Skad sie biora "mroczki"?

1. Data: 2001-09-10 14:17:40

Temat: Skad sie biora "mroczki"?
Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o przypadek, gdy czlowiek np. niewyspany
wstaje z lozka, to patrzac okiem troche do gory
widzimy takie pulsujace "mroczki". Ustepuje
po paru sekundach i juz sie tego nie widzi.

Read .signature, 2 lines, 39 chars
--l

2. Data: 2001-09-10 14:25:11

Temat: Re: Skad sie biora "mroczki"?
Od: "Marcin M." <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o przypadek, gdy czlowiek np. niewyspany
> wstaje z lozka, to patrzac okiem troche do gory
> widzimy takie pulsujace "mroczki". Ustepuje
> po paru sekundach i juz sie tego nie widzi.

cisnienie oka

3. Data: 2001-09-10 23:49:32

Od: k...@s...pl (Tomek Kozinski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Sep 2001 16:17:40 +0200
Leszek A. Szczepanowski <t...@a...pl> objawił(a):
> Chodzi mi o przypadek, gdy czlowiek np. niewyspany
> wstaje z lozka, to patrzac okiem troche do gory
> widzimy takie pulsujace "mroczki". Ustepuje
> po paru sekundach i juz sie tego nie widzi.

Nagły spadek ciśnienia tętniczego przy pionizacji.
Zanim nam organizm podkręci ciśnienie do góry człowiek jest na krawędzi
omdlenia. Rośnie tętno (niektórzy słyszą bicie własnego serca),
kurczą się naczynia - w konsekwencji po paru sekundach wzrasta ciśnienie.
Za ten szybki efekt odpowiedzialne są baroreceptory.

--
pozdrowienia od kozy.

krwotok z nosa
zajecza warga