Re: Samobójstwo, a płeć

Data: 2001-03-14 09:53:28
Temat: Re: Samobójstwo, a płeć
Od: "loggy" <u...@g...pl>

Mężczyzna z reguły podchodzi inaczej do rozwiązywania problemów niż kobieta.
Kobiety myślą emocjonalnie. Jest to związane z odmienną budową ich mózgu.
Jak wiadomo człowiek ma dwie półkule (lewą i prawą), jedna odpowiedzialna
jest za uczucia, a druga za myślenie (oczywiście w przybliżeniu i nie
pamiętam która za co).
U podstawy czaszki znajduje się fragment zwany hipokampem który m.in. łączy
obie półkule. U kobiet występuje znacznie większa ilość połączeń między
półkulami, dlatego działanie obu półkul mózgu wpływa na siebie wzajemnie, W
efekcie kobiet myślą bardziej emocjonalnie od mężczyzn, którzy z reguły
myślą trzeźwo i z chłodną kalkulacją. Kobieta będąca w złym nastroju
emocjonalnym również myśli niepozytywnie !
Mając to na uwadze u kobiet obserwujemy większe współczucie dla innych, chęć
pomocy czy większą religijność. Jeśli kobieta sama popada w kłopoty czy
depresję również częściej poszukuje czy oczekuje pomocy od kogoś z zewnątrz.
Oczekuje zrozumienia. Dlatego próba samobójcza kobiety jest wołaniem o
pomoc. Często też kobieta przed podjęciem takiej próby daje wyraźne znaki o
swoich zamiarach.
Mężczyzna natomiast nie przejawia aż takiej chęci do pomocy jak kobieta,
raczej woli by każdy był zdany na siebie i sam sobie radził. Dlatego w
trudnych sytuacjach mężczyzna sam szuka rozwiązania, a jeśli go nie znajdzie
w prostych sposobach czasami znajduje je w samobójstwie.

Ciekawy, lecz w związku z tym co napisałem wyżej, zupełnie wytłumaczalny
jest fakt, iż skuteczność samobójstw przy podjętych próbach jest u mężczyzn
12 krotnie większa niżu kobiet !!! Bo mając taki cel mężczyzna mimo emocji
wszystko dokładnie zaplanuje i będzie to skuteczne.

Oczywiście wśród przedstawicieli jednej płci różne jest natężenie cech płci
przeciwnej dlatego np. jedni mężczyźni myślą bardziej emocjonalnie od
innych, jednak ogólnie ten schemat jest poprawny.

Pozdrawiam

Loggy

Użytkownik Aphex <D...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:98lnj5$v01$...@t...euromedia.pl...