Re: Skąd wziąć dzieci?

From: wytnijto <""k_s_lis_\"@(wytnijto)poczta.onet.pl">
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Skąd wziąć dzieci?
Date: Thu, 30 Mar 2006 11:14:19 +0200

Matti napisał(a):
> Odnośnie Cromwella: NIE NAPISAŁEM "pierwszy". Miałem na myśli "jeden z
> pierwszych, których jeszcze dziś większość osób pamięta".

Mało kto wie w RP kim jest ten Cromwell, ale dlaczego tyran? To
określenie bardziej pasuje do Karola I. Cromwell walczył przeciw
tyranii, dwukrotnie zwoływał parlament. IMHO Cromwell był angielskim
mężem stanu, który dał podwaliny pod przyszłe imperium.

> W sprawach
> gospodarczych jestem pragmatyczny, a tym samym - preferuję DOBRZE SPRAWDZONE
> rozwiązania

To czemu nie preferujesz takich samych rozwiązań w sprawach
społecznych?? A zwłaszcza rodzinnych? Poza tym istotą marksizmu jest
właśnie gospodarka - zarządzanie dobrami...

> (od których nb. nasz rząd coraz bardziej się oddala - czego
> wskaźnikiem jest kurs złotówki)...

Boże, widzisz i nie grzmisz... jak każdy znający choć trochę realia
ekonomii wie, kurs złotówki jest uwarunkowany przepływem kapitału
spekulacyjnego. W ostatnim czasie wypłynął on z Polski (i pozostałych
krajów wschodniej Europy) do Stanów. Ma to związek z wyprzedażą dolarów
przez Chiny.

> A co do legislacji, to nie ma ona jedynie PORZĄDKOWAĆ poglądów poszczególnych
> członków społeczności czy też relacji między nimi, tylko ma owe rzeczy
> OPTYMALIZOWAĆ. Udoskonalać.

Też.

> Oddalać od spekulacji, a zbliżać do prawdy. Poprzez
> poznawanie prawdy - zmierzać ku doskonałości.

ROTFL. To filozofia nie prawo :>

> Gdyby legislacja miała służyć jedynie PORZĄDKOWANIU społeczeństwa, to ktoś by
> kiedyś arbitralnie uchwalił, że Ziemia jest płaska (bo niegdyś prawie wszyscy w
> to wierzyli) - i tak by już zostało do dziś (bo żaden rozsądny człowiek nie
> spierałby się z prawnikami - prawda???).

I tak właśnie jest. Za picie piwa (nawet zakrytego) w miejscu publicznym
grozi kara.

> I pomyśleć, że piszę to do rodaków Kopernika...

Ano, Kopernik jako ekonomista byłby zrozpaczony Twoim poziomem :/.

pozdr. lisu