6 palcow u raczki noworodka

11. Data: 2001-09-27 08:50:27

Temat: Re: Sadowa zgoda na amputacje zdrowego palca reki u dziecka ? Re: 6 palcow u raczki noworodka
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Sep 2001, Piotr Szkudlarek wrote:

> A czy na obrzezania dziecka tez potrzebna jest zgoda sadu?

chlopca nie jest potrzebna, zwlaszcza gdy jest to obrzezanie
z przyczyn religijnych natomiast w przypadku dziewczynek
w Polsce tak jak w wiekszosci cywilizowanych panstw jest
to zabronione i scigane prawem.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

12. Data: 2001-09-27 09:10:49

Od: Piotr Szkudlarek <s...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

O.k. a jaka jest podstawa prawan dla takiego stanowiska?

Piotr

13. Data: 2001-09-27 09:13:15

Temat: Odp: 6 palcow u raczki noworodka
Od: "Bacarelli" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boze bron nie usuwac tego palca.
Na pewno jej sie w zyciu przyda a znajac polskich lekarzy to ci potrafia
tylko kaleczyc

14. Data: 2001-09-27 09:39:00

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj problem jest prawny.
Dziecko sie urodzilo z 6 palcami. Zdrowymi palcami.
Rodzice zamierzaja amputowac dziecko 1 palec.
Wedlug mnie szpitalowi bedzie potrzebna sadowa zgoda na amputacje
zdrowego palca ze wzgledow estetycznych , gdyz wskazania zdrowotne nie
sa znane.

Komplikacje po amputacji palca moga byc nadal duze , co widac z budowy
dloni, dotyczajac kosci dloni i palcow i sama amputacja palca nie zmieni
budowy dloni, przygotowanej do
obslugi 6 palcow.

Zatem mam nadzieje ze taka zgoda niekoniecznie bedzie udzielona, i
dziecko nie zostanie okaleczone.
A bycie okaleczonym lub zycie z 6 palcami to wqybor jest zrozumialy.
Nie nalezy amputowac zdrowego palca.

I wyhamuj swoj wulgarny jezyk bo to nie budka z piwem.

J.

15. Data: 2001-09-27 09:59:20

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> Pytanie, czy ten palec bedzie funkcjonalny - czyli bedzie pelnil
> prawidlowo swoje funkcje, pytanie czy nie bedzie zaburzal funkcji
> innych palcow.

Czy bedzie funkcjonalny to ustala lekarze sadowi, ktorzy ewentualna
zgode beda wydawali lub nie.

> Tego typu wypowiedzi, gdzie przedstawia sie argumenty nie znajac
> calosci problemu sa na prawde kolego Dariuszu nie namiejscu.
(osobno )
Dokladnie.
Calosc problemu bedzie znana sadowi opiekunczemu, a lekarze sadowi zgode
wydadza lub nie , zgodnie ze stanem wiedzy i sztuki medycznej i dobrem
dziecka.

> Na przyszlosc prosze sie wyciszyc, poniewaz ludzie maja
> realny problem i oczekuja jakiejs pomocy a nie slowotoku.

Panie Piotrze niech Pan powstrzyma swoja niekompetencje.
W tych sprawach wlasciwa jest komisja etyczna i sad opiekunczy, gdyz
sprawa dotyczy
amputacji palca z powodow estetycznych.
Inne powody nie sa znane, ani nie zostaly ujawnione.
A zatem Panie Piotrze : Interests: Cardiology and Pulmonology
pozostaje Pan w temacie osoba postronna, (j.w.)
i prosze nie pouczac o czym mamy dyskutowac.

Orzecznictwo sadow w sprawach operacji dzieci, siostr sjamskich i innych
jest znane
a w tej sprawie najwazniejsze jest dobro dziecka a nie poczucie
estetyczne rodzicow, czy Pana Piotra.

> Nie wiesz i nie znasz sie to sie nie wypowiadaj

Dokladnie Panie Piotrze.
Czy jest Pan chirurgiem ze sie Pan wypowiada w tym temacie ?
Jezeli nie to do widzenia.

Najbardziej kompetentni beda tutaj lekarze sadowi, ktorzy okresla
interes i dobro dziecka i taka procedura jest standardowa w Niemczech.

Bo co bedzie Panie Piotrze, gdy dziecko w wieku doroslym bedzie mialo
komplikacje z reka, w skutek amputacji palca z powodow estetycznych ?
Wtedy moze dochodzic odszkodowania od szpitala, lekarza i rodzicow
i takie przypadki tez sa znane w orzecznictwie.

Okaleczenie dziecka w wyniku bledu w sztuce lekarskiej.

Zatem sad opiekunczy jest wlasciwy + lekarze sadowi.

A jezeli Pan Panie Piotrze nadal bedzie wykazywal brak interesu dziecka,
to przypominam ze zgodnie z kodeksem etyki medycznej, najwazniejsze jest
dobro pacjenta
a nie jego opiekunow prawnych.

