Sadze - zapalenie sie.

11. Data: 2006-10-03 16:34:24

Temat: Re: Sadze - zapalenie sie.
Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/2/2006 3:56 PM, Osadnik wrote:

> Domyślam sie ze tu chodzi o odcięcie dopływu powietrza - Sól rozpadając
> sie uwalania podobno chlor a ten dobrze łączy sie w wysokich
> temperaturach z woda w spalinach tworząc kwas solny osiadający na
> ściankach komina w wyniku potem reakcji tego ustrojstwa i reakcji kwasu
> z cegłami (a konkretniej z zaprawą) tworzy się więcej wody. taka mała
> analiza - być może zupełnie błędna ale próbowałem doszukać sie sensu w
> tym...

Tak średnio to wygląda. :-)
NaCl jest odporny termicznie, nawet bardzo wysoka temperatura nie
powoduje jego rozkładu. Parowanie też jest minimalne (t.topn. NaCl
wynosi ok. 800 oC, a t.wrz. 1460 oC). Chlor może wydzielić się, ale w
warunkach silnie utleniających, natomiast w piecu panują zazwyczaj
warunki redukujące. Jeśli nawet coś się rozłoży, to ilość wody, jaką ten
proces mógłby wygenerować jest zupełnie symboliczna.
O ile wiem, komercyjne środki do usuwania sadzy z komina oparte są na
solach miedzi, które mogą zapewne katalizować utlenianie sadzy. NaCl
wydaje się mało odpowiedni do tej roli.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

12. Data: 2006-10-03 21:44:26

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Sobkowski napisał(a):
> On 10/2/2006 3:56 PM, Osadnik wrote:
NaCl
> wydaje się mało odpowiedni do tej roli.
Dzieki za oswiecenie. Btw, co kupic na odsmolenie kotła wewnatrz? Ile
to kosztuje i czy mozna kupuic w loklanym skladzie?

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

13. Data: 2006-10-03 22:32:29

Od: "Kris_eS" <slebioda@USUŃbiol.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

| Dzieki za oswiecenie. Btw, co kupic na odsmolenie kotła wewnatrz? Ile
| to kosztuje i czy mozna kupuic w loklanym skladzie?

U mnie dziala, ale wizyty kominiarza to nie zastapi
http://allegro.pl/search.php?string=sadpal
pozdr

14. Data: 2006-10-04 21:38:56

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris_eS napisał(a):
> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> U mnie dziala, ale wizyty kominiarza to nie zastapi
> http://allegro.pl/search.php?string=sadpal

Kupiłem dziś w swoim lokalnym skąłdzie 15zł- i z tego co widze to tam
tylko siarczan miedzi jest. ładnie na niebiesko się pali ale.. efektów
gołym okiem nie obserwuję... Mimo ze zgodnie z opisem na opakowaniu.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

15. Data: 2006-10-06 15:31:27

Od: DwaSkrzydla <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mogłbys podac jakiś zakres temperatur?
500,1000?
Pdr.Mariusz

marekjan wrote:
Bez obawy, wbrew pozorom temperaqtura nie jest wysoka.

kupuje mieszanie - proszę o porad
Gdzie jest napisany model lodówki (8 letnia whirlpool)
Zakup maszynki do mięsa
video panasonic NV-J35HQ
Jaki termometr (głównie dla dziecka)?