Re: Sen

1. Data: 1999-12-24 19:15:10

Temat: Re: Sen
Od: r...@d...uni.wroc.pl (Ronan) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Dec 1999 18:12:13 GMT, g...@f...onet.pl (Malarz K.O.D.)
wrote:

>Bez marzen sennych mozna zyc, przynajmniej jakis czas, bo mi czasem
>nie sni sie nic a nic przez kilka(nascie) nocy pod rzad. Ale w koncu
>sny wracaja. Wiec chyba sa po cos potrzebne.

Powszechnie przyjmuje się, ża jest cokolwiek na odwrót. Tj. sny się w końcu
pojawiają nie dlatego, że są potrzebne, ale dlatego że w końcu udaje Ci się
porządnie wypocząć, z czym jest związana większa ilość snów.

>A jesli chodzi o sen w znaczeniu fizjologicznym to tez sie mozna bez
>niego obejsc - sprawdzilem doswiadczalnie.

Acz u przeciętnego człowieka, pozbawionego snu na okres ok. 6-7 dni,
następuje zgon. W mniej drastycznych wypadkach występują omamy, zaburzenia
równowagi, pamięci, drastyczny spadek możliwości intelektualnych, zaburzenia
emocjonalne, do epizodów psychotycznych włącznie.
---
Pozdrawiam

Michał Kulczycki AKA Ronan

1. Data: 1999-12-24 20:10:34

Temat: Odp: Sen
Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Ronan:
> [...]
zaburzenia
> emocjonalne, do epizodów psychotycznych włącznie.

Czytalem dosyc dawno temu ze Japonczycy w czasie II wojny swiatowej
'pozbawiali' snu jencow armii amerykanskiej i byla to jedna z bardziej
uciazliwych form torturowania (doslownie) ludzi.

Pozdrawiam. :)))
--
Czarek

1. Data: 1999-12-26 10:23:36

Temat: Re: Odp: Sen
Od: w000 <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 'pozbawiali' snu jencow armii amerykanskiej i byla to jedna z bardziej
> uciazliwych form torturowania (doslownie) ludzi.

Widzialem calkiem niedawno jak pirania dokladnie w ten sam
sposob rozmiekcza swoja ofiare .... :-)

w000

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.