SPRZEDAM CZASZKE

21. Data: 2002-12-30 23:29:37

Temat: Re: SPRZEDAM CZASZKE
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

"melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał/a
news:auqke2$9cm$1@news.gazeta.pl:

> Po pierwsze nie rozmawiamy o kupowaniu czaszki za flaszkę,
> robienie takich założeń to jakas nadinterpretacja.
> Dlaczego dorabiać komuś "gębę". Byc może ją ma,
> a być może nie. Od razu brak norm etycznych?

A czym różni się kupowanie czaszki za flaszkę od kupowania za pieniądze? Bo
chyba tylko rodzajem środka płatniczego.

> To znaczy, że jeżeli ktoś (student) juz nie potrzebuje
> tej pomocy naukowej, to nie może jej odsprzedać dalej,
> bo to jest brak szacunku?

Nie chce mi się pisać drugi raz, więc copy&paste:

Ja wiem - studenci muszą się na czymś uczyć i skądś muszą te kości zdobyć.
Ale do licha, niech to się odbywa w zamkniętym kręgu studentów, niech się
rozchodzi pocztą pantoflową na terenie akademików - ale nie na grupach
dyskusyjnych, zwłaszcza takich, gdzie zdecydowaną większość stanowią
pacjenci!

PS. Przypomniał mi się stary kawał:
- Dlaczego Janek nie może przychodzić na basen?
- Bo sika do wody.
- Ale przecież wszyscy sikają!
- No tak, ale tylko Janek z trampoliny.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

22. Data: 2002-12-31 11:42:00

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w
wiadomości
.am.torun.pl

> Moze to jest domorosly "grabarz?",
> ktory w ten sposob dorabia do marnej renciny i ma na utrzymanie
> siebie, chorej zony i biednych dzieci.

Oczywiście Piotrze :) To chyba jasne, że tacy grabarze,
oprócz swojego hobby "grabarskiego" ;)
siedzą godzinami na listach dyskusyjnych,
by w ten sposób zabić nudę na swej marnej rencinie,
i nie plątać się pod nogami swej chorej żonie i biedym dzieciom.
;-)))
--
Pozdrowienia sylwestrowe :)
Mel.

23. Data: 2002-12-31 12:01:37

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości

> A czym różni się kupowanie czaszki za flaszkę od kupowania za
> pieniądze? Bo chyba tylko rodzajem środka płatniczego.

Rozmawiamy tutaj zdaje się o tym,
czy etyczne jest ogłoszenie, które rozpoczęło ten wątek.
Ty napisałaś "Widzisz, może dlatego, że zdarza się,
że studenci idą do grabarza i kupują ową czaszkę za pół litra."
a przez to sugerowałaś, że owa czaszka była zdobyta
nielegalnie, a to już są spekulacje.
Rozumiesz? Nie możesz ocenić tego ogłoszenia
robiąc założenie, że pewnie "zdobyte nielegalnie" itd.
Tak samo ja nie mogę założyć, że lagalnie.
Nie o tym dyskusja.

> [...]
> akademików - ale nie na grupach dyskusyjnych, zwłaszcza takich, gdzie
> zdecydowaną większość stanowią pacjenci!

A mi się chce, jak najbardziej, więc powtarzam:
to zakłamanie jeśli wiadomo, że coś jest
a wszyscy udają, że tego nie ma, w dodatku się święcie oburzają,
jak inni o tym mówią.
Jeżeli używanie tego typu "pomocy naukowych"
byłoby nielegalne to inna sprawa.
Sęk w tym, że NIE JEST nielegalne.
Nielegalne mogą być tylko sposoby ich zdobywania,
ale to już jest inna historia, i robienie takich założeń
to już (tu się powtórzę) "dorabianie gęby".
To nie jest lista dyskusyjna pl.rec.kuchnia,
żeby takie ogłoszenie było foux pas.
Oczywiście to moje zdanie i pozwolicie,
że przy nim pozostanę, jak i nie mam nic przeciwko temu,
żeby ktoś pozostał przy swoim - odmiennym od mojego.
Na tym zakończę wypowiadanie się w tym wątku :)

> PS. Przypomniał mi się stary kawał:

No fakt: stary :)
--
Pozdrowienia
Mel.

24. Data: 2002-12-31 12:10:53

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
nie można legalnie kupić czaszki

Tichy

25. Data: 2002-12-31 12:19:16

Od: Yellow Peril <xanda@wytnij_to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pozolklej kartce <aus1g8$65b$1@foka.acn.pl>, datowanej: Tue, 31 Dec
2002 13:10:53 +0100, I.Tichy naskrobalo...

> nie można legalnie kupić czaszki
Przynajmniej w Polsce... mysle ze gdzies na wyspach Pacyfiku mozna
kupic, albo nawet zabrac ja jedynemu wlascicielowi (calkiem legalnie), a
potem zjesc tego wlasciciela. ;-)

--
Yellow Peril
Nigdy zlej woli nie przypisuj tego, co znacznie latwiej wytlumaczyc

26. Data: 2002-12-31 12:50:03

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nielegalnie, a to już są spekulacje.
> Rozumiesz? Nie możesz ocenić tego ogłoszenia
> robiąc założenie, że pewnie "zdobyte nielegalnie" itd.

Mogę. W Polsce nie można legalnie zdobyć ludzkiej czaszki ani innych kości.
Ludzkie szczątki legalnie mogą nabyć jedynie pewne instytucje - akademie
medyczne, muzea. Stąd nie spekuluję, ale mam pewność, że czaszka pochodzi z
kradzieży -- albo została ukradziona z grobu, albo z jakiegoś zakładu am.

> Tak samo ja nie mogę założyć, że lagalnie.

Nie możesz. Posiadanie i handel ludzkimi szczątkami jest w naszym kraju
przestępstwem.

> [...]
> a wszyscy udają, że tego nie ma, w dodatku się święcie oburzają,
> jak inni o tym mówią.
> Jeżeli używanie tego typu "pomocy naukowych"

Jest. Dlaczego uparcie powtarzasz, że nie jest, skoro JEST NIELEGALNE. Jak
już pisałam - to, że proceder jest gdzieś rozpowszechniony nie oznacza, że
jest legalny.

> Nielegalne mogą być tylko sposoby ich zdobywania,
> ale to już jest inna historia, i robienie takich założeń
> to już (tu się powtórzę) "dorabianie gęby".

No i znowu. Ile razy mam pisać, że nie można ani posiadać, ani handlować
ludzkimi szczątkami. Więc to nie jest kwestia nadinterpretacji, a jedynie
wyciganie wniosków.

> To nie jest lista dyskusyjna pl.rec.kuchnia,
> żeby takie ogłoszenie było foux pas.

Faux pas. Ludzkimi szczątkami nigdzie nie można handlować, ani na
pl.rec.kuchnia, ani na pl.sci.medycyna, ani na na pl.ogloszenia.sprzedam

27. Data: 2002-12-31 15:25:00

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W Polsce nie można legalnie zdobyć ludzkiej czaszki ani innych kości.
>Ludzkie szczątki legalnie mogą nabyć jedynie pewne instytucje -
akademie
>medyczne, muzea

No to może należało od tego zacząć?
Skoro posiadanie JEST nielegalne to dlaczego tych szczątków
się używa? Czy w takim razie prokurator nie powinien
się zainteresować studentami używającymi ich?
--
Pozdrowienia
Mel.

28. Data: 2002-12-31 15:42:13

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tinue" <t...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> się używa? Czy w takim razie prokurator nie powinien
> się zainteresować studentami używającymi ich?
prokurator nie jest głupi i tez w końcu czasem choruje i zapewne wołałby
żeby go leczył lekarz co się uczył na prawdziwej a nie plastikowej
czaszce...

Tichy

29. Data: 2003-01-02 08:38:40

Od: "Andrew P" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.Tichy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prokurator nie jest głupi i tez w końcu czasem choruje i zapewne wołałby
> żeby go leczył lekarz co się uczył na prawdziwej a nie plastikowej

A ja bym cichutko zapytal - Czy przy dzisiejszym stanie techniki i wiedzy
tak trudno jest wymajstrowac czaszke z plastiku albo innego matrialu? Co
ewentualnie ma takiego szczegolnego i trudnego do odtworzenia?
PS:Nie znam sie na medycynie wiec nie wiem co takiego ma naturalna ludzka
czaszka, ze trzeba ja miec w reku zeby sie nauczyc anatomii (prosze mnie za
to nie skrzyczec :-)).

30. Data: 2003-01-02 11:56:58

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jan 2003, Andrew P wrote:

> PS:Nie znam sie na medycynie wiec nie wiem co takiego ma naturalna ludzka
> czaszka, ze trzeba ja miec w reku zeby sie nauczyc anatomii (prosze mnie za

ja sie nie znam na lotach kosmicznych i nie upieram sie,
ze rakiete mozna zrobic z cyny

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl