Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!fu-berlin.de!uni-berlin.de!individua
l.net!not-for-mail
From: "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: SOPLE by ksRobak
Date: Mon, 31 Jan 2005 20:27:15 +0100
Lines: 32
Message-ID: <3...@i...net>
References: <3...@i...net> <ctlhah$g9s$1@news.onet.pl>
<3...@i...net> <ctli99$g83$1@news.onet.pl>
<3...@i...net> <ctlk8r$dmd$1@news.onet.pl>
<3...@i...net> <ctm07o$460$1@nemesis.news.tpi.pl>
X-Trace: individual.net 1KQWrzPMDrYOeAS7dmEldgvauJkYZzt9ZYPbOjUwiMaEfb1i3n
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:96230 pl.sci.psychologia:305111
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Jesus" napisał:
> "ksRobak" <k...@f...polbox.pl>
> news:36740cF4u5bhgU1@individual.net...
>> RE: No właśnie. Dlaczego chmurka na niebie ma taki, a nie inny
>> kształt?
> Można by odpowiedzieć, że dlatego bo zaobserwowaliśmy reguły jej
> tworzenia, ale to przecież nie przyczyna a rzecz wtórna. Obserwujemy
> reguły jej tworzenia bo umiemy pokojrzyć parę rzeczy i że świat ma
> strukturę przewidywalną. Dzięki temu możemy zaobserwować reguły
> świata i przewidzieć jego kroki i sposoby tworzenia sopli.
> Co nieoznacza bynajmniej, że te reguły należeć będą do nas
> zapewne. Jednak te reguły oserwujemy i renderujemy piękne chmury
> proceduralnie na ekranie komputera.
>
> Polecam książkę "texturing & modeling" Dr. Davis S. Elbert, Dr. Ken
> Perlin, Dr. F. Kenton Musgrave, Steven Worley, Darwyn Peachey
>
> Zauważanie praw tworzenia świta jest jak najbardziej FIZYKĄ i
> symulowanie jej pokazuje na ile przewidzieliśmy zasady tego świata.
No nie żartuj. Chcesz powiedzieć, że piksle na płaskim ekranie
to "piękne chmury"? Przecież chmura jest objętościowa i wilgotna.
Możesz w nią wejść i powąchać,,
chech,,
to tak jakbyś powiedział, że fotografia kobiety jest kobietą
bo widać "kobiece wdzięki" - na obrazku. :)
REdaktor Edward Robak
|