X-Received: by 2002:a9d:67c6:: with SMTP id c6mr18104795otn.11.1586189422372; Mon, 06
Apr 2020 09:10:22 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a9d:67c6:: with SMTP id c6mr18104795otn.11.1586189422372; Mon, 06
Apr 2020 09:10:22 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.albasani.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!pr
oxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.
google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 6 Apr 2020 09:10:22 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <f...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=81.190.216.82;
posting-account=-F2i9goAAACZgGufZKR3qbvW23Jpa1aK
NNTP-Posting-Host: 81.190.216.82
References: <5e868873$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
<5e874722$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
<r67k78$m62$3@dont-email.me> <d...@4...com>
<5e877837$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<h...@m...individual.net>
<5e87dcee$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@4...com>
<9...@g...com>
<d...@4...com>
<3...@g...com>
<9...@g...com>
<d...@g...com>
<4...@g...com>
<2...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <7...@g...com>
Subject: Re: SZOKUJĄCE ODKRYCIE ws. CHOROBY Z WUHAN...
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>
Injection-Date: Mon, 06 Apr 2020 16:10:22 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:761043
Ukryj nagłówki
W dniu poniedziałek, 6 kwietnia 2020 12:04:47 UTC+2 użytkownik m...@g...com
napisał:
> > > ---
> > > Nie wystarczy [pro(fan]atyczny) zwodzicielu samego siebie [i maluczkich]
> > > <<Powiadam wam: Jeśli ci umilkną, kamienie wołać będą>>
> > > To z wjazdu Jezusa do Jerozolimy w Niedziele Palmowa czyli dzis gdybys nie
wiedzial i googlac dopiero musial.
> > > "Jeżeli więc ustami swoimi wyznasz, że...i w sercu swoim uwierzysz..." to sobie
wygooglaj co wyznasz USTAMI
> > > i w co uwierzysz i co wtedy siem stanie...
> > >
> > > "[...]całe mnóstwo uczniów poczęło wielbić radośnie Boga za wszystkie cuda,
które widzieli. I wołali głośno:
> > > <<Błogosławiony Król,
> > > który przychodzi w imię Pańskie.
> > > Pokój w niebie
> > > i chwała na wysokościach>>.
> >
> > Hare hare ;)
> > ---
> > No is zrozumial jak umial ;P
> > A wiesz co znaczy etiopskie imie Hareq? ;)
>
> Przykro mi, semitologiem nie jestem
> Etiopia to nie kraj semicki.
Językowo jak najbardziej. Języki geez, amharski i tigrina należą do
południowosemickich i są spokrewnione z dialektami południowoarabskimi.
Ludy zamieszkujące Abisynię to mieszanka murzyńsko-semicka wywodząca się w prostej
linii z cesarstwa Aksum.
> Moze i Kryszniacy mantrujonc Hare hare nie wiedzom co mowiom?
Hare Hare oznacza Panie Panie (Lord Lord).
O ile teizm monistyczny (Advaita, Tylko Jeden, Wahdat el Wujood) jest uporządkowanym
statycznym poglądem, który w jakiś sposób jest w stanie oddać rzeczywistość (świat
realny jest w nim poznawalny drogą określonych trudnych procedur "tuningowania"
umysłu) - o tyle skrajnie personalistyczna i dualistyczna (Dvaita) wersja teizmu
reprezentowana przez Gaudiya Vaisnavów jest chaotyczna, a chaos nie sprawdza się jako
uniwersalne narzędzie poznawcze.
Dopóki istniejące w chrześcijaństwie krystalizujące się tendencje do postrzegania
świata jako transpersonalny (ponadosobowy - pojęcie wymyślone przez Sołowiewa, o
którym rozmawialiśmy w innym wątku) system uporządkowany będą łamane i roztapiane
przez dynamikę personalistycznego chaosu, dopóty niestety dla chrześcijan myśleć będę
o nich trochę przez pryzmat widzenia ich jako "hybrydowych Gaudiya", poznawczo nie
całkiem adekwatnych.
Dla mnie kwestią kluczową są sprawy epistemologiczne - fakt, że zarówno
chrześcijaństwo, jak i Gaudiya nie uznają procesu neutralnej koncentracji i absorpcji
bez podpór (mówiąc językiem gier "trybu obserwatora") jako podstawowego i najbardziej
zbliżonego do 1:1 narzędzia poznania rzeczywistości, tylko przywiązane są do imion,
smaków, zabarwień, podziałów i różnic i szukają wyzwolenia w czymś, co odchodzi od
Jedności Wszystkiego. Jak można widzieć adekwatnie rzeczywistość, kiedy postrzega się
(i afirmuje jako jej ostateczną istotę) tylko takie detale jej powierzchni jak
podział na role i aktorów, a nie ma "rentgena" prześwietlającego przez nią i
ukazującego jej statyczny, jednolity porządek?
|