Scones

1. Data: 2007-07-07 16:18:54

Temat: Scones
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Scones (wym. skonz)
Porcja na jedna blache

500 ml maki
100 ml cukru
100 gr masla pokrojonego w kawalki
3/4 lyzeczki sody oczyszczonej
1 lyzeczka polskiego proszku do pieczenia
starta skorka z 1 cytryny

100 ml soku cytrynowego
100 ml smietanki zmieszanej z mlekiem pol na pol (Half&Half)

1 malutkie jajko + 2 lyzki Half&Half do pomazania na wierzchu
1 szklanka zamrozonych malin, jezyn, lub innych jagod (nie rozmrazac
przed uzyciem!)

Piec rozgrzac do 220C/425F.

Przygotowac wszystkie skladniki w odpowiedniej kolejnosci. W malakserze
umiescic make, cukier, proszek, sode, skorke cytrynowa, maslo. Teraz
polaczyc H&H z sokiem cytrynowym i zawirowac malakser jednoczesnie
dodajac ten plyn, okolo 15-20 sekund. Bardzo wazne, zeby nie laczyc tych
plynow, az dopiero tuz przed dodaniem do sypkich skladnikow. Bedzie
bardzo kluchowate, klejace sie ciasto, ktore od razu "puchnie" od
zmieszania sody z sokiem. Nalezy byc dzielnym i szybko lapkami przelozyc
kluchy na stolnice (stol czy blat) osypana maka, tworzac nierowny,
kluchowaty, dlugi prostokat. Musi sie to wszystko odbywac w dosc szybkim
tempie, zeby nie stracic zbyt duzo dzialania sody. Na ciasto wysypac
zamrozone owoce i zawinac w rulon, z grubsza. Podsypywac maka, jesli sie
klei. Uklepac rekoma w dluga, waska pryzme o grubosci 10 cm. Owoce moga
wystawac przez dziurki. Roztrzepac jajko z half & half i pomazac scones
pedzelkiem po wierzchu. Pokroic w trojkaty |\/\/\/\| ostrym nozem,
przekladac na blache wylozona pergaminem, lub wysmarowana maslem i
oproszona maka. Natychmiast wstawic do pieca, piec 12-15 minut az zlote
z ciemniejszymi plamami. Bardzo rosna, wiec nalezy zostawic sporo
miejsca pomiedzy kawalkami. Podac gorace. Mozna smarowac maslem i
dzemem, lub clotted cream.

Zamiast malin, mozna dodac rodzynki, czy suszone porzeczki namoczone w
brandy przez noc. Nawet kawalki czekolady.

Latwe do odgrzewania w mikrofali - 10 sekund. Mozna tez je zamrozic po
upieczeniu i rozmrazac w goracym piecu przez 7-8 minut.
Magdalena Bassett

2. Data: 2007-07-10 07:49:05

Temat: Re: Scones
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:138vf7gk8shqb44@corp.supernews.com...
> Scones (wym. skonz)
> Porcja na jedna blache

Zrobilam wczoraj. Ale zastanawiam sie, czy one powinny sie tak "rozlazic"?
Tzn. nie sa takie równe i ladne, tylko troche sie znieksztalcily. Czy takie
powinny byc?
W smaku rewelacja!!! Mój Maz wpadl na pomysl posypania ich w przyszlosci
przed pieczeniem brazowym cukrem na wierzchu (tak jak Twoje ciasto owocowe),
zeby byly chrupiace.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

3. Data: 2007-07-10 15:50:20

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:

> [...]
> przed pieczeniem brazowym cukrem na wierzchu (tak jak Twoje ciasto owocowe),

Tak, jak najbardziej maja sie rozlazic i miec nierowna powierzchnie.
Niektorzy smaruja spod dzemem i jedza "do gory nogami", inni przecinaja
w poprzek, inni rozrywaja na kawalki, ale wiekszosc je w calosci.
Zrobie zdjecie nastepnym razem.
MB

4. Data: 2007-07-10 16:32:20

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:1397alv992e5gf7@corp.supernews.com...
> Tak, jak najbardziej maja sie rozlazic i miec nierowna powierzchnie.
> Niektorzy smaruja spod dzemem i jedza "do gory nogami", inni przecinaja w
> poprzek, inni rozrywaja na kawalki, ale wiekszosc je w calosci.

U nas znikają bez żadnych dodatków. Są pyszne.

> Zrobie zdjecie nastepnym razem.

Fajnie. Ciekawa jestem, jak wyglądały Twoje.
Moje z wyglądu są nieciekawe, ale pomyslałam, ze to może przez metodę, jaką
je robiłam. Nie mam malaksera, więc wyrabiałam ciasto chwilę mikserem. Jak
juz chciałam przełożyć na tacę do formowania, okazało się, ze mikser nie
wyrobił dobrze i zostało na dnie trochę suchych składników, więc ostatecznie
i tak wyrabiałam chwilę ręką.

