SPANIE przy wlaczanym komputerze

21. Data: 2001-12-18 11:52:21

Temat: Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Niekoniecznie.
> Plastikowe zabawki z Chin bez elektrycznosci maja atest CE.
> Podaj zrodlo normy CE na stronie www.
tu leży pies pogrzebany. Tekstu tej normy w sieci po prostu nie ma. Są
fragmenty, a resztę trzeba kupić, np. w DIN. Większość produktów
sprzedawanych w EU musi spełniać jakieś normy i w zależności od
kategorii produktu (grabie....elektrownia atomowa) są one różne. Jak
produkt spełnia normy dla niego ustanowione, może producent przykleć
znaczek CE. Np. zabawki muszą być nieszkodliwe dla dzieci. Miś pluszowy
nie musi spełniać norm kompatybilności elektromagnetycznej, ale musi być
nietrujący i nie zawierać małych cząstek. Kompatybilność EM określają
normy z serii IEC EN60xxx.

> czemu akurat nerwica, gdy generuje mikrofale ?
> nikt nie mowi ze przebywanie w poblizu kuchenki mikrofalowej prowadzi do
> nerwicy.
nie, tu akurat dźwięk.

> Czy zrobilbys takie pomiary odplatnie w domu u klienta ?
> Podaj koszty/cene .
nie czuję się kompetentny w wystarczającym stopniu. Sprzęt co prawda
mamy, w końcu pracuję na uniwersytecie gdzie zajmujemy się zmysłem
równowagi i słuchu (czyli uchem jako całością), ale papierka ci wystawić
nie mogę. Oprócz tego z Berlina to kawał drogi gdziekolwiek, chyba.

> Z tym sobie poradze.
> Jezeli na 10 mieszkancow umiera 3 w ciagu kilku miesiecy a 2 dodatkowo
> powaznie zachorowalo
> to z interpretacja nie bedzie problemu.
[ciach]
> Tam nie stwierdzono naglej serii zgonow.
przyczyna zgonu musi jakoś korelować z możliwym zagrożeniem. Jak jeden
umarł na AIDS a dwóch na marskość wątroby, to korelacji nie znajdziesz
(no AIDS ewentualnie)

> Ile i komu ?
> Kazdy Sanepid ?
spytaj się. Powinni wiedzieć.

Aha, norma interesująca ciebie to IEC 61252. Zajrzyj pod:
http://www.iec.ch/seatop-e.htm
Teksty norm są dostępne niestety tylko za pieniądze albo dla studentów
"do użytku wewnętrznego"

Waldek

22. Data: 2001-12-18 11:55:51

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz wrote:

> Z tym sobie poradze.
> Jezeli na 10 mieszkancow umiera 3 w ciagu kilku miesiecy a 2 dodatkowo
> powaznie zachorowalo
> to z interpretacja nie bedzie problemu.
> Gdy umra kolejne 2 osoby to pewnie uzyska sie pewnosc zagrozenia zycia.

Będą. 10 osób to nie statystyka. Poza tym nie stwierdzisz tą drogą związku
przycznowego.

Leszek

23. Data: 2001-12-30 09:15:15

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hello All!
>
> 17 Dec 01 17:10, Dariusz pisal do All:

> montowane >> ?
>
> N.p. : urządzenia klimatyzacyjne dużej mocy

> Mogą, ale wiekszość mocy jest emitowania w postaci wibracji przenoszonej
przez
> podłoże, a w przypadku urządzeń wytwarzajacych strumień powietrza, jako
szum
> brown'owski (turbulencje mogą być istotnym żródłem).
>
> Pozdrawiam!
> Mariusz -=maVox=-

Ostatnio kasowałam wiadomości z grupy i teraz nie wiem kto pytał o te
infradźwięki. Jeśli to nadal aktualne, proszę o kontakt na priv, mam trochę
informacji na ten temat (referat z fizyki ;-)

Pozdrawiam.
Klaudia

24. Data: 2001-12-30 12:22:39

Od: "Marcin 'Hindi'" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy jest szkodliwe? chodzi mi o odleglosc 2-2.5 metra od lozka. wlaczony
> jest sam komputer bez monitora.
> podobno tez promieniuje i jest to szkodliwe.
> dlatego mam pytanie czy to prawda?

To ja mam pytanie czy monitorczy telewizor na tzw. "czuwaniu" tez w jakis
sposob promieniuje
i w jakim stopniu to jest niezdrowe?

biale krwinki
filtry do wody