Re: Skad jod?!

1. Data: 2000-09-09 19:28:11

Temat: Re: Skad jod?!
Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kwiatkowski <p...@i...edu.pl> w artykule
news:93C3091CA9@alfa.icho.edu.pl pisze...
:
: > a co do jodu. widzialem sol dietetyczna w swoim pobliskim
supermarkecie.
: > zdziwilem sie ze "bezsodowa". okazalo sie ze jest to zdaje sie
: > chlorek potasu zamiast chlorku sodu. byc moze ow chlorek potasu
(jesli
: > to faktycznie on) tez jest jodowany.
:
: Z tego co wiem zapotrzebowanie organizmu na potas jest znacznie
mniejsze niz
: na sod. Pomijajac ze KCl raczej nie jest slony jego nadmiar w
organizmie moze
: niekorzystnie wplywac chociazby na prace serca.

Być może chodzi o zastąpnienie części NaCl przez KCl. W organiźmie Na+ w
stosunku do K+ występuje jak bodajże 4:1. Jednym z objawów zwiększenia
tego stosunku jest nadciśnienie.

FUT biologia, medycyna

Piotrek
--
"- a wartość istotna to nie opracowanie, tylko błyskawica nieznanej
myśli na czarnej nicości przyszłych zdarzeń i szarego ogona rzeczy

2. Data: 2000-09-12 19:21:07

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Solarz wrote:

> Być może chodzi o zastąpnienie części NaCl przez KCl. W organiźmie Na+ w
> stosunku do K+ występuje jak bodajże 4:1. Jednym z objawów zwiększenia
> tego stosunku jest nadciśnienie.

na tym "czyms" wyraznie pisalo "sol dietetyczna bezsodowa". wizualnie
wygladalo to jak zwykla sol.

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

3. Data: 2000-09-16 13:16:35

Od: "Piotr Solarz" <P...@I...COM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> w artykule
news:39BE8223.2943@avalon.wbc.lublin.pl napisał...
: Piotr Solarz wrote:
:
[...]

To już nie wiem. Może myśleli o Na2CO3 i jego wodoro-mutacjach. Chwyt
reklamowy bo każda sól jest raczej bez sody czyli bezsodowa.

Piotrek
--
Wyrwać się przeznaczeniu - to wpaść w ręce przypadku.

Pytanie- lit
Zasilek wychowawczy i dziecko chore na astme
Bardzo klopotliwe zajady w kacikach ust
Re: Aborcja - czy warto strzepic sobie jezyk? :)
"myszki"