Seks i mózg

1. Data: 2002-03-12 09:52:51

Temat: Seks i mózg
Od: "Mateo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałem ostatnio gdzieś (cenzura reklamy), że osobniki
pokomplikowane emocjonalnie, desperaci, malkontenci, pesymiści,
sa bardziej ciekawi, oryginalni i aktywni seksualnie niż optymiści !!

Co Wy na to?

--
Mateo
... porwały mi się wszystkie nitki,

Gadulec: 1376762

1. Data: 2002-03-12 10:02:54

Temat: Re: Seks i mózg
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mateo wrote:
> Przeczytałem ostatnio gdzieś (cenzura reklamy), że osobniki

Podawanie źródła informacji to dobry obyczaj, a złym jest jego
wycinanie.

> pokomplikowane emocjonalnie, desperaci, malkontenci, pesymiści,
> sa bardziej ciekawi, oryginalni i aktywni seksualnie niż optymiści !!
> Co Wy na to?

Że to bzdura wierutna.
Albo ludzie są twórczy albo nie są. I nie sądzę by ludzie chorujący
na depresje, pesymiści itp. byli tu wyróżniani na plus - raczej na minus.

pozdrawiam
Arek

--
Twórców stron WWW, jak również innych treści dostępnych w Internecie,
zainteresowanych otrzymywaniem należnych z tego tytułu tantiem

1. Data: 2002-03-12 12:02:02

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytałem ostatnio gdzieś (cenzura reklamy),

Podaj zrodlo, bo od tego jaki to rodzaj publikacji wiele zalezy...

> że osobniki
> pokomplikowane emocjonalnie,

Nie rozumiem. Co to znaczy "pokomplikowane"? Neurotyczne, psychotyczne,
po prostu silnie albo malo emocjonalne?

> desperaci, malkontenci, pesymiści,
> sa bardziej ciekawi, oryginalni i aktywni seksualnie niż optymiści !!

Raczej nie. Cechy, ktore wymieniles w drugiej kolejnosci na pewno beda
silnie pozytywnie korealowac z ekstrawersja. Ekstrawertycy maja czesciej
lepszy nastroj, zdecydowanie rzadziej narzekaja i cierpia na depresje.

> Co Wy na to?

Podaj zrodlo, obawiam, ze to jakas ksiazeczka ze slowem "psychopaplanina"
w tytule.

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-03-12 12:23:38

Od: "Forgoth" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Że to bzdura wierutna.
> Albo ludzie są twórczy albo nie są. I nie sądzę by ludzie chorujący
> na depresje, pesymiści itp. byli tu wyróżniani na plus - raczej na minus.

Moze jednak sa, szukaja pocieszenia w wyladowywaniu popedu seksualnego.
Dlatego sa bardziej aktywni. Tylko w jakim kierunku?

1. Data: 2002-03-12 13:56:21

Od: "Saranna" <S...@H...com> szukaj wiadomości tego autora

"Mateo" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> Przeczytałem ostatnio gdzieś (cenzura reklamy), że osobniki
> pokomplikowane emocjonalnie, desperaci, malkontenci, pesymiści,
> sa bardziej ciekawi, oryginalni i aktywni seksualnie niż optymiści !!

A moze chodzi o "niezroznowazonych emocjonalnie"? Niekontrolowane zmienne
nastroje.Wyjasnialoby to swa oryginalnosc i wyzsza aktywnosc podczas punktu
szczytowego nastroju.Tylko ze ten kij jak kazdy ma dwa konce. Nikt nie jest
w stanie zatrzymac "tej chwili" i cala oryginalnosc spadnie na leb na szyje
podczas ladowania w dol ma sie rozumiec.A w dole wiadomo wszystko pryska i
nie ma juz zadnej atrakcyjnosci,wprost przeciwnie.Innymi slowy moga byc
czasami ciekawsi,ale tez i w druga strone bardziej "upierdliwi",zalezy w
ktora strone wahadlo sie przechyli..Tak mysle.
pozdr.
saranna

1. Data: 2002-03-12 14:49:46

Od: "blueberry" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości
> Podaj zrodlo, obawiam, ze to jakas ksiazeczka ze slowem "psychopaplanina"
> w tytule.

był taki felieton T. Jastruna w Twoim Stylu, o ile dobrze pamiętam:)

1. Data: 2002-03-12 18:15:51

Od: "Mateo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> silnie pozytywnie korealowac z ekstrawersja. Ekstrawertycy maja czesciej
> lepszy nastroj, zdecydowanie rzadziej narzekaja i cierpia na depresje.

