Sekator przyjacielem

1. Data: 2000-10-16 06:00:44

Temat: Sekator przyjacielem
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Czas cišć winorośla. Bez większych sentymentów.
Pozdrawiam:-)
Janusz

2. Data: 2000-10-16 06:26:17

Temat: Re: Sekator przyjacielem
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> Czas ciąć winorośla. Bez większych sentymentów.

Teraz, a nie pod koniec lutego??
Pozdrawiam Krystyna

3. Data: 2000-10-16 06:38:45

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał:

> Czas cišć winorośla. Bez większych sentymentów.
Napisz cos więcej na ten temat - co ciąć teraz, co na wiosnę.
Krzysztof

4. Data: 2000-10-16 08:01:52

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Oct 2000, Janusz Czapski wrote:
Cze,
> Czas ciąć winorośla. Bez większych sentymentów.
> Pozdrawiam:-)
> Janusz

moze zaproponujesz jakas latwa forme ciecia dla wszystkich?

D.P.

Ja osobiscie polecam jednoramiennego Guyota. Zalet ma duzo a wady tylko
dwie: duza pracochlonnosc i koniecznosc zbudowania podpory.

5. Data: 2000-10-16 08:33:12

Od: "Marcin" <m...@e...no> szukaj wiadomości tego autora

A co z tegorocznymi sadzonkami tez przyciac (np. do zdrewnialosci ?)
Pozdrawiam
Marcin

6. Data: 2000-10-16 11:34:02

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

krycha napisał(a):

> Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
>
> Teraz, a nie pod koniec lutego??
> Pozdrawiam Krystyna

Z mrozoodpornymi odmianami nie chronionymi przed mrozami można się bawić
i w lutym i w kopnym śniegu jak ktoś lubi. Jednakże odmiany chronione
przed mrozem trzeba cišć teraz, a przy okazji wszystkie inne.
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2000-10-16 12:01:05

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk napisał(a):

> Napisz cos więcej na ten temat - co cišć teraz, co na wiosnę.
> Krzysztof

Teraz winorośla, a co na wiosnę to nie wiem. :-))))))))))
A powaznie mówišc teraz cięcie zasdnicze, a bardzo wczesnš wiosnš gdy
jeszcze nie zacznie się wegetacja - kosmetyka.
Ja to robię tak. Jesieniš gdy opadnš liście (a przynajmniej ich
większość) i widać konstrukcję krzewu rozplanowywuję kształt krzewu na
przyszły rok. Wybieram kilka najsilniejszych latorośli i sš one
niedotykalne - w przyszłym roku na owocowanie.
W pobliżu wybieram kilka też niezłych, ktore tnę na 3 oczka na
zastępstwo. A reszta pod sekator. Kombinuję tak by to co pozostawiam
miało " za sobš" jak najmniej wieloletniego drewna i stare drewno
wycinam (za wyjštkiem Isabelli, ktora lepiej plonuje przy większej
ilości wieloletniego drewna).
Oczywiście czasami sš odstępstwa np. wtedy gdy planuję puścić krzew
wyżej i trzeba mu wyprowadzic pień np. spleciony w warkoczyk.
A wiosnš tylko kosmetyka. Skracanie tych pozostawionych długich
latorośli do potrzebnej długości.
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2000-10-16 12:03:08

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz napisał(a):

> [...]
>
> Ja osobiscie polecam jednoramiennego Guyota. Zalet ma duzo a wady tylko
> dwie: duza pracochlonnosc i koniecznosc zbudowania podpory.

Zgadzam się.
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2000-10-16 12:05:16

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał(a):

> A co z tegorocznymi sadzonkami tez przyciac (np. do zdrewnialosci ?)
> Pozdrawiam
> Marcin

A na dwa oczka i pod ziemię!
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2000-10-16 12:32:58

Od: "Hanna Kołodziejska" <h...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadzam się.

A mozecie przystepnie czyli lopatologicznie napisac jak to robic?
Jak mi dobrze wytlumaczycie to sprobuje wg takiego schematu
w najblizszy weekend podciac winorosle, ktore zaroslo altanke na dzialce.:-)
Pozdrawiam serdecznie, -- Hania
PS. Sekator to moje ulubione narzedzie ogrodnicze. :-)

Hej! winiarze!
Zimny inspekt w Which
jagodowe - kszaczaste czy pienne
cytryna--przesadzac czy nie?
Roze podcinac na jesieni czy na wiosne ?