Re: Skąd brać kalorie?

From: Marek <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Skąd brać kalorie?
Date: Thu, 11 Aug 2011 09:49:10 +0200

Dnia Wed, 10 Aug 2011 07:41:57 +0200, ffiona napisał(a):

> No to ciekawe jest, ja jedząc tyle kcal dziennie chyba bym znikła:)

No więc dlatego zastanawiałem się jak to inni robią, że przeginają z
kaloriami w drugą stronę gdyż osobiście nie potrafiłbym tego zrobić przy
spożywaniu zdrowych (i właściwych) składników spożywczych. W chwili obecnej
muszę wspomagać się odżywkami, które nie są tak wydajne jak zwykłe
jedzenie.

> Czyli
> jak to jest wg Ciebie? Proporcje BTW, tak?

Nie mam zdania na ten temat - tylko zacytowałem czyjąś opinię.

> Ja osobiście raczej przestrzegam
> zasad Montignaca, czyli łączę węglowodany o wyższym IG z białkami, a wtedy
> wyłączam tłuszcze,

Coś takiego stosuję wyłącznie po treningu. Taka mieszanka wykazuje o 30%
lepsze działanie antykataboliczne niż obie te substancje spożyte
oddzielnie. Jednakże w pozostałe dni trener, pod okiem kórego trenuję
odradza stosowania wysokiego IG. Dietetyk też raczej sugeruje wysokie IG
wyłącznie po treningu bezpośrednio.

> natomiast jedząc tłuszcze w połączeniu z białkami,
> wykluczam węglowodany o wysokim IG.
> Wszystko to po to, żeby nie tyć. Natomiast Twoja teza jest taka, że jedząc
> źle zbilansowane posiłki nawet o niskiej kaloryczności, człowiek (każdy?)
> tyje, tak?

Nie wiem czy każdy ale na sobie przetestowałem - przy przekroczeniu
1500kcal i braku ruchu (no może zbyt małym ruchu) tyłem. W chwili obecnej
jestem w stanie fizycznie spożyć, nie licząc odżywek, max 2000kcal i jest w
miarę ok. Faktem jest, że 3x w tygodniu mam treningi ale niewiele
kaloreyczne - ok 500-600kcal + ew. rower 2x w tygodniu po 400kcal.
Zauważyłem też różnicę: jedząc tyle samo kcal w węglowodanach lecz
pozyskane z owoców (suszonych również) kontra z makaronów/kasz wykazuję
dużo mniejszą tendencję do tycia.