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

5. Data: 2007-07-11 22:44:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 07 Jul 2007 09:18:54 -0700, Magdalena Bassett
<i...@b...com> wrote:

>Scones (wym. skonz)
>Porcja na jedna blache

To mi wyglada na rock cakes!

tutejsze scones (ktore, z lekka po szkocku mozna wymawiac scunz)
wykrawa sie karbowana wycinanka, grubosc ok 2 cm przed
pieczeniem, po upieczeniu zazwyczaj widac jakby przerwe w pasie i
wtedy sa split scones, z bita smietana i dzemem. ze tak powiem,
co kraj to obyczaj!! :))))

z zoltym serem u nas sa tez scones. tez dobre.

pierz
K.T. - starannie opakowana

6. Data: 2007-07-12 03:26:49

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> To mi wyglada na rock cakes!

"Rock cakes and murder at the Vicarige" :)

> tutejsze scones (ktore, z lekka po szkocku mozna wymawiac scunz)

u nas dlugie "o", skounz, bo skonz czy sckanz to polplaskie lampki na
scianie :)

> [...]
> co kraj to obyczaj!! :))))
>
> z zoltym serem u nas sa tez scones. tez dobre.

Oj to to! tyle ze ja tne nozem i moje sie bardziej rozlaza, bo maja
bogatsze ciasto. A z serem nie probowalam - dobry pomysl, moze mniejsze
na jedno ugryzienie. Sprobuje.

Wydaje mi sie, ze mozemy teraz zalaczac zdjecia - tu wklejam zdjecie
moich skones z mrozonymi jezynami, zobaczmy, czy sie przyjmie.
MB

7. Data: 2007-07-12 16:19:12

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

>Barbara K. wrote:
> Fajnie. Ciekawa jestem, jak wyglądały Twoje.

Mam to zdjecie, usilowalam wyslac, ale mimo wycinania Twojego adresu,
cos mi odbija. Napisz do mnie, to Ci przesle.
MB

8. Data: 2007-07-12 16:52:15

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:

>Nie mam malaksera, więc wyrabiałam ciasto chwilę mikserem.

Zupelnie co innego. Wrecz nie mozna tego ciasta robic mikserem, bo zrobi
sie glut. Jesli sie nie ma malaksera, to tak:

Make, cukier, sode i maslo posiekac nozem, az drobne. Zebrac w krazek,
zrobic wglebienie, wlac plyn i szybko widelcem mieszac, zaczynajac od
srodka ku brzegom. Gdy polaczone, zarobic szybko palcami. Gdy nie bedzie
widac suchej maki, ciasto jest gotowe. Nie nalezy wyrabiac, czy
wygniatac, itp. Soda i plyn (sok cytrynowy) dzialaja szybko i niezbyt
dlugo, i dlatego ciasto trzeba szybko robic, i szybko do pieca, bo
inaczej oklapnie, nie wyrosnie, albo bedzie jak karton.

MB

9. Data: 2007-07-12 22:17:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Jul 2007 20:26:49 -0700, Magdalena Bassett
<i...@b...com> wrote:

>"Rock cakes and murder at the Vicarige" :)

>u nas dlugie "o", skounz, bo skonz czy sckanz to polplaskie lampki na
>scianie :)
========
a u nas wymowa skounz jest bardzo non-U!!

> [...]
>
>Wydaje mi sie, ze mozemy teraz zalaczac zdjecia - tu wklejam zdjecie
>moich skones z mrozonymi jezynami, zobaczmy, czy sie przyjmie.

nie widze go....
a tak poza tym to wychodzi, ze bede musiala je zrobic i wtedy
pstryknac. ale nie bedzie z clotted cream (zabiloby mnie pewnie
na pniu!), bo ja nie smietanowa! tylko maslana lub maslana i
dzemowa

pierz

p.s. jutro ciasto owocowe - bedzie z gruszkami, truskawkami i
czarnymi porzeczkami
K.T. - starannie opakowana

10. Data: 2007-07-13 16:20:48

Od: "martertor" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:139cl42mebjhh70@corp.supernews.com...

> Mam to zdjecie, usilowalam wyslac, ale mimo wycinania Twojego adresu, cos
> mi odbija.

Charakterek klimakteryjny i klimakterek charakterologiczny

eni

tarta
Placek drozdzowy z czarna porzeczka?
Coś dla Pansli ;)
ciasto z brzoskwiniami z puszki
Z jakich ziemniakow frytki i czym zabezpieczyc biszkopt