Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze

From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Date: Mon, 17 Dec 2001 17:36:25 +0100

> To chyba nie jest dobra reklama Nokii, gdy znaczek FCC ma nawet kazda
> myszka komputerowa na swiecie.
...o ile jest na rynek amerykański przyznaczona. Nokia na rynek
europejski jest bezużyteczna w USA więc po cholerę jej ten znaczek.

> Czy jestes pewny ze Nokie kierowane na rynek amerykanski nie maja atestu
> FCC ?
wtedy mają. Tylko FCC nie jest alfonsem i omegą, np. w EU muszą mieć
znaczek CE, a nie FCC.

> zapraszam zatem na serwer FCC
np. piec kuchenny, niemikrofalowy nie musi. Lampa halogenowa na drutach
też nie. Po prostu FCC zwisa wszystko, co poniżej 20kHz, chyba (mogę
sprawdzić częstotliwość jak chcesz).

> j.w.
...sam z siebie. Ale może być anteną, jak np. taki kabel połączeniowy do
sprzęgu szeregowego.

> I w odroznieniu od komorki, to promieniowanie jest ciagle.
spektralnie się różnią, fakt, ale nie aż tak bardzo. Różnią się mniejszą
składową niskoczęstotliwościową spowodowaną "pakietowaniem fal"
telefonii komórkowej.

> Czy mozesz powiedziec cos wiecej nt. infradzwiekow produkowanych przez
> wentylatory ?
> Szukam wszlekich materialow nt. zrodel generowania infradzwiekow.
>
> Jakie wentylatory , o jakiej mocy i gdzie takie moga byc stosowane,
> montowane >?
> Czy przemyslowe w sklepach moga generowac infradzwieki ?
> Czy uklady klimatyzacji w biurach ?
> Silniki od sprezarek, lodowek, zamrazarek ?
spytam się kumpla jak wróci z chorobowego. Ja się akustyką zajmuję
peryferyjnie, ale mierzyć (tak do 5-6 Hz w dół) to jeszcze zmogę. Kumpel
mierzył też jeszcze bardziej w dół, ale to już miernikiem ciśnienia, a
nie mikrofonem.
Źródłem infradźwięków może być prawie wszystko, co się porusza
odpowiednio wolno, a wentylatory PCtowe mają to do siebie, że lubią
zdudniać się ze sobą. Np. moja Indy SGI miała 70dB przy 8 Hz, a ja się
zastanawiałem, dlaczego się tak dodupicznie czuję po 8 godzinach pracy.
Teraz ją szlag trafił i jest lepiej ;-))

Waldek