Skoki cukru [?]

1. Data: 2005-01-18 19:37:04

Temat: Skoki cukru [?]
Od: "Robol" <s...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znajomy miał badanie na cukier. Na czczo ma podwyższony poziom [powyżej
normy]. Natomiast po spożyciu węglowodanów ma obniżony poziom [poniżej
normy].
Jak to tłumaczyć?

Robol

2. Data: 2005-01-18 19:52:22

Temat: Re: Skoki cukru [?]
Od: "karolina" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U zdrowego człowieka:
1.przyjmującego pokarmy:
glikemia (zawartość cukru) zwiększa się po przyjęciu każdego posiłku,p przy
czym najwyższy wzrost następuje po śniadaniu, a najmniejszy po kolacji.w ciągu
2 godzin po posiłku stęzenie cukru nie powinno przekraczać 110 mg/dl. a
wahania glikemii nie powinny przkeraczać 60 mg/dl
2.nie przyjmujący pokarmu
zmniejsza się stopniowo od rana w ciągu dnia i nocy az do rana.nie dochodzi do
hipoglikemii(braku cukru)
U cukrzyka
1.w cukrzycy,jedzący pokarmy
poziom cukru wzrasta ,przy czym w cukrzycy poposiłkowej wahania przekraczają
60 mg/dl i glikemia utrzymuje sie powyżej górnej normy
2.cukrzyk,bez jedzenia
glikemia zmnijesza się od rana do wieczora a wzrasta w ciągu dnia

3. Data: 2005-01-19 14:48:48

Od: Wiktor Grębla <g...@n...poczta.fm.spam> szukaj wiadomości tego autora

Robol napisał(a):

> Znajomy miał badanie na cukier. Na czczo ma podwyższony poziom [powyżej
> normy]. Natomiast po spożyciu węglowodanów ma obniżony poziom [poniżej
> normy].
> Jak to tłumaczyć?

Też tak miałem. Podczas określania krzywej cukrowej myślałem, że stracę
przytomność. Jak stwierdziła pani diabetolog, obniżenie poziomu cukru
wynika z wydzielania zbyt dużych ilości insuliny, zaraz po spożyciu łatwo
przyswajalnych cukrów (co na chłopski rozum ma sens, niektórzy mówią też
o tzw. zespole metabolicznym, lub insulinooporności).
Pomogła mi zmiana diety. Najgorsze było chyba jednak rozstanie z piwkiem
:)

Pozdrawiam
W.
--
To give happiness is to deserve happiness.

Uczulenie -ale na co ?
Zaproszenie na konferencję e-Learning
Zgrzytanie zębami w nocy
Badania krwi a zmeczenie i przydlugie spanie
odlażace "skórki" na palcach