Sałata

1. Data: 2004-06-17 13:37:01

Temat: Re: Sałata
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SabAda" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cas175$csh$1@atlantis.news.tpi.pl...
> A nie ma jakiejś potrawy żeby michę sałaty zużyć naraz?

Sałatka jako potrawa na śniadanie/kolację:
Sałata porwana na kawałki, jajka na twardo, pomidory, jakaś wędlina (typu
szynka, łopatka, baleron), ser żółty- pokroić w kostkę, majonez (nie
dużo),sól, pieprz i wymieszać. można dod., szczypiorek, koperek.

Albo prosta sałatka do głównego dania:
sałata ze szczypiorkiem i sosem vinegre (olej, cytryna, cukier, sól,
odrobina wody - wymieszać)

Iwona

1. Data: 2004-06-17 15:34:11

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> o jeny, kto to wymyslil? po kiego grzyba ten ketchup (jak pomidory i tak
juz
> sa)?
> Th.

E, tam - można sobie dobrać przecież składniki po swojemu. Zrobiłam na
szybko, ale wrzuciłam wszystko "na oko" bo się śpieszyłam, a sałaty to chyba
ze trzy razy tyle (chociaż moje sałatki były małe). Oczywiście nie dałam
tyle śmietany bo nie strosuję diety optymalnych.
Zupka nawet mi smakowała. Ale lepszym stało się odkrycie, że taka sałata
podduszona na masełku kurczy się bardzo i można zjeść ją np. z chlebkiem.

1. Data: 2004-06-17 17:37:39

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

SabAda <s...@o...pl> napisał(a):

> A nie ma jakiejś potrawy żeby michę sałaty zużyć naraz?

Sprobuj taka salte. Ta sama salata, ale inna :-)
Proporcje na 4 osoby (pol glowki na glowe.)

Wez 2 duze, zwarte glowki salaty. Zdjac zewnetrzne lisci, aby zostaly tylko
te bielsze, Odciac korzen, ale uwazac aby glowka sie nie rozpadala. Dobrze
(naprawde dobrze...) umyc pod beizaca woda rozchylajac liscie, itp..
Otrzasnac wode, osuszyc papierowym recznikiem i wlozyc do lodowki az do
podania.

Wykonac sos, np. cytrynowy:
W sloiku z nakretka zmieszac
1/2 szklanki oliwy z oliwek (dobrej...)
1/4 szklanki soku z cytryny
lyzeczka czarnego pieprzu
lyzeczka soli (do smaku, nie przesadzac)
lyzka musztardy
dwie lyzki bardzo drobno posiekanej czerwonej cebuli (moze nie byc.)
Sloik zakrecic i wszystko to dobrze wymieszac energicznie nim potrzasajac.

Glowki salaty wyjac z lodowki, przekroic na pol, polozyc na salaterkach
(plaska strona do dolu, ale jak kto chce...), polac obficie sosem i
udekorowac np. mala galazka pietruszki. Podawac zimna salate polana sosem w
temperaturze pokojowej. Moze byc inny sos, ale zeby mial zdecydowany smak i
kontrastowal dobrze z zimna salata.

1. Data: 2004-06-17 17:59:06

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

SabAda <s...@o...pl> napisał(a):

> A nie ma jakiejś potrawy żeby michę sałaty zużyć naraz?

Jescze jeden przepis. Tego nie probowalem, ale wyglada ciekawie.
Salata podduszana.

1/4 szklanki oliwy z oliwek
2 cykorie
2-3 glowki salaty
2 lyzki czosnku przepuszczonego prze praske
1 lyzeczka zmielonej kolendry
1 lyzka tymianku
1 lyzeczka rozmarynu
szklanka wody
2 lyzki octu winnego
1/2 szklanki smietany

Nagrzac piecyk do 175C.

Wyczyscic salate, odrywajac stare liscie, itp. Tak samo cykorie. Przeciac
na pol (od korzenia) i owe "polglowki" dobrze umyc i wysuszyc. Tak samo
przeciac cykorie. Postawic duze naczynie do pieczenia z pokrywka na
palniku, wlac oliwe i rozgrzac na srednim plomienu. Dodac salate i smazyc
az bedzie zlocista ze wszystkich stron. (mozna to robic na raty jesli
salata sie nie miesci na raz.)
Dodac czosnek, kolendre, tymianek, rozmaryn, wode i ocet. Przykryc, wlozyc
do piecyka na 15 minut. Wyjac z piecyka. Wyjac salate i cykorie, ochlodzic
i wycisnac (do tego samego garnka) nadmiar sosu z salaty. Zawartosc garnka
podgrzac, dodac smietane i powoli dobrze podgrzac ciagle mieszajac. Zdjac z
ognia, schlodzic.
Salate i cykorie pociac na mniejsze czesci, ladnie ulozyc na polmisku i
polac sosem. Podawac jako jarzynke.

1. Data: 2004-06-17 18:12:10

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Jescze jeden przepis. Tego nie probowalem, ale wyglada ciekawie.
> Salata podduszana.

-dzięki -faktycznie dość ciekawie wygląda. Sałata podsmażona (w tej zupce
powyżej) ma ciekawy smak i zapach. Taka z piekarnika może też - trzeba
spróbować.

zirbadza - co to za potrawa
Żelatyna -pomocy!
Coś z kolendrą?