego skuteczność czy też nieprzydatność. W przypadku
pochodnej marihuany przeprowadzono 3 fazy badań klinicznych Sativex-u
na terenie wielu klinik w Wielkiej Brytanii. Badania były prowadzone
na koszt koncernu brytyjskiego GW Farmaceuticals, który aktualnie
przystąpił do 4 fazy badań nad tym lekiem, ale już są podstawy do
uzyskania zgody brytyjskiej administracji do spraw leków. Brytyjczycy
maja też pewien problem z tym lekiem, bo żeby mógł być tam
sprzedawany, będą musieli wprowadzić poprawki do prawa dotyczącego
preparatów robionych na bazie opiatów. Chociaż lek ma być produkowany
na bazie marihuany nie będzie wywierał reakcji psychogennych, a także
wykluczone jest jego wdychanie tak jak to się dzieje przy paleniu
"trawki" . Produkcją leku miałby się zająć niemiecki koncern Bayera z
nadzieją na wprowadzenie leku na rynki inne niż tylko brytyjski. Lek
ten nie jest radykalny. Nadal nie ma sposobu leczenia przyczyn SM, a
tylko łagodzenie objawów. W przypadku Sativexu ma to być zwalczanie
osłabienia mięśniowego wywołanego chorobą oraz bólu o podłożu
nerwowym. Farmakolodzy liczą na stosowanie tego leku również przy
uśmierzaniu bólu przy uszkodzeniach rdzenia kręgowego i w bólach
towarzyszących niektórym stanom nowotworowym.
--
Zbig A G

8. Data: 2003-07-03 18:31:10

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pawel
też o tym słyszałem ale wcale nie wrdziej wiarygodnie niż o procarinie...

------------------------------

O procarinie nauka milczy o THC nie....choc przy tej nagonce na narkkotyki
lekarze boja sie mowic o nich dobrze...
Osobiscie jeszcze nie bralem ale mam nadzieje ze nie zaliczam sie do tych 4%
ludzi chorych ktorzy nie powinni brac marychy...

Pawel

9. Data: 2003-07-03 18:31:11

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

Wracając do procarinu:
- bazuje na histaminie, dlatego próbwałem zgłebić, co piszą na temat jej
roli w organiżmie człowieka, a w układzie nerwowym w szczególności
----------------------

No i co pisza...?
Dla mnie tych informacji szukala miedzynarodowa lista lekarzy i nie znalezli
niczego powaznego...
--------------------------

[...]
-------------------------
A dlaczego mialo zaszkodzic i dlaczego mieli by sie przyznac ze dali sie
wpuscic w kanal...
...a znam paru co pili mocz i niby tez im pomoglo....

Pawel

10. Data: 2003-07-04 10:31:01

Od: p...@b...gnet.pl (Pawel Karmanski) szukaj wiadomości tego autora

> Jednak nie szkoda bo ta grupa jakoś mi umknąła uwadze
> już się zapisuję...
Nie znajduję tej listy, Może jakieś dokładniejsze namiary?

Na idn znajdz "Sami Sobie" a dalej sobie poradzisz....
Jest tez druga lista "Delfin" (byl rozlam) taka bardziej
"religijna" zbierajaca ludzi podatnych na wiare we wszystkie
metody "paramedyczne"

Pawel

likwidacja miejsca pracy dla ON
Awantura w sprawie żywnosci genetycznie modyfikowanej (GMO)
Wizy i problemy imigracyjne w UE
Jeszcze o wizach do USA
Książki z dużą czcionką