Serwis medyczny AFP podal taka wiadomosc :(

11. Data: 2000-08-05 20:46:34

Temat: Re: Serwis medyczny AFP podal taka wiadomosc :(
Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <018101bfff16$1dc3d540$2804a0d4@ppp>,
m...@p...onet.pl (=?iso-8859-2?B?TWmzb3N6IE1pa2+zYWpza2k=?=)
wrote:
> Witam znajoma twarz z pl-rec-foto! Czyzby jakies powiazania z medycyna? Ja
> akurat jestem na farmacji......
> Pozdrawiam, Milosz M.

Od pewnego czasu zajmuje sie badaniami genetycznymi nowotworow. Ale z
wyksztalcenia jestem mikrobiologiem...chyba.

pozdrawiam

Cien

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

12. Data: 2000-08-06 06:26:23

Od: "medella" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Poniewaz gruzlica zostala okreslona w US jako zagrozenie
> spoleczne

w Polsce natomiast od lat nie jest ona nawet w wykazach chorób zakaznych
i nie musi byc trybem sanitarnym nigdzie zgłaszana (jest wtedy w kraju
lepsza statystyka zdrowotna )

> Polska znajduje sie w obliczu powaznego zagrozenia gruzlica naplywajaca z
> Rosji.

Mamy sporo własnej i jakoś funkcjonujemy ;)
pewnie to wynik endemicznego przystosowania a może szczepienia i brak
ewidentnej biedoty.

> Latwiej udawac, ze szczegolnego
> zagrozenia nie ma.

U nas robi sieto od lat i skutkuje

>Raport WHO jest bardzo ostrozny. Epidemiolodzy w US
> przewiduja wzrost zachorowan, lacznie z mozliwoscia epidemicznych ognisk
> w Rosji. Co gorsze, z powodu niewlasciwego leczenia, w Rosji pojawilo sie
> wiele szczepow pratka gruzlicy opornych na powszechnie stosowane leki.
> Nowe terapie juz sa, ale kosztuja w US od 5 do 10 tys dolarow na
> pacjenta.

>Czy stac na to Polske, czy tez ludzie znow zaczna coraz
> czesciej umierac na gruzlice?

na razie są szczepienia i nie mamy złej sytuacji materialnej

Pa

13. Data: 2000-08-06 17:49:14

Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <jy7j5.19852$ct3.461978@news.tpnet.pl>,
"medella" <m...@p...onet.pl> wrote:

> na razie są szczepienia i nie mamy z3ej sytuacji materialnej
>
> Pa

Szczepienia nie daja niestety 100% odpornosci tak jak szczepienie przeciw
ospie na przyklad. Poza tym jedyna metoda screeningu osob szczepinych sa
przeswietlenia, a tych sie juz masowo w Polsce nie wykonuje. Nie ma wic
mozliwosci wczesnego wykrywania, co w polaczeniu z rosnaca lekoopornoscia
powoduje wzrost zachorowan i smiertelnosci.

14. Data: 2000-08-06 17:56:36

Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <P...@d...am.
torun.pl>,
Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:
> On Fri, 4 Aug 2000 c...@p...wp.pl wrote:

Wszystko zalezy od tego czy rzad rzeczywiscie zdaje sobie sprawe z
zagrozenia. Czytalem niedawno raport opublikowany w Science o zwiekszonej
smiertelnosci w krajach Europy Srodkowej wywolanej stresem. Poniewaz
stres dotyczy glownie mezczyzn powieksza sie roznica dlugosci zycia
pomiedzy kobietami i mezczyznami. Tak wiec nie tylko gruzlica, coraz
nachalniej reklamowane papierosy i zle warunki zycia beda jeszcze dlugo
zagrozeniem dla Polakow. Ale rzad widzi wieksze zagrozenie w pornografii
na przyklad.

15. Data: 2000-08-07 06:11:22

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

16. Data: 2000-08-07 06:15:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Aug 2000 c...@p...wp.pl wrote:

> Wszystko zalezy od tego czy rzad rzeczywiscie zdaje sobie sprawe z
> zagrozenia.

nie trzeba byc fachowcem aby sie zorientowac czy sobie zdaje czy
nie. Wystarczy posluchac oficjalnych wypowiedzi Pani mninister
Cegielskiej

Pozdrowienia

Piotr
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

zaglosuj! http://www.am.torun.pl/certify

17. Data: 2000-08-08 00:19:41

Od: b...@i...WYTNIJTO.pl (Bartek Kwinta) szukaj wiadomości tego autora

Strasznie dlugi sie zrobil ten watek :)
Dzisiaj tez podali cos o nas:

WARSAW, Aug 7 (AFP) - Only one percent of the 4,000 meat
processors in Poland currently comply with EU standards

Wiem ze to jest polska grupa ale chyba nie wszyscy zwolennicy
schabowego zerkaja na anglojezyczne grupy :))

Pozdrawiam
Bartek Kwinta

Numer telefonu
Potrzebna masc!