Sałata

1. Data: 2004-06-17 11:43:27

Temat: Sałata
Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to banalne - ale czy ktoś zna jakieś proste zastosowanie sałaty -
oprócz tradycyjnego dodatku do obiadu? Czy można spożytkować większą ilość
tak żeby sobie nie obrzydzić? Szkoda wyrzucać a dostawy (z działki) prawie
codziennie. Jak nie zmarnować sałaty kiedy pierogi z truskawkami na
tapecie.?

1. Data: 2004-06-17 11:52:23

Temat: Re: Sałata
Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SabAda" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tak żeby sobie nie obrzydzić? Szkoda wyrzucać a dostawy (z działki) prawie
> codziennie. Jak nie zmarnować sałaty kiedy pierogi z truskawkami na

Obrzydzić sałatę? Buźnierca ;)

Na kolacje jadaj:
- sałatę z pomidorem, jajkiem, rzodkiewką, sosem majonezowym
- sałatę z arbuzem i serem pleśniowym niebieskim krajanym w kostkę
- sałatę z dowolnymi dodatkami i vinaigrette
- sałatę z pomidorem, ogórkiem, papryką świeżą i serem białym, polaną oliwą
i sowicie opieprzoną (coś a la szopska)
i te de.

Cokolwiek z warzyw dodasz, a doprawisz, a dodać możesz też sery - codziennie
inna sałatka, z chupiącą bagietką - mniam!

Margola Wielbicielka Sałaty

1. Data: 2004-06-17 11:55:58

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z makrelą wędzoną, cytryną, oliwą

1. Data: 2004-06-17 12:00:27

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie dam rady całej sałacie -a z moim takie numery nie przejdą. On jak je
kanapkę to tylko z jednym składnikiem. Następna jest z kolejnym. Mieszanki,
pasze, sałatki - nie idą.

1. Data: 2004-06-17 12:01:19

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie ma jakiejś potrawy żeby michę sałaty zużyć naraz?

1. Data: 2004-06-17 12:02:28

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
je
> kanapkę to tylko z jednym składnikiem. Następna jest z kolejnym.

Wiem że jest zupa z sałaty.
Ale nie znam przepisu niestety.

Zawsze można tez oddać nadmiar komuś znajomemu, a może odwdzięczy się kiedyś
czymś innym.

Sowa

1. Data: 2004-06-17 12:09:52

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem że jest zupa z sałaty.
> Ale nie znam przepisu niestety.

-dzięki za podpowiedź. Znalazłam zupę z sałaty u optymalnych.
Może poeksperymentuję. Wklejam przepis

1500 g wywaru z kości i warzyw

. 2 duże główki sałaty zielonej

. 100 g masła extra

. 200 g kalafiora

. 200 g pomidorów

. 60 g żółtego sera

. 20 g mąki

. 30 g ketchupu

. 150 g śmietany 30%

. ocet, sól, pieprz, czosnek, gałka muszkatołowa - do smaku

Sałatę oczyścić z pożółkłych i uszkodzonych liści. Opłukać, pokrajać, dodać
masło i udusić na małym ogniu, często mieszając. Całość zemleć. Kalafior
opłukać w lekko zakwaszonej wodzie, podzielić na cząstki, zalać wywarem i
ugotować.
Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i pokrajać w cząstki.
Masło rozgrzać, wymieszać z mąką i zasmażyć, nie rumieniąc.
Połączyć z kalafiorem, przecierem z sałaty, pomidorami, ketchupem, śmietaną
i startym serem. Zagotować i doprawić do smaku.
Skład w 100 g potrawy

Białko 2,1
Tłuszcz 7,5
Węglowodany 1,9

1. Data: 2004-06-17 12:20:10

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

SabAda wrote:

> -dzięki za podpowiedź. Znalazłam zupę z sałaty u optymalnych.
> Może poeksperymentuję. Wklejam przepis
>
> [...]
> . 30 g ketchupu

o jeny, kto to wymyslil? po kiego grzyba ten ketchup (jak pomidory i tak juz
sa)?

Th.

1. Data: 2004-06-17 12:22:50

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 17 juin 2004 ŕ 14:02:28, Sowa a écrit :

> Wiem że jest zupa z sałaty.
> Ale nie znam przepisu niestety.

Tutaj kilka przepisow, niestety po francusku (moze sie ktos zlituje,
ja pedze do pociagu wlasnie...):

http://minilien.com/?vLMaqnFUE2

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-06-17 13:15:30

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> Cokolwiek z warzyw dodasz, a doprawisz, a dodać możesz też sery - codziennie
> inna sałatka, z chupiącą bagietką - mniam!

Lub tez mieso. Ja np. dodaje plasterki suszonej kaczki albo szynki, do
tego ogorek, pomidor, winegret i mam salate fulwypas ;) Albo ostatnio:
wedzonego sledzia, gruszke, sos ze smietanki i chrzanu. Takie rzeczy
podaje na lekka kolacje, poza tym najwyzej sorbet i nic wiecej nie trzeba.

--
Kot
m...@p...onet.pl

zirbadza - co to za potrawa