Sadze - zapalenie sie.

1. Data: 2006-10-01 19:45:48

Temat: Sadze - zapalenie sie.
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

CO robić w sytuacji kiedy niechcący przypadkiem zapalą się sadze w
kominie - mówie o kominie ceglanym be wkładki wewnątrz budynku.
Zakmykac dostęp powietrza, wpychac pare wodną? a moze cos innego robić?
Niestety zdarza sie to samoczynnie co dwa tyg podczas zwykłego palenia
(z ograniczonym dostępem powietrza). Na kominiarza wydawał bym majątek a
zimą wchodzenie na oblodzony dach jest niebezpieczne. Nie jest to
podstawowe źródło ogrzewania.
--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

2. Data: 2006-10-01 20:27:25

Temat: Re: Sadze - zapalenie sie.
Od: "Mustafa" <M...@b...xx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zakmykac dostęp powietrza, wpychac pare wodną? a moze cos innego robić?
> Niestety zdarza sie to samoczynnie co dwa tyg podczas zwykłego palenia

moim zdaniem zmienić opał
to nie jest normalne żeby przez 2 tygodnie uzbierało się tyle sadzy żeby się
paliły

a wracając do sedna - jak masz porządny komin i nie masz strzechy na dachu
to się nie przejmuj
wypali się i po sprawie, znam ludzi którzy przez X-dziesiąt lat specjalnie
zapalali sadze żeby wyczyścić w ten sposób komin

3. Data: 2006-10-01 23:18:28

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mustafa napisał(a):

> moim zdaniem zmienić opał
> to nie jest normalne żeby przez 2 tygodnie uzbierało się tyle sadzy żeby się
> paliły

raz zapaliły się nam sadze w kominie kiedy zmienilam opał z marnego
na dużo lepszy

> [...]
> wypali się i po sprawie, znam ludzi którzy przez X-dziesiąt lat specjalnie
> zapalali sadze żeby wyczyścić w ten sposób komin

tą teorię też słyszalam jednak, widok słupa ognia z komina to nie
jest miły widok..

A co zrobić? Wujek kazał mi wsypać sól, dużo soli (tak z 2 kg) jak
już się palił. W zasadzie to nie wiem dlaczego?? Mama mówiła, że
mam nic nie robić. Wsypałam sól i było OK.
(Mieszkam w domku od dwóch lat, do tej pory zawsze w bloku, więc mam
marne doświadczenie)

Pozdrawiam!
Ania

4. Data: 2006-10-02 06:53:28

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś byłem w sklepie z art. wodno-nanalizacyjnymi oraz piecami i tam mieli
jakiś taki specyfik w paczce 20x20 zafoliowane to było. W środku coś
sypkiego i to miało się wrzucać do pieca a skutkiem spalenia tego miało być
oczyszczenie przewodu kominowego w wszelkich sadzu. Wszystko to po spaleniu
ustrojstwa miało spaść w dół, przewód miał zostać oczyszczony.

Znam kominiarzy i nie jest tak żle ;) No chyna że sam kupisz sobie kawałek
liny, kulkę i szczotkę. Szczotpol jakiś tam jest.
Nie są to czynności jakies bardzo skomplikowane, tylko trzeba się ubrudzić i
czasem z dachu nie zlecieć.

P.

5. Data: 2006-10-02 07:16:43

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na Allegro pod nazwą:

KATALIZATOR SPALANIA SADZY lub inne FLAMIT.

P.

6. Data: 2006-10-02 13:56:32

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@g...com napisał(a):

> [...]

Martwie się raczej o stabilność komina. Cegła nielubi chyba palenia ;)
Kiedyś pierwszym razem jak sie zapaliły sadze to smoła która była
efektem nieumiejętnego palenia i stopniowo wnikała w ściany komina
(palono kiedyś mokrym i sosnowym) Spowodowała ze potem wysiąkała z
cegieł do komina i tam paliła się - komin palił sie 21 godzin. Słupa
ognia nie było ale ściana w domu zaczęła śmierdzieć.

> tą teorię też słyszalam jednak, widok słupa ognia z komina to nie
> jest miły widok..
na pewno efektowny - szczególnie kiedy ma sie płaski dach pokryty papą...

> A co zrobić? Wujek kazał mi wsypać sól, dużo soli (tak z 2 kg) jak
> już się palił. W zasadzie to nie wiem dlaczego??

Domyślam sie ze tu chodzi o odcięcie dopływu powietrza - Sól rozpadając
sie uwalania podobno chlor a ten dobrze łączy sie w wysokich
temperaturach z woda w spalinach tworząc kwas solny osiadający na
ściankach komina w wyniku potem reakcji tego ustrojstwa i reakcji kwasu
z cegłami (a konkretniej z zaprawą) tworzy się więcej wody. taka mała
analiza - być może zupełnie błędna ale próbowałem doszukać sie sensu w
tym...
--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

7. Data: 2006-10-03 08:22:17

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> Martwie się raczej o stabilność komina. Cegła nielubi chyba palenia ;)

Bez obawy, wbrew pozorom temperaqtura nie jest wysoka.
Jeśli pokrycie dachu jest niepalne to ograniczyć dopływ powietrza, aby
sadze spokojnie się wypaliły.

> [...]
> cegieł do komina i tam paliła się - komin palił sie 21 godzin. Słupa
> ognia nie było ale ściana w domu zaczęła śmierdzieć.

To wina nieumiejętnego palenia (mokre drewno, zimny komin)
i słabej cegły. A nie sama kwestia zapenia się sadzy.

