Scianka dzialowa, wydzielenie prysznicu

1. Data: 2003-03-20 11:04:49

Temat: Scianka dzialowa, wydzielenie prysznicu
Od: "rafh" <*rafh*@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wymyslilem wydzielenie z czesci kuchni prysznica, jednak musialbym go
zgrabnie obudowac scianka/sciankami dzialowymi. Specjalista nie jestem,
wrecz przeciwnie. Czy istnieje mozliwosc zastosowania do tego plyty
gipsowo-kartonowej? Jesli tak to jak to sie montuje - czy znacie moze gdzies
w necie opisy, rady, wskazowki?

pozdr
Rafal z Torunia

1. Data: 2003-03-20 11:15:11

Temat: Re: Scianka dzialowa, wydzielenie prysznicu
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy istnieje mozliwosc zastosowania do tego plyty
> gipsowo-kartonowej?

Zastosuj stelaż z profili stalowych i płyty gipsowo-kartonowe
wodoodporne (zwykle mają kolor zielony w przeciwieństwie od zwykłych
szarych) dodatkowo zabezpiecz je tzw. folią w płynie np. Woder E Atlasu.
W środek ściany daj wełnę mineralną.

> Jesli tak to jak to sie montuje - czy znacie moze gdzies
> w necie opisy, rady, wskazowki?

Opisy montażu znajdziesz m.in. na www.norgips.pl, www.rigips.pl.

Jeśli masz dwie ręce, wiertarkę, piłę do metalu, wkrętak, szpachtel,
poziomice i nóż do tapet powinieneś sobie poradzić :-)

Jak masz dodatkowe pytania to pisz.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
mailto:w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-20 16:25:55

Od: "Roberth" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jaki jest mniej wiecej koszt materialow do takiej scianki ?

Pozdrawiam
Rem

1. Data: 2003-03-20 20:31:41

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jaki jest mniej wiecej koszt materialow do takiej scianki ?

Przy takiej liczbie danych jaką podałeś tj. zero danych określić się nie da.

Podam Ci jednak ceny poszczególnych składników - uważam, że udało mi się
wynegocjować je dobrze :-)

profil CW 50 3m - 6,48 zł netto/sztukę, VAT 7
taśma akustyczna szer. 10mm, 20mb 31,29 zł netto/rolka , VAT 7
wkręty do płyt g-k 3,5x25 15,10 zł/kg VAT 22
wełna min. ROCKWOOL Superrock gr. 5 1000x600 29,91 zł netto /12
sztuk(balot) VAT 7
profil UW 50 4MB 4,20 zł netto/sztukę VAT 7
płyta g-k NORGIPS GKB 1,2m x 3,0m x 12,5 mm 10,69 zł netto/sztuka VAT 7
NORGIPS taśma antyrysowa rolka 20mb 1,90 zł netto/sztuka VAT 22

Ceny liczone z transportem własnym nabywcy.

Ścianę stawiam sam, więc nie potrafię Ci powiedzieć ile wynosi
robocizna. Ile potrzebujesz poszczególnych elementów na m2 prostej
ściany i ich opis znajdziesz np na stronach www.norgips.pl -> zastosowania.

Jeśli masz jakieś "przeszkody" np. drzwi to automatycznie wychodzi mniej
płyty ale za to więcej słupków pionowych tj. profili CW.

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2003-03-20 20:38:54

Od: "Rem" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry ze nie podalem nic wiecej ale rzadko kiedy ktos pisze tutaj az tak
precyzyjnie jak Ty :)
scianka ma miec szerokosc ok 1,20m i wysokosc max 2,5m. Chodzi o scianke do
prysznica do ktorej beda przymocowane drzwi (zawiasy beda przymocowane do
normalnej sciany a na g-k bedzie tylko zamykanie). Czy taka scianke kupuje
sie na wymiar czy to sie jakos sklada z kawalkow ? Czy taka scianka wytrzyma
pod prysznicem i oczywiscie czy mi plytki z tego nie odpadna po jakims
czasie :)
Gdzies indziej slyszalem zeby zrobic taka scianke z ytong-ow, ktore
rozwiazanie ma wiekszy sens i oczywiscie nizsza cene ?

Pozdrawiam
Rem

1. Data: 2003-03-21 19:51:06

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sorry ze nie podalem nic wiecej ale rzadko kiedy ktos pisze tutaj az tak
> precyzyjnie jak Ty :)
Cieszy mnie Twoja opinia, jakbyś wiedział jaki wykonuję zawód to ... byś
zrozumiał skąd moje uwagi na temat danych a właściwie ich braku :-)

> scianka ma miec szerokosc ok 1,20m i wysokosc max 2,5m.

> Czy taka scianke kupuje
> sie na wymiar czy to sie jakos sklada z kawalkow ?

Ściankę z płyt g-k na stelażu "rzeźbisz" oczywiście sam, obliczasz ile
potrzebujesz profili (jak znam życie to i tak trzeba będzie je jeszcze
co najmniej raz dokupować ;-) i innych elementów.

Czytając jednak Twoje dodatkowe wyjaśnienia to mam wrażenie, że dla
Ciebie lepsza będzie ścianka z bloczków z betonu komórkowego np. Ytonnga
ale nie konieczne mogą być bloczki zwykłe tj. "niefirmowe"

Nad drzwiami dasz ceownik zamocowany do ściany i oparty dodatkowo na
wznoszonej ścianie. Mym zdaniem powinna ona powstać (bynajmniej w
warunkach amatorskich) co najmniej w trzech etapach - tak by zaprawa
poprzednich etapów zdążyła stwardnieć a ściana trzymała pion - ale to
mogą być takie moje "bajania" bo z murowaniem to miałem doczynienia
niezbyt dużo.

Dodam tylko, że cena netto jednego bloczka z betonu komórkowego
12cmx24cmx59cm wyniosła dla mnie ostatnio 2,42 zł/szt VAT 7%

Inne uwagi dot. swojej ścianki otrzymałeś już w dniu 13 marca br.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

Planowanie podróży
Kuchenka elektryczna - koszty?
pralka do zabudowy...jaka?
sztukaterie Wrocław
Włącznik światła na podczerwień - pytanie?