Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
-for-mail
From: michał <6...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
References: <eqahp9$pdh$1@atlantis.news.tpi.pl><eqaldj$iml$1@news.onet.pl>
<eqaoie$inb$1@inews.gazeta.pl>
<1...@h...googlegroups.com>
<eqatr8$cc1$1@inews.gazeta.pl>
Subject: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Date: Wed, 7 Feb 2007 01:31:08 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
Lines: 35
Message-ID: <45c90b06$0$13182$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Date: 06 Feb 2007 23:11:02 GMT
NNTP-Posting-Host: 10.79.7.31
X-Trace: 1170803462 mamut2.aster.pl 13182 10.79.7.31:4364
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:362109
Ukryj nagłówki
Przemysław Dębski wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> news:1170797874.355719.176470@h3g2000cwc.googlegroup
s.com...
>> On 6 Lut, 21:31, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
>>
>>> Temat:
>>> Skutecznośc apelowania w procesie wychowawczym - czyli krótka
>>> rozprawa pomiędzy "za moich czasów" a "co ten staruch pierdoli".
>> Ja też krótko:
>> Potomek to partner, a nie małpa do tresury.
>> Skuteczna jest mądra i treściwa rozmowa, bez żadnych wtrętów typu
>> "noboja"albo "jawtwoimwieku" czy też wspomniane "zamoichczasów" ( -
>> to było nie do
>> pomyślenia - zazwyczaj taka jest końcówka ;).
>> Stosowana na dłuższą metę, pozwala uniknąć
>> domyślnego"co ten staruch-starucha..."
> Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
> potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
> nauczycielką metodą kosza na głowę.
Służę uprzejmie:
Stephen Covey "Siedem nawyków skutecznego działania" -> Nawyk
(rozdział) piąty: Staraj się najpierw zrozumieć... -> Cztery rodzaje
autobiograficznych odpowiedzi.
Nie mam tej książki w elektronicznym wydaniu, dlatego podaję podtytuł
piątego rozdziału. Jest tam bardzo wyrazisty przykład rozmowy ojca z
synem w czterech wersjach.
--
pozdrawiam
michał
|