> na pewno efektowny - szczególnie kiedy ma sie płaski dach pokryty papą...

Kiedyś były dostępne sita kominowe z siatki miedzianej o oczkach 2x2 mm
oprawione na ramce. Zakładało się taką siatkę i sadze się
wypalały bez ryzyka pożaru.

Ja bym sugeorwał palić w kominku z większym nadmierem powietrza.
Wtedy jest mniejsze ryzyko spalania niezupełnego, którego rezultatem jest
sadza.
I nie przymykać szynerka, a jeśli już to bardzo niewiele.

Poza tym przeczyszczać komin szczotką kominiarską, sprzedają takie
szczotki spółdzielnie inwalidów.

W osadzaniu się sadzy sprzyja też turbulentny ruch spalin w kominie
co moze być wynikiem niedbałego murowania ("gluty" z zaprawy
sterczące do światła komina). Może warto rozwazyć wstawienie rury stalowej
do komina? Ja tak mam i nie ma tu problemów (szdze paliły się mi raz
i to świetny sposób na poprawę ciągu w kominie!).

8. Data: 2006-10-03 10:27:40

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marekjan napisał(a):
> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
>

> To wina nieumiejętnego palenia (mokre drewno, zimny komin)
> i słabej cegły. A nie sama kwestia zapenia się sadzy.
Bezpośrednio - nie ale czuć było - cegła pewnie jakiejś tandetnej
jakości była.

> Kiedyś były dostępne sita kominowe z siatki miedzianej o oczkach 2x2 mm
> oprawione na ramce. Zakładało się taką siatkę i sadze się
> wypalały bez ryzyka pożaru.

To sito musiało zostać zdjęte - ciąg szczególnie przy rozpalaniu był tak
słaby ze dym wychodził dołem. Pamietma kiedys jak załadowałem kocioł do
pełna mokrym a to była deszcozwa pogoda, i zimno dosc, to czesc dymu
zkomina pełazała po dachu a druga częsc "sączyła sie" wszystkimi
mołżiwymi miejscami w domu.

> Ja bym sugeorwał palić w kominku z większym nadmierem powietrza.
To nie kominek.
> Wtedy jest mniejsze ryzyko spalania niezupełnego, którego rezultatem jest
> sadza.
To wiem.
> I nie przymykać szynerka, a jeśli już to bardzo niewiele.
Jesli nie przymknę to wędrówka do piwnicy co kilka minut by nie przedobrzyć.

> Poza tym przeczyszczać komin szczotką kominiarską, sprzedają takie
> szczotki spółdzielnie inwalidów.
Szczotka jest tylko niema komu wejsc na dach.

> W osadzaniu się sadzy sprzyja też turbulentny ruch spalin w kominie
> co moze być wynikiem niedbałego murowania ("gluty" z zaprawy
> sterczące do światła komina)
O, to jest bardzo mozłiwe.
. Może warto rozwazyć wstawienie rury stalowej
> do komina?
12m długości. 20 x 20 cm.
Ja tak mam i nie ma tu problemów (szdze paliły się mi raz
> i to świetny sposób na poprawę ciągu w kominie!).
Prawda tylko troche niekomfortowy.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

9. Data: 2006-10-03 15:03:03

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bezpośrednio - nie ale czuć było - cegła pewnie jakiejś tandetnej
> jakości była.

Z pewnością.

> To sito musiało zostać zdjęte - ciąg szczególnie przy rozpalaniu

Sito zakłada się w razie zapalenia się sadzy, anie na stAłe!

był tak
> słaby ze dym wychodził dołem. Pamietma kiedys jak załadowałem kocioł do
> pełna mokrym

Błąd w obsłudze pieca.

> To nie kominek.

Niezależnie co, ale regulacja albo szyberkiem albo dopływem powietrza
być musi. Przewaznie jest jedno i drugie.

> Jesli nie przymknę to wędrówka do piwnicy co kilka minut by nie
przedobrzyć.

Wymieniś kocioł na nowszy, albo palić w tym zgodnie z zasadami sztuki.

> Szczotka jest tylko niema komu wejsc na dach.

Wezwać kominiarza.

> . Może warto rozwazyć wstawienie rury stalowej
> 12m długości. 20 x 20 cm.

Ile by nie było, zawsze wrto, zwłaszcza, gdy cegła jest wątpliwej jakości.

> Prawda tylko troche niekomfortowy.

Dla mnie komfortowy.
Szyberek na rozcież, regulacją powietrza reguluje się
intensywność palenia sadzy.

Lepiej nie domykać szyberka, lub palić WYŁACZNIE suchym drewnem

10. Data: 2006-10-03 16:09:47

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

marekjan napisał(a):
> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
>

> Błąd w obsłudze pieca.

niepowtarzaj mi, jak zobaczyłem dzis wylewajacy sie dym z kratki
wentylacyjnej mało zawału nie dostalem , a przy okazji zoabczyłem
jeszcze zę komin pękł. - nie było tegowidac gołym okiem ale jest
pekniety i dym dostawał sie do pionu kanalizacyjnego..

> przedobrzyć.
>
> Wymieniś kocioł na nowszy, albo palić w tym zgodnie z zasadami sztuki.
Zasady sztuki - MODE ON

> Wezwać kominiarza.
Kominiarz darmowy przyjeżdża co 2 tygodnie - i na razie starcza.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

kupuje mieszanie - proszę o porad
Gdzie jest napisany model lodówki (8 letnia whirlpool)
Zakup maszynki do mięsa
video panasonic NV-J35HQ
Jaki termometr (głównie dla dziecka)?