Data: 2007-02-07 00:31:08
Temat: Re: !!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Od: michał <6...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Przemysław Dębski wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
> news:1170797874.355719.176470@h3g2000cwc.googlegroup
s.com...
>> On 6 Lut, 21:31, Przemysław Dębski <p...@g...pl> wrote:
>>
>>> Temat:
>>> Skutecznośc apelowania w procesie wychowawczym - czyli krótka
>>> rozprawa pomiędzy "za moich czasów" a "co ten staruch pierdoli".
>> Ja też krótko:
>> Potomek to partner, a nie małpa do tresury.
>> Skuteczna jest mądra i treściwa rozmowa, bez żadnych wtrętów typu
>> "noboja"albo "jawtwoimwieku" czy też wspomniane "zamoichczasów" ( -
>> to było nie do
>> pomyślenia - zazwyczaj taka jest końcówka ;).
>> Stosowana na dłuższą metę, pozwala uniknąć
>> domyślnego"co ten staruch-starucha..."
> Rzuciłabyś bys przykładem takie mądrej i treściwej rozmowy z
> potomkiem-partnerem ? Załóżmy, że potomek spoufalił się zanadto z
> nauczycielką metodą kosza na głowę.
Służę uprzejmie:
Stephen Covey "Siedem nawyków skutecznego działania" -> Nawyk
(rozdział) piąty: Staraj się najpierw zrozumieć... -> Cztery rodzaje
autobiograficznych odpowiedzi.
Nie mam tej książki w elektronicznym wydaniu, dlatego podaję podtytuł
piątego rozdziału. Jest tam bardzo wyrazisty przykład rozmowy ojca z
synem w czterech wersjach.
--
pozdrawiam
michał
|