Sernik Ikselki - na zimno, z brzoskwiniami.

1. Data: 2007-02-18 15:03:07

Temat: Sernik Ikselki - na zimno, z brzoskwiniami.
Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

Sernik na zimno z brzoskwiniami
=============================

Skład (na średniej wielkości tortownicę):

- Spód z ciasta biszkoptowego - grubość 1,5 do 2 cm (przepisów na
biszkopt jest dość...)
- Twaróg śmietankowy półtłusty lub tłusty "President" - 2 x 250 g lub
1 x 500 g (w kubku prostokątnym)
Zamiast twarogu "President" może być "Mascarpone" - ja wolę
"President", bo lżejszy
- 300 ml mleka (dowolny procent tłuszczu)
- 6 płaskich łyżeczek żelatyny
- 1 puszka brzoskwiń
- 5 łyżek cukru (z małym czubkiem) lub więcej, można spróbować w
trakcie roboty
- 1 małe op. cukru waniliowego
- 1 galaretka brzoskwiniowa

Brzoskwinie odcedzić, pokroić połówki jeszcze na pół, pozostawić na
sicie. Sok odlać do rondelka.
Mleko zagotować, pod koniec dodać cukier, żelatynę - i już nie
gotować, mieszać do rozpuszczenia się żelatyny. Odstawić do
wystudzenia - temp. pokojowa.
Twaróg włożyć do miski, rozluźnić widelcem.
Do twarogu wsypać cukier waniliowy, mieszać chwilę robotem, wlać
przestudzone mleko z cukrem i żelatyną - ubijać trzepaczkami robota (w
celu wtłoczenia powietrza). Masa zwiększy objętość w trakcie ubijania
i zacznie tężeć.
Tężejącą, lekko spienioną masę wylać na biszkopt, wyrównać, szybko
poukładać kawałki brzoskwiń ściśle jeden obok drugiego, lekko
WCISKAJĄC w masę.
Wstawić do lodówki na ok. 1 godzinę.
W tym czasie sok z brzoskwiń uzupełnić do 400 ml ( nie do 500 ! )
wodą, zagotować, rozpuścić w nim galaretkę, odstawić do wystudzenia do
temp. pokojowej - aby galaretka pozostała płynna/półpłynna.
Zalać galaretką sernik, polewając brzoskwinie tak, aby jak najmniej
wystawały - wystające wierzchy polewać kilkakrotnie, aby przynajmniej
powstała na nich lśniąca powłoka z galaretki.
Schłodzić w lodówce - do skrzepnięcia wnętrza sernika - tj.
przynajmniej 4 godziny, a najlepiej na noc.
W lodówce zabezpieczyć folią spożywczą, by nie przejął innych
zapachów.
Kroić jak tort.
Można przed podaniem ozdobić każdą porcję bitą śmietaną.

2. Data: 2007-02-18 15:14:51

Temat: Re: Sernik Ikselki - na zimno, z brzoskwiniami.
Od: "asiczka" <a...@n...mx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

Mozesz zrobic i przeslac mi kurierem.Nie obraze sie.

3. Data: 2007-02-18 15:31:55

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 15:14, "asiczka" <a...@n...mx> wrote:

> Mozesz zrobic i przeslac mi kurierem.Nie obraze sie.

Podaj adres :-)

4. Data: 2007-02-18 16:35:17

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 15:31, m...@y...com wrote:

> Podaj adres :-)

To jak będzie?
:-)))))))))

5. Data: 2007-02-18 16:57:55

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 16:35, m...@y...com wrote:

> To jak będzie?
> :-)))))))))

Ona nie chce podać adresu, a przecież bym jej wysłała ten
sernik :-))))))))))))))))))))))))))))

6. Data: 2007-02-18 17:31:50

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@y...com napisał(a):

> Ona nie chce podać adresu, a przecież bym jej wysłała ten
> sernik :-))))))))))))))))))))))))))))

Nie siadaj do kompa po pijaku.

E.

7. Data: 2007-02-18 17:36:15

Od: "donation" <d...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie radze robic tego sernika.W przepisie jest błąd ale oczywiscie zostane
zakrzyczany przez kochanice kozaka (ktory nie chce sie przyznac do paszteta :-
))

8. Data: 2007-02-18 17:36:16

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał(a):

> Nie siadaj do kompa po pijaku.

Albo po innych wynalazkach.
--

Paulinka

9. Data: 2007-02-18 17:41:02

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 17:31, "E." <e...@o...pl> wrote:
> Nie siadaj do kompa po pijaku.

Jak możesz - mój mąż nie jest pijakiem!

10. Data: 2007-02-18 17:42:14

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On 18 Lut, 17:36, Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote:

> Albo po innych wynalazkach.
> --
>
> Paulinka

Nie wiedziałam, że Paulinkom też wolno :-o

do Magdy Bassett
Garnki
PROROCZE TO BYLO...
DO XL