EOF

16. Data: 2001-09-27 10:02:25

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> Klinika Chirurgii Reki

Nie ma problemu aby lekarze z tej kliniki wystapili przed sadem
opiekunczym i wykazali
celowosc amputowania zdrowego palca dziecka z przyczyn estatycznych lub
medycznych, gdy takie sie ujawnia.
Taka procedura jest standardem w Europie, gdyz celem oprocedury
medycznej jest dobro dziecka-pacjenta, a nie wzgledy estetyczne,
reprezentowane przez rodzicow.

17. Data: 2001-09-27 10:36:39

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Szkudlarek napisał:

> A czy na obrzezania dziecka tez potrzebna jest zgoda sadu?

Tak. Obrzezania dokonuje sie m.in. ze wzgledow wyznaniowych.
Zgode wydal wlasciwy sad stowarzyszenia wyznaniowego dla swoich
wyznawcow.
I obrzezania dokonuje sie w formie rytualu religijnego.

Czy lekarz cywilny, moze dokonac obrzezania dziecka na prosbe rodzicow
tego nie wiem. Nalezy zapytac biskupa lub duchownego odpowiedniego
wyznania.
Kazda religia moze miec tutaj swoje zasady.

Gdy obrzezanie nie jest dokonywane z powodow religijnych, rytualnych to
nalezy
rozeznac sprawe w dotychczasowym orzecznictwie.

Niewatpliwie jest to forma ingerencji w organizm dziecka, i gdy nie jest
to dopuszczone religia to nalezaloby wskazac inne podstawy niz tylko
kosmetyczne.

18. Data: 2001-09-27 10:40:18

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał:

> chlopca nie jest potrzebna, zwlaszcza gdy jest to obrzezanie
> z przyczyn religijnych

a jezeli brak podstaw religijnych ?

natomiast w przypadku dziewczynek
> w Polsce tak jak w wiekszosci cywilizowanych panstw jest
> to zabronione i scigane prawem.

Nawet gdy dokonywane z przyczyn religijnych ?

Czy mozesz podac podstawe prawna w obu przypadkach ?
W jakim sposob jest to scigane i przez jaki urzad , instytucje ?
Czy ginelokolog badajacy ma obowiazek zgloszenia prokuraturze ?

Definicja dziewczynki to jaki przedzial wiekowy ?
J.

19. Data: 2001-09-27 10:54:00

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Sep 2001, Dariusz wrote:

> Czy bedzie funkcjonalny to ustala lekarze sadowi, ktorzy ewentualna
> zgode beda wydawali lub nie.

Przede wszystkim to nie jest Pana sprawa, nie o to bylo pytanie
rodzicow dziecka i nie ma z postingu zadnych wynikacjacych przeslanek,
ze rodzice chca dziecku zrobic jakas krzywde. Pana postingi nie
sa zadna rada tylko wtracaniem sie w cudze zycie. Procedura prawna
jesli bedzie potrzebna to z pewnoscia zostanie wdrozona. Akurat
Akademia Medyczna w Poznaniu ma jedna z najlepszych w Polsce
Katedre Medycyny Sadowej. Takich spraw nie zaczyna sie od straszenia
rodzicow, ktorzy i tak maja zmartwienie, sadem tylko dokladnego
zbadania dziecka przez ortopede specjalizujacego sie w sprawach
chirurgii reki i oceny sprawy od strony medycznej.

Pisanie rodzicom, ze powinni sie cieszyc, bo ich dziecko
bedzie moglo byc wirtuozem fortepianiu jest jednak nie na miejscu.

Prosze na prawde dac sobie spokoj tym bardziej, ze jak Pan widzi
nie jestem jedyna osoba, ktora Pana o to prosi.

Prosze nie decydowac za lekarzy za rodzicow i za kompetentnych
prawnikow i prosze przestac kreowac sie na osobe wiedzaca
wszystko najlepiej.

W odpowiedzi pytajacego skierowalismy do kompetentnych specjalistow
i jak sadze oni beda w stanie pomoc pytajacemu.

P.
----

20. Data: 2001-09-27 10:58:47

Od: Miros/law 'Jubal' Baran <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz z grupy pl.sci.medycyna w
<P...@d...am.t
orun.pl> pisze:

> Na przyszlosc prosze sie wyciszyc, poniewaz ludzie maja
> realny problem i oczekuja jakiejs pomocy a nie slowotoku.

Obawiam się, że to raczej kolejna próba 'najazdu na grupę dyskusyjną' w
najlepszym (albo najgorszym) stylu pl.rec.paranoja. Proszę zwrócić
uwagę na osoby, które biorą udział w tych (w większej części
absurdalnych) wątkach...

pozdrawiam,
Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

It's six o'clock and time for the penguin on top of your terminal to
explode.

ciaza i okres
bol watroby
nerwy obwodowe ( pilna informacja )