Moje TAK
Skupmy się tylko na kwestiach seksu.
Bardzo prawdopodobne, że introwertycy z tendencjami do
popadania w różnorakie depresje, mają bogaty świat seksualny,
będący ich alternatywą wobec rzeczywistości, w której się nie
realizują.
Podejrzewam, że w zderzeniu ze "statystycznym" optymistą,
wachlarz fantazji desperata będzie bardziej rozbudowany.

Moje NIE
Nie widać przeciwskazań do posiadania skrajnie dzikich
fantazji i bycia normalnym. Każdy z nas pożąda, ale potrafi
nad tym panować.

> Podaj zrodlo, obawiam, ze to jakas ksiazeczka ze slowem "psychopaplanina"
> w tytule.

a gdyby to napisał Freud w mało znanym skrypcie, byłbyś zdziwiony?

1. Data: 2002-03-12 19:02:16

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Moje TAK
> Skupmy się tylko na kwestiach seksu.
> Bardzo prawdopodobne, że introwertycy z tendencjami do
> popadania w różnorakie depresje, mają bogaty świat seksualny,

Nie widze powiazania, pewne jest natomiast to, ze ludzie
w depresji sa mniej skorzy do kontaktow, takze seksualnych
w ogole.

> będący ich alternatywą wobec rzeczywistości, w której się nie
> realizują.

Zakladasz dziwny przypadek ze akurat seks jest tym w czym
przejawiaja inne sklonnosci niz nacodzien? Na jakiej podstawie?

> Podejrzewam, że w zderzeniu ze "statystycznym" optymistą,
> wachlarz fantazji desperata będzie bardziej rozbudowany.

Podejrzewam, ze nie bedzie zadnej korealacji.
Jestem pewien, ze moj instytut prowadzi badania dotyczace
tej tematyki, moze dzies poszukam przy okazji.

> Moje NIE
> Nie widać przeciwskazań do posiadania skrajnie dzikich
> fantazji i bycia normalnym. Każdy z nas pożąda, ale potrafi
> nad tym panować.

O wlasnie, innymi slowy najbardziej prawdopopodobna hipoteza
jest to, ze wiekszy dynamizm seksualny czy jakkolwiek to nazwiemy
nie musi byc powiazany z cechami wymienionymi przez autora watku,
tym bardziej ze trudne ta nomenklature odniesc do konkretnych
teorii psychologicznych a bardziej do wiedzy potocznej.

> a gdyby to napisał Freud w mało znanym skrypcie, byłbyś zdziwiony?

Nie. Freud to filozofia aspirujaca do miana nauki. Jedyne co ja utrzymuje
przy zyciu to pewne jej elementy bardzo pomocne w terapii. Swiat widziany
jednak czysto w ujeciu psychonanalitycznym "nie trzyma sie kupy" ;-)

Psychoanaliza to czesto wlasnie psychopaplanina, nie odmawiam jej zaslug
w pewnych dziedzinach i wprowadzeniu pewnych uzytecznych konstruktow
jednak do podejcia naukowego duuuzo jej brakuje.

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-03-13 21:44:27

Temat: Odp: Seks i mózg
Od: "Ania" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może tak być , bo te typy które wymieniłeś są "specjalnie nadwrażliwi" a
seks stwarza moment rozkoszy, do którego chcąc wrócić wymyslając coraz to
nowsze rzeczy dostarczające tak brakujących w ich zyciu pozytywnych emocji

pozdrawiam
Ania

Użytkownik Mateo <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6kjdg$s25$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-03-13 23:58:38

Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

no ja nie wiem rozne pojechania rodza sie z tego ze czlowiek jest
niezdrowy. a niezdrowy mezczyzna to znaczy mniejsza sprawnosc.
tak samo chore zwierzaki padaja czesciej lub staja sie latwym lupem
drapiezcow, a podczas godow samiczka wybiera na partnera
najsilniejsze osobniki, a nie te najslabsze z problemami.
wilczek wlasnie dobrze powiedzial ze osoby depresyjne to raczej
moga miec trudnosci z nawiazaniem kontaktow. chyba ze znajduja
partnerow w stylu pocieszycieli. ale w dzisiejszym swiecie malo kto
gustuje w wysluchiwaniu dolow emocjonalnych.

Psycholog Klaudii
Psycholog Klaudii
Agresja
nie czytac test
Vilfor'a Maguard problemow ciag dalszy...