Re: SOLARIUM

From: Halina <h...@s...ca>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: SOLARIUM
Date: Tue, 17 Jul 2001 18:23:14 -0400

Jack Szaniawski wrote:

> wystarczy zwykla ekspozycja, np. kiedy idzie sie po ulicy. rozwiazuje
> to problem witaminy D oraz buduje pewna odpornosc skory na UV. nie
> nalezy sie smazyc na plazy, opalenizna to sygnal, ze organizm walczy z
> nadmiarem UV.

To chyba zalezy jeszcze jaki % ciala jest w "ekspozycji" i jak dlugo jest
sie na sloncu i w jakich godzinach. . Poczytalam sobie ostatnio o
podejrzeniu, ze gorsze jest sporadyczne "podsmazenie sie" niz zwyczajowe ,
umiarkowane korzystanie ze slonca i to do mnie przemawia.
A jakie zdania na temat "blokerow" , ktore sa tonami wsmarowywane w skory
niemowlat, dzieci. Czy nie lepiej miec zwyczaj "wystawiania" dziecka na
1/2-1 godz na slonce w poznych godzinach lub wczesno-rannych niz smarowac
ciagle taka iloscia chemii???
DZieki za poprzednia rade-Halina