SM-czym leczyć

1. Data: 2003-01-30 14:32:58

Temat: SM-czym leczyć
Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Proszę o wszelkie wskazówki co brać by zahamować rozwój Stwarnienia Rozsianego.
Interesują mnie również witaminy i inne. Jakie leki są dostępne dla chorych,
skoro interferon dla przeciętnego śmiertelnika jest niedostępny, a
sandoglobuliny w Polsce wogóle nie ma .

2. Data: 2003-01-30 15:46:21

Temat: Re: SM-czym leczyć
Od: u...@i...pl (gp) szukaj wiadomości tego autora

On 30 Jan 2003 15:32:58 +0100, l...@o...pl wrote:

>Proszę o wszelkie wskazówki co brać by zahamować rozwój Stwarnienia Rozsianego.

Sa dwie listy dyskusyjne chorych na SM. Tam ciagle aktualny jest temat
leczenia.
Szczególy na stronach:
www.idn.org.pl/sm
www.delfin.clan.pl

gp

3. Data: 2003-01-30 22:56:27

Temat: Re: SM-czym leczy
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
chorych,
> skoro interferon dla przeciętnego śmiertelnika jest niedostępny, a

zajrzyj tu:
http://simplex.prv.pl/

Jola L-L

4. Data: 2003-01-31 15:12:16

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Interesują mnie również witaminy i inne. Jakie leki są dostępne dla chorych,
> skoro interferon dla przeciętnego śmiertelnika jest niedostępny, a

Sandoglobulina w Polsce jest, a właściwie ma być, ale będzie kosztować
podobnie, jak inne preparaty immunoiglobulin (np Intraglobin F). Czyli
będzie sumarycznie droższa od interferonu.
W szczególnych przypadkach kasy chorych refundują wlewy immunoglobulin -
również dla pacjentów z SM, ale to pojedyńcze przypadki, zresztą obecnie
okres na wyciąganie pieniędzy z kas jest wybitnie niedobry.
Na świecie immunoglobulin w SM zasadniczo nie stosuje się rutynowo -
głównie z powodu kosztów terapii. ZTCW jakiś czas temu firma Bayer była
zainteresowana wprowadzeniem swojego preparatu immunoglobulin
(otrzymywanego inną techniką i co za tym idzie tańszego)do stosowania w
SM, ale badanie kliniczne nie ruszyło i nie wiem jakie są perspektywy.
Oprócz interferonu jest jeszcze kopolimer (Copaxone) - koszt zbliżony do
interferonu.
Poza interferonem, kopolimerem i imunoglobulinami jest jeszcze
Mitoxantrone - ale wskazania do podawania tego preparatu są relatywnie
wąskie - musi o tym zadecydować lekarz, który zna pacjenta.

Inne preparaty nie mają potwierdzonego działania modyfikującego przebieg
SM.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2003-02-09 17:35:37

Od: "Basia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<l...@o...pl> wrote in message
> [...]
chorych,
> skoro interferon dla przeciętnego śmiertelnika jest niedostępny, a

Aktualnie jest dostepna ksiazka dla chorych na SM.
Zadzwon na bezplatna infolinie 0 800 269 579
i zamow. Dowiesz sie jak zyc z SM i leczyc sie.
Zapraszam na grupe dyskusyjna chorych na SM.
Chetnych, prosze o kontakt na priv.
Basia

Co to jest Linia Damlazo?
narzedzia w chrurgii plastycznej