Skierowanie na TK - Od okulisty, neurologa czy ginkologa???

1. Data: 2003-04-15 07:03:45

Temat: Skierowanie na TK - Od okulisty, neurologa czy ginkologa???
Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Muszę zrobić TK głowy, aby wykluczyć gruczolaka przysadki mózgowej.
Wskazania:
1.główne - od ginekologa: torbiele sutka, plamienia, podwyższone
hormony, zwłaszcza prolaktyna;
2. neurolog: dyskopatia kręgosłupa: część szyjna, drętwienie kończyn,
bóle głowy;
3. okulista: zaburzenia pola widzenia

Który z powyższych lekarzy Waszym zdaniem powinien dać mi skierowanie
na TK??? Czy ma to jakieś znaczenie od kogo jest skierowanie?
Sugestia wyszła od ginekologa, ale tam chodzę prywatnie.

--
Wiosenne pozdrowionka !
**********Tashunko**********

2. Data: 2003-04-15 08:19:14

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Apr 2003 09:03:45 +0200, Tashunko wrote:

> [...]
> hormony, zwłaszcza prolaktyna;
> 2. neurolog: dyskopatia kręgosłupa: część szyjna, drętwienie kończyn,

Jak dla mnie? czyli neurologa?
Z punktu widzenia neurologicznego (czyli punktu 2) nie ma wskazań do
obrazowania głowy. Objawy o których piszesz sugerują raczej wskazania do
obrazowania szyi.
Diagnostykę zaburzeń hormonalnych powinien prowadzić endokrynolog (w
Twoim przypadku najlepiej endokrynolog - ginekolog)
Jeśli jednak masz zaburzenia pola widzenia o charakterze sugerującym
proces uciskowy w okolisy siodła tureckiego - (a z Twojego postu to nie
wynika) - diagnostyka staje się bardziej pilna.
Jeśli zobaczył bym takiego pacjenta i znalazł badaniem neurologicznym
objawy potencjalnie sugerujące guz okolicy siodła - najprawdopodobniej
zrobił bym TK celem wykluczenia patologii wymagającej pilnej
interwencji, a celem dalszej diagnostyki (bo IMHO TK to w takiej
sytuacji jedynie wstęp) posłał do endokrynologa lub neurochirurga.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2003-04-15 10:13:49

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tashunko" <l...@...o.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na TK??? Czy ma to jakieś znaczenie od kogo jest skierowanie?
> Sugestia wyszła od ginekologa, ale tam chodzę prywatnie.

Na ogół neurolog bezpośrednio. Do neurologa skierowanie od lekarza
pierwszego kontaktu. Polecam na Sobieskiego przychodnię przy szpitalu tam
jest instytut naukowy i łatwiej i szybciej robią TK a nawet rezonans z
kontrastem (to dużo dokładniejsze).
Ciekawa jestem jak wysoką masz prolaktynę? Sama mam kłopoty i chciałabym
usłyszeć jak Cię chcą lekarze leczyć. Może być na priv.
Na liście jest już jedna dziewczyna - Jackie, która też ma podejrzenie o
gruczolaka przysadki.
Pozdrawiam
barbarella

4. Data: 2003-04-15 13:11:52

Od: "Monika Krause" <m...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usłyszeć jak Cię chcą lekarze leczyć. Może być na priv.
> Na liście jest już jedna dziewczyna - Jackie, która też ma podejrzenie o

Też jestem zainteresowana jaką macie wysokość prolaktyny, ja mam
przekroczoną normę o 100%, a dwa lata temu miałam przekroczoną tylko o 20% i
znowu czeka mnie leczenie...
pozdrawiam
MK.

5. Data: 2003-04-15 13:49:01

Od: "Vlad" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tashunko <l...@...o.pl> napisał(a):
cut>

Od ginekologa ale - musisz isc do kogos kto pracuje w ramach ubezpieczenia
(czyli na kase chorych ). W roznych miejscach w kraju jest roznie rozwiazane
finansowanie takiej diagnostyki - jezeli mieszkasz na Slasku to dostaniesz
takie skierowanie bez problemu ale czas oczekiwania na TK czy MNR to okolo 6
tygodni.
Vlad

7. Data: 2003-04-15 20:36:11

Od: "BarBarella" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też jestem zainteresowana jaką macie wysokość prolaktyny, ja mam
> przekroczoną normę o 100%, a dwa lata temu miałam przekroczoną tylko o 20%
> [...]
Cześć, i co porabiasz z tym poziomem? Bo ja mam 3x więcej niż norma, i już
tak miałam 2 lata temu a teraz znowu. Bromergon brałam pomógł (choć
koszmarnie się czułam). Zastanawiam się czy będę musiała ciągle go brać??
Moniko napisz proszę co Ci lekarz powiedział, jakie miałaś wyniki i
leczenie. Pozdrawiam barbarella

8. Data: 2003-04-16 06:08:46

Od: "Monika Krause" <m...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koszmarnie się czułam). Zastanawiam się czy będę musiała ciągle go brać??
> Moniko napisz proszę co Ci lekarz powiedział, jakie miałaś wyniki i

biorę Bromergon - dopiero zaczynam kurację - po 4 tygodniach badanie krwi
na prolaktynę i zobaczymy co dalej.
3 lata temu też leczyłam sie Bromergonem przez 4 m-ce i prolaktyna wróciła
do normy,
ale tym razem staram się zajść w ciążę :-)
podobno trzeba leczyć hiperprolaktynemię aby zmniejszyć ryzyko raka sutka i
przerostu gruczołów
piersiowych..

pozdrawiam,
MK

9. Data: 2003-04-16 06:50:03

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "Monika Krause" napisała:

> Też jestem zainteresowana jaką macie wysokość prolaktyny, ja mam
> przekroczoną normę o 100%, a dwa lata temu miałam przekroczoną tylko
> o 20% i znowu czeka mnie leczenie...

Porównując Twoje Moniko i BarBarelli wyniki, moje nie są chyba
najgorsze, bo
Prolaktyna: 35 mg/ml ( norma 4,6 - 37 mg/ml). Jest to wynik pobrania
krwi na czczo i bez jakiegokolwiek leczenia. Leczenie rozpoczęłam
dopiero po tych badaniach. Od tygodnia jestem na bromergonie, za
tydzień wchodzi do tego luteina. Biorę też krople MastodynonN. Po dwóch
miesiącach takiej kuracji ponowne badania hormonów i ...zobaczymy co
dalej.
--
Wiosenne pozdrowionka !
**********Tashunko**********

10. Data: 2003-04-16 06:55:14

Od: "Tashunko" <l...@...o.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba wirtualnie znana, jako "Vlad" napisała:

> [...]
> mieszkasz na Slasku to dostaniesz takie skierowanie bez problemu ale
> czas oczekiwania na TK czy MNR to okolo 6 tygodni.

Z terminem akurat nie powinnam mieć problemu.
Pytałam od kogo najlepiej skierowanie, bo nie wiem jak to wyglada. Co
się pisze na takim skierowaniu i czy w zależności od tego jaki lekarz
wystawia skierowanie wskazuje na badanie tylko od "swojej strony" ?

--
Wiosenne pozdrowionka !

czy FRUKTOZA???
punkcja
Porody
Alergia i ból głowy
Co najlepiej zrobić? Jmplanty, koronki, mosty? Prosze o rade