Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze

From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: SPANIE przy wlaczanym komputerze
Date: Tue, 18 Dec 2001 11:47:49 +0100

Waldemar Krzok wrote:

> bo jest (też) na amerykański rynek przeznaczona.
Dokladnie.
I gdy nie widze atestu FCC to sprzetu nie kupuje.

> te to muszą mieć. Ale jest to Nokia przeznaczona na rynek europejski i
> amerykański, a nie tylko na europejski.
dokladnie

> możesz mi wierzyć, nie. Aby można było przykleić znaczek CE musisz
> przeprowadzić badania na kompatybilność elektromagnetyczną. W znaczku CE
> zawiera się europejski FCC.
Niekoniecznie.
Plastikowe zabawki z Chin bez elektrycznosci maja atest CE.
Podaj zrodlo normy CE na stronie www.

> w każdym razie grozi nerwicą.
czemu akurat nerwica, gdy generuje mikrofale ?
nikt nie mowi ze przebywanie w poblizu kuchenki mikrofalowej prowadzi do
nerwicy.

> mierzyliśmy dla sportu komputery oraz naszą klimatyzację. W domu
> mierzyłem sobie odkurzacz, ale tu nie infradźwięki (choć drań miał pika
> w okolicy 20Hz), tylko charakterystykę.
> Pomiar aparaturą firmy Brüel & Kjaer.

Czy zrobilbys takie pomiary odplatnie w domu u klienta ?
Podaj koszty/cene .

> coś takiego jest trudne do zbadania, bo tu się rozbija wszystko o
> statystykę.
Z tym sobie poradze.
Jezeli na 10 mieszkancow umiera 3 w ciagu kilku miesiecy a 2 dodatkowo
powaznie zachorowalo
to z interpretacja nie bedzie problemu.
Gdy umra kolejne 2 osoby to pewnie uzyska sie pewnosc zagrozenia zycia.

Tak samo, jak z polem elektromagnetycznym, wyziewami fabryki
> czy promieniowaniem radioaktywnym.

Dokladnie odwrotnie.
Tam nie stwierdzono naglej serii zgonow.

> w Polsce powinien Sanepid, bo od tego jest. Mierzyć i zmierzyć może też
> potrafi, ale zapłacić też za to musisz.
Ile i komu ?
Kazdy Sanepid ?

A ty nie podjalbys sie wykonania tych pomiarow ?
Jacek