SPANIE przy wlaczanym komputerze

1. Data: 2001-12-07 21:07:36

Temat: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Od: "<Andro>" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy jest szkodliwe? chodzi mi o odleglosc 2-2.5 metra od lozka. wlaczony
jest sam komputer bez monitora.
podobno tez promieniuje i jest to szkodliwe.
dlatego mam pytanie czy to prawda?

2. Data: 2001-12-07 23:01:15

Temat: Odp: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie jest to szkodliwe.
Poki sie dokladnie nie dowiemy lepiej unikac wszelkiego promienowanie EM nie
tylko w nocy.
Pozdrawiam
tom

Użytkownik <Andro> <a...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9urb80$k3k$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2001-12-07 23:17:14

Temat: Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "^ToM^" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Prawdopodobnie jest to szkodliwe.
> Poki sie dokladnie nie dowiemy lepiej unikac wszelkiego promienowanie EM
nie
> tylko w nocy.

A jakie promieniwanie emituje wlaczony komputer i co moze w nim je emitowac
Wg mnie jednie transformator? Nie popadajmy w skrajnosci, bo dojdzie do tego
ze bedziemy wylaczac prad w mieszkaniach zeby kable nie promieniowaly.
Monitor oczywiscie to co innego.

Marcin

4. Data: 2001-12-07 23:22:08

Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Ja bym sie raczej zastanowil nad poziomem halasu jaki emituja wentylatory w
kompie i szkodliwoscia tego halasu, bo jezeli chodzi o promienowanie to
jest ono znikome szczegolnie jezeli weznimy pod uwage to ze calosc jest w
metalowej (izolujacej) obudowe.

Marcin

5. Data: 2001-12-07 23:45:23

Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz twoja wiedza na ten temat jest niewielka. Zasilacz to akurat
najmniejszy problem i jeden z niewielu (fcz~150kHz). Problemem we
wspolczesnych kompach jest promieniowanie mikrofalowe z zakresu 0,9GHz do
2GHz. Jest to ponad wszelka watpliwosc szkodliwe promienowanie.Oczywiscie
dochodzi tak jak wspomniales ponizej szum z wentylatorow i dyskow twardych -
to jest duzo mniejszy problem.Generalnie "sieje" kazdy sprzet
elektroniczny - wydaje sie ze najbardziej mikrofalowki, komorki i komputery
z ich monitorami.
pozdrawiam
tom

Użytkownik Marcin <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3c114ea4$...@r...gdansk.sprint.pl...

6. Data: 2001-12-07 23:46:37

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> [...]
> ze bedziemy wylaczac prad w mieszkaniach zeby kable nie promieniowaly.

Jak to co >?
Mikrofale
Procesor emituje z taka moca, ze w radiu slychac. Wystarczy otworzyc
obudowe.
Wszystkie przemyslowe komputery sa teraz dodatkowe ekranowane, wlasnie
aby uniemozliwic emisje pola elektromagnetycznego.
Ten szczesliwy kto pracuje przy terminalu a komputer ma schowany w
szafie pancernej lub za stalowymi drzwiami.

7. Data: 2001-12-08 00:03:40

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ wrote:

> [...]
> to jest duzo mniejszy problem.Generalnie "sieje" kazdy sprzet
> elektroniczny - wydaje sie ze najbardziej mikrofalowki, komorki i komputery

Dokladnie.
I dlatego kazdy sprzet, ktory moze emitowac pole elektromagnetyczne ma
znaczek FCC i numer .
Wystarczy wejsc na strone FCC i sprawdzic co i jak mocno sieje i gdzie
moze sie zatem znajdowac

8. Data: 2001-12-08 09:35:47

Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ten szczesliwy kto pracuje przy terminalu a komputer ma schowany w
> szafie pancernej lub za stalowymi drzwiami.

oki
wczesniej sie wypowiedzialem troche bez zastanowienia, bo nigdy jakos nie
myslalem o szkodliwosci wlaczonego kompa.
rzeczywiscie sa tam elementy wysokich czestotliwosci ktore te czestotliwosci
generuja.
Pozostaje pytanie czy jezeli juz owo promieniwania jest emitowane, to czy
moc z jaka to sie dzieje jest rzeczywiscie szkodliwa i w jakiej odleglosci
zanika zupelnie.
No i jaki wplyw ma na to wszystko zalozona obudowa, tzn w jakim procencje
redukuje zaklócenia. Byc moze sa to moce tak znikome ze nie warto o nich w
ogole mowic? Nie udlalo mi sie jak dotad spotkac w opisach i testach
podzespolów komputerowych parameru (ani nawet wzmianki) opisujacego poziom
promieniowania danego podzespolu. Bylbym wdzieczny za jakis link opisujacy
problem, moze ktos to gdzies pomierzyl i opublikowal.

pozdrawiam,
Marcin

9. Data: 2001-12-08 13:48:55

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

> [...]
> promieniowania danego podzespolu. Bylbym wdzieczny za jakis link opisujacy
> problem, moze ktos to gdzies pomierzyl i opublikowal.

Standardowo czyni to FCC
Federal Communication Commission
ma swoja strone www
wszystkie urzadzenia emitujace pole elektromagnetyczne podlegaja jej
zatwierdzeniu.

10. Data: 2001-12-17 13:54:08

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaczek FCC i numer .
> Wystarczy wejsc na strone FCC i sprawdzic co i jak mocno sieje i gdzie

1. nie każdy mieszka w USA. FCC jest amerykańskim urzędem, a nie
światowym (moja Nokia nie ma znaczka FCC)
2. nie każdy sprzęt dopuszczony do handlu w USA musi mieć znaczek FCC,
nawet, jeżeli promieniuje pole elektromagnetyczne.
3. nie każdy sprzęt ze znaczkiem FCC promieniuje pole
elektromagnetyczne.

Ale faktycznie, pole em emitowane przez obecne komputery, szczególnie w
tanich obudowach, jest ok. 10-20 razy silniejsze niż telefonu
komórkowego w analogicznej odległości (mierzone miernikiem pola).

Zakłócenia akustyczne, szczególnie infradźwięki produkowane przez
wentylatory, są, wg obecnego stanu wiedzy, dużo bardziej szkodliwe od
promieniowania em. Mimo to, koło głowy albo koło gonad (płeć dowolna)
bym sobie takiej kuchenki na okrągło nie stawiał.

Waldek

biale krwinki
filtry do wody